Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec čekání na Urus Performante? ABT vyladilo ostré SUV na 710 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Lamborghini Urus sice patří k nejrychlejším SUV na trhu, přesto se najdou tací, kteří by dostali ještě výkonnější model. Na jejich volání už prý zareagovala i sama automobilka, úpravce ABT byl však rychlejší.

Pod kapotou standardního Lamborghini Urus se ukrývá dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový osmiválec, který nabízí impozantních 478 kW (650 k) a 850 Nm točivého momentu. A zatímco pro většinu z nás to jsou naprosto snové hodnoty, někteří by si uměli představit i víc. A právě jejich volání vyslyšel tradiční úpravce vozů z koncernu VW, společnost ABT Sportsline.

Díky upravené řídící jednotce ABT Engine Control (AEC) tak nyní Urus nabídne až 522 kW (710 k) a točivý moment vzrostl na 910 Nm.  Na Jeep Grand Cherokee Trackhawk, nejvýkonnější sériové SUV světa, tak Urus ztrácí pouze 7 koní. Trackhawk však doluje svých 717 koní a 875 Nm z 6.2 litrového motoru V8, který je přeplňován kompresorem. Některým úpravcům už se navíc z jeho motoru podařilo vytáhnout až 1 200 koní.

Společně s nárůstem výkonu došlo ke zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h, kterou nově Urus zvládá za 3,4 sekundy, namísto původních 3,6. Podle úpravce tak může nový Urus poměřovat síly i s moderními sportovními vozy, jako je třeba nové Porsche 911 Carrera S. Ve srovnání s Jeepem Grand Cherokee Trackhawk však Urus ABT zůstává stále o 0,1 sekundy pomalejší.

Zda došlo i k nárůstu maximální rychlosti bohužel úpravce nezmiňuje, už sériový Urus se však umí dostat až na 305 km/h, což je na SUV až udivující hodnota. Místo toho se však úpravce chlubí náročným testování celého vozu, včetně šasi, díky kterému má jistotu, že navýšení výkonu neublíží vozu ani zážitku z jízdy.

Pokud ale nepatříte k milovníkům tuningu, pak se nejspíš vyplatí ještě chvíli počkat. Podle řady spekulací už totiž automobilka pracuje na extrémnější variantě s označením Performante, která by si mohla vypůjčit některé úpravy ze závodního konceptu ST-X.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme