Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec vypínatelného ESP ve vozech Škoda se blíží, Yeti je první vlaštovkou

Ondřej Láník
Diskuze (113)
Šéf vývoje podvozků Škody Auto v rozhovoru pro Svět motorů naznačil, že v nejbližší době dostanou všechny modelové řady Škody nevypínatelné ESP.

Během novinářské prezentace byla příležitost debatovat nad designem i technikou přímo s lidmi, kteří se na vývoji nové Škody podíleli. Svět motorů se ptal jak šéfdesignera Škody, Jozefa Kabaně, tak i Vratislava Kozuba, vedoucího vývoje podvozků. To nejzajímavější z druhého rozhovoru zveřejňujeme.

Svět motorů: Jaký je rozdíl v terénních schopnostech Yetiho a Octavie Scout?

Kozub: Řidič sedí v Yetim asi o 5 cm výš, takže má lepší výhled. Výrazně kratší převisy karoserie zvětšují nájezdové úhly, stejně jako u Octavie pak nabízíme zakrytování podvozku. A je tu samozřejmě systém Off-road, který se pro

Octavii Scout nenabízí. Díky němu se Yeti v terénu lépe a bezpečněji ovládá.

Svět motorů: Všimli jsme si, že nelze vypnout ESP. Proč?

Kozub: Yeti je první škodovkou, která má nedeaktivovatelné ESP. Vypnout lze jen protiprokluzový systém ASR. Jde o novou, ještě bezpečnější strategii automobilky i koncernu. Dosud se tlačítkem na přístrojové desce deaktivovalo jak ASR, tak ESP. to se do hry zpátky vrátilo, až když se řidič v krizové situaci dotkl brzdového pedálu. Tohle už neplatí, ESP u Yetiho prostě nevypnete. Do konce roku dostanou novou elektroniku i Octavia a Superb, příští rok pak Fabia v rámci modernizace.

Svět motorů: Týká se to také sportovních modelů Octavia, případně Fabia RS?

Kozub: Zatím ano, i do budoucna se zvažuje instalace druhého, sportovnějšího režimu ESP, který by dával řidiči větší volnost.

Celý rozhovor s vedoucím podvozkům Škody i s šéfdesignerem Škody najdete ve Světě motorů č.25/2009.

Ondřej Láník
Diskuze (113)
24. 6. 2009 13:24
Re: ASISTENT ŽIVOTA
No s tou pojistkou je to pravda možná bude společná pro víc věcí najednou ale to se dá s pomocí autoelektrikáře vyřešit. I když pokud se v tom už bude šťourat autoelektrikář tak může zrovna ten vypínač dodělat místo přepojování pojistek. Nicméně souhlasím s tím, že řidiči, který nemají nafixovaný podvědomě reflex dávat kontra a vyrovnávat smyk tak je lepší když ESP mají zaplé. Proč, ale zrovna nenechat na vůli řidiče jestli ho chce mít zaplé nebo ne a brát mu ten knoflík na vypínání ESP z ruky.
Avatar - gld
23. 6. 2009 20:03
Re: whatever
ale to nepochybne, len keď si mám vybrať tak menšie zlo..

a fízlov mi ani nespomínaj, u nás majú dieru v rozpočte tak sú ako besní psi :-(
Avatar - white label
23. 6. 2009 19:41
Re: whatever
Myslel jsem, že každý "normální" člověk je (obecně!) celkem rád, když není aspoň občas tak úplně "hlídaný"... ;-)
Avatar - gld
23. 6. 2009 19:09
Re: whatever
mmm si to zabil...ja mám rád šunkovú bagetu >:-[]
Avatar - white label
23. 6. 2009 11:34
Re: Hledat limity :D lol
Nevypínatelné ESP pro masy schvaluju, vím o několika konkrétních případech kdy si lidé (částečně i logicky) mysleli, že ESP je zaplé jen tehdy, pokud jim na palubce (stále) svítí jeho kontrolka a vyplé když nesvítí...jako např. u mlhovek...a nebyly to zdaleka jen "blondýny"... ;-\ :-!