Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Korejský Fluence – Samsung SM3 – dostal facelift, Evropa je v pořadí

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Jihokorejský Renault Samsung Motors uvolnil první fotografie modernizovaného modelu SM3.

Podobu klasického vozu se stupňovitou zádí, který vychází z aktuální generace Méganu aktuální generace Méganu, známe již tři roky. Představovaný Samsung SM3 ovšem vypadá hlavně zepředu trochu jinak. Této části dominuje černá voštinová mřížka chladiče, která je uvnitř i vně bohatě zdobená chromem. Fluence se dosud chlubil mnohem decentnější maskou s úzkou vodorovnou štěrbinou. Odcházející SM3 ji má pro změnu lakovanou v barvě karoserie, rozdělenou jediným žebrem a širokým chromovaným pásem v horní části.

Kapota dostala vpředu hranatější prolis a nárazník ztratil dosavadní „úsměv“. Jinak bychom vizuální změny hlavně oproti evropské verzi hledali stejně snadno jako pověstnou jehlu v kupce sena, maximálně budou k dispozici nová litá kola. A co interiér? Přístrojům dominuje velký digitální rychloměr umístěný uprostřed, doteď se Fluence spoléhal na analogovou klasiku. Standardem je i elektrická parkovací brzda, páku už na středové konzole nehledejme. Informační systém Smart Connect spojený s navigací se určitě objeví ve vyšších výbavách, konkrétní specifikace se ovšem budou tradičně rozcházet podle trhů.

Motory zatím zůstávají tajemstvím. Zcela jistě očekávejme zážehovou šestnáctistovku spojenou s bezestupňovou převodovkou. Současný model se v České republice nabízí s benzinovými čtyřválci 1,6/81 kW a 2,0/105 kW, turbodiesely zastupuje jednotka 1,5 dCi ve variantách 66 a 81 kW. K základnímu agregátu se dodává pouze pětistupňový manuál, ke dvoulitru zase jen šestistupňový. Výkonnější dCi je možné vybavit také dvouspojkovou skříní EDC. Mimochodem, akční ceník začíná na 264.900 Kč.

Bude modernizovaný Fluence vypadat skutečně stejně jako jeho jihokorejský sourozenec nebo dostane masku odpovídající novému stylu francouzské značky? To se dozvíme již koncem září v metropoli nad Seinou, dosud se tedy, jak je uvedeno výše, obě dvojčata lišila. Místo výroby vozů pro starý kontinent, konkrétně turecká Bursa, se určitě nezmění.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - Emel
3. 9. 2012 11:55
Re: Tak trochu hezčí Fluence?
Je to myšleno tak, že Fluence má lepší motory než Octavia Tour, ale nikoliv lepší než Octavia. Argument to může být vzhledem k cenové matematice... koupím si raděj Fluence 1.5dCi než za stejné peníze Octavii Tour 1.6MPI, protože se lépe svezu a ušetřím ročně XY na palivu.
3. 9. 2012 09:44
Re: Tak trochu hezčí Fluence?
:yes:
Avatar - Alpinis182
3. 9. 2012 09:39
Re: Tak trochu hezčí Fluence?
počkej, argumentování s 1.6TDI mi nepřijde moc vhodné, když Fluence je nabízen s 1.5dCi. Nemyslím si, že se tyto motory budou nějak výrazně lišit...
Avatar - Emel
3. 9. 2012 08:57
Re: Tak trochu hezčí Fluence?
Vypadá to dobře, je to jeden z trendů. Ale jsou i jiné trendy, třeba elegantní design... lépe se hodnotí s odstupem času, tak budu jmenovat třeba Peugeot 406 a Nissan Primera P11. A pak je tu ještě roztomilý design, jako třeba C3 nebo F500.

Každopádně Fluence není zepředu ani agresivní, ani elegantní...
Avatar - Emel
3. 9. 2012 08:51
Re: Tak trochu hezčí Fluence?
To je otázka preferencí... Octavia je podle mě i po osmi letech lepší auto. Fluence je hezčí uvnitř a je levnější, překonává Octavii v bezpečnosti, ale to je tak všechno. Má i lepší motory, ale jen ve srovnání s Tour... kdo chce třeba 1.6TDI, vezme holt normální Octavii, takže tenhle argument moc nefunguje.