Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kříženec Rolls-Royce a VW Beetle působí velmi nevšedně, ale může být váš

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Velmi nevšední přestavba starého VW Beetle není moc hezká ani levná, je však unikátní.

Při cestě po Itálii může člověk potkat spoustu krásných aut, často unikátních, pocházejících z dílen mnoha místních věhlasných karosáren. Ne každý projekt ale končí nádherným autem, což je případ i tohoto původního VW Beetle z roku 1972, který se kdosi pokusil přestavět na Rolls-Royce.

Modifikace původního brouka jsou poměrně rozsáhlé, což je patrné při pohledu na přepracovanou příď s protáhlou rovnou kapotou, zakončenou robustní kolmou maskou ve stylu Rolls-Royce, na které nechybí ani ikonická soška. Zajímavé jsou však i vystouplé přední blatníky s přepracovanými světlomety s falešným chromovaným rámečkem a nechybí ani výrazný přední nárazník.

Video se připravuje ...

Při pohled z profilu může zaujmout dvoubarevné lakování nebo dekorativní dřevěný nástavec prahů. Vzadu se pak autor vytvořil výrazný kufr, opět lemovaný výraznými blatníky, který definitivně rozbíjí původní siluetu VW Beetle a opticky z něj vytváří sedan. S ohledem na chybějící ventilaci se však nabízí otázka, jak přestavbu snáší vzadu uložený vzduchem chlazený motor.

Vůz má plátěnou stahovací střechu, která už ale na první pohled není v nejlepším stavu. Z interiéru toho bohužel mnoho nevidíme, zdá se však být z velké části původní. Inzerát na Facebook Marketplace přitom bohužel neuvádí žádné bližší detaily k technickému stavu vozidla či jeho nájezdu.

Vozidlo by se však mělo nacházet v Palo del Colle na jihu Itálie a prodejce za něj žádá 9.500 eur, což je v přepočtu lehce přes 230.000 Kč. To je na upravený VW Beetle opravdu hodně, obzvlášť když nejlevnější vozy Rolls-Royce, obvykle Silver Shadow ze sedmdesátých let, pořídíte na italském trhu již okolo 13.000 eur (cca 318.000 Kč).

Jak přitom upozornili kolegové z Carscoops, kteří si všimli i inzerátu, podobné konverze vozů Beetle na „Rolls-Royce“ nejsou (nebo alespoň v minulosti nebyly) úplně neobvyklé a často našly využití při svatbách, kdy kompaktní rozměry Beetlu zřejmě lépe vyhovovaly jízdě úzkými (italskými) uličkami.

Web Jalopnik navíc upozornil na dokumenty z roku 1976, kdy se automobilka Rolls-Royce soudní cestou bránila výrobě modelu známého jako „The Elegant Beetle“, na který dodávala komponenty společnost A&A Fiberglass. Britská automobilka sice spor vyhrála, upravené vozy a vyrobené kity však ze světa nezmizely.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme