KTM připravuje civilnější auto, bude mít přední okno i dveře
KTM chce zacílit i na zákazníky, kteří nepožadují natolik radikální auto, jako je současný X-Bow. Nabízena totiž bude i civilnější verze tohoto automobilu. Britskému magazínu Top Gear to sdělil Stefan Pierer, šéf KTM.
Civilnější varianta KTM X-Bow bude dokonce vybavena dveřmi a čelním sklem. Šéf KTM připustil, že není jednoduché tyto prvky jen tak namontovat na karbonový monokok auta. Přední sklo totiž bude nutné doplnit o stěrače a ventilaci, která by zabránila jeho zamlžování. KTM dokonce zvažuje, že by přední sklo bylo vyhřívané.
S těmito díly je navíc spojen problém homologace, kterou KTM bude muset získat. Právě homologace je důvodem, proč tento rakouský výrobce nakonec opustil myšlenku pevné střechy, která byla původně v plánech.
Místo toho X-Bow dostane natahovací nouzovou střechu, kterou bude možné připevnit k čelnímu sklu. Tato střecha, se kterou bude možné jezdit maximálně rychlostí 130 km/h, se zřejmě inspiruje řešením z Bugatti Veyron Grand Sport.
Rakouský výrobce má tuto civilnější verzi modelu X-Bow zákazníkům nabízet od března 2013.
KTM dále do budoucna plánuje, že by postavilo speciál pro závodní kategorii LMP2. S ním by se pak firma zúčastnila vytrvalostního závodu v Le Mans. Takový X-Bow by mohl použít přeplňovaný pětiválec z dílny Audi, který se mimochodem vejde do motorového prostoru auta. Tato jednotka by pak mohla být nabízena i zákazníkům.
S myšlenkou střechy pro KTM X-Bow přišla už loni italská společnost Montenergy. Ta nabízí pro lehoučký roadster speciální kapotáž, která svými tvary vůz přiblíží legendární Lancii Stratos.