Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kus závodní historie na prodej: Audi R18 TDI Ultra, údajně jediné plně funkční

Audi R18 TDI Ultra
Audi R18 TDI Ultra
Audi R18 TDI Ultra
Audi R18 TDI Ultra
18 Fotogalerie
Diskuze (6)

Údajně jediné plně funkční Audi R18 TDI Ultra z roku 2011 může být vaše. Máte tedy možnost stát se majiteli kusu závodní historie a zároveň hrdiny všech okruhových dní.

Hledáte-li novou specialitku do sbírky, se kterou byste v případě dostatku odvahy mohli směle vyrazit i na závodní okruhy, měli bychom pro vás jeden tip. Jedná se dieselové Audi R18 TDI Ultra z roku 2011, které je plně pojízdné a schopné vrhnout se do souboje s časomírou.

Audi R18 TDI Ultra závodilo těsně před nástupem hybridních speciálů, takže se o jeho pohon stará výhradně vznětová pohonná jednotka. Ve své době vzniklo v pouhých osmi kusech, z nichž je v existenci už jen šest. Audi ročníku 2011, které vidíte na fotkách, má šasi číslo 100 a je údajně jediné, které nebylo zničené bouračkou nebo později přestavěno na svoji hybridní verzi, aby se z něj stala R18 e-tron Quattro.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Po svém vzniku bylo tohle Audi používáno k testování a k homologaci FIA, načež se stalo náhradním autem. Pro mediální účely bylo na krátkou dobu přestavěno tak, aby vypadalo jako hybridní R18 e-tron Quattro z roku 2013, ale následně se samotné Audi Sport postaralo o jeho návrat do původní specifikace z roku 2011.

Podle prodejce jde o jedinou plně funkční R18, a to včetně originální řídicí jednotky. Speciál byl udržován v co nejpůvodnějším stavu a s instalovaným motorem a převodovkou údajně nebyly najety žádné kilometry, přičemž jejich výrobcem očekávaná životnost v tvrdém nasazení je zhruba 10.000 kilometrů v případě motoru a 7.000 kilometrů v případě převodovky.

Audi se v Le Mans podařilo s modelem R18 – ať už s hybridním pohonem nebo bez – vyhrát čtyřikrát v řadě, a to v letech 2011 až 2014. Připomeňme, že o pohon R18 TDI Ultra z roku 2011 se staral 3,7litrový V6 s jedním turbodmychadlem, zatímco předchozí R15 TDI poháněl větší V10 s dvojicí turbodmychadel. Výkon jednotky je údajně přes 397 kW a spotřeba měla být ve srovnání s předchůdcem výrazně nižší. Cenu vozu bohužel prodejce neuvádí, ale o udání auta se dle všeho pokouší už nějakou dobu...

Vstoupit do diskuze (6)