Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kvalifikace motocyklové VC Malajsie 2019: První řada v MotoGP pro Yamahu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 11. 2019 • 08:17
24
Zobrazit náhledy (24)
VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019 VC Malajsie 2019

Nejvýhodnější pozice na startu do Grand Prix Malajsie silničních motorek získali v sobotních ranních hodinách Maverick Viñales (MotoGP), Álex Márquez (Moto2) a Marcos Ramírez (Moto3).

Je začátek listopadu a sezóna MS silničních motocyklů se chýlí ke konci. Známe dva mistry světa, zbývá ten poslední: v prostřední kubatuře. Osmnáctým a předposledním podnikem je VC Malajsie na okruhu v Sepangu. Závod jako takový má ovšem delší tradici než samotná, stále moderní a široká trať, která funguje již 20 let.

Grand Prix částečně ostrovního federativního království v jihovýchodní Asii se totiž konala poprvé už v roce 1991. Okruh v Shah Alamu však už dnes neexistuje, na jeho místě stojí luxusní bytový komplex. V sezóně 1998 byl dějištěm klání Johor, teprve poté se přestěhovalo do současné, tehdy novotou vonící lokace. Letošní ročník je tak již 29. v pořadí. Přes 5,5 km dlouhý okruh Sepang je jedním z mnoha děl Hermanna Tilkeho, nachází se jen kousek od mezinárodního letiště v Kuala Lumpuru a 45 km jižně od centra malajsijské metropole.

O víkendu zde panovalo na rozdíl od chladné a větrné Austrálie teplé počasí, bylo přes třicet stupňů. V noci z pátku na sobotu ovšem přišlo kvůli zlodějům několik týmů o součástky (tlumiče, kotoučové brzdy...), parkoviště za boxy nikdo nehlídal!

MotoGP

Takaaki Nakagami už má za sebou úspěšnou operaci ramene, ale jak bylo dříve řečeno, závodit bude v MotoGP znovu až příští rok, nahrazuje jej podruhé Johann Zarco. Tito Rabat kvůli problémům s rukou vynechal Motegi a nejede ani zde, Avintii tedy reprezentuje pouze Karel Abraham.

Prvnímu tréninku v pátek dominovaly stroje Yamaha v čele s Fabiem Quartararem, Marc Márquez tradičně vyrovnal takřka pád. Jeho oranžová honda později odmítla jet, takže musel do boxů a přesednout na náhradní. V FP2 zajel Francouz na stroji domácího týmu Petronas SRT nový rekord trati (1:58,576 min). Australská zranění definitivně zastavila Miguela Oliveiru (Tech 3 KTM), takže pokračuje pouze dvacítka jezdců. Portugalec má 14 dní na to, aby se dal do pořádku, ledování nepomohlo, bolesti byly silnější...

Senzace letošní sezóny s italskými kořeny si nenechala vzít prvenství ani v sobotním ranním tréninku. Paradoxem je, že obrovský talent motocyklové silnice vyhrál v kariéře zatím pouze jediný závod Moto2 (Katalánsko 2018) a o druhý triumf loni v Japonsku přišel. FP4 ale nepatřil jemu, tam se radoval jeho kolega Franco Morbidelli, překonal i velmistra Rossiho. Jorge Lorenzo se válel po zemi... Trápení exmistra světa s hondou po loňských zraněních (ale i vítězstvích v rudých barvách Ducati) pokračuje...

První kvalifikace přinesla jako obvykle boj o dvě postupová místa k nejlepší desítce z prvních tří tréninků. Kdo půjde dál? Joan Mir (Suzuki) a Danilo Petrucci (Ducati)? Ital Španěla v závěru přeskočil, jenže poslední slovo měl Cal Crutchlow, který nakonec Q1 vyhrál a Mira odsunul mimo postup.

Tým Petronas SRT Razlana Razaliho dokázal, že letos má nad továrními stroji stejné značky převahu (se specifikací A jezdí překvapivě jen Morbidelli, oba ji dostanou pro příští rok). Jeho jezdci byli mnohem rychlejší než Rossi, který zpočátku pořadí vládl. Ale pak se dostal ke slovu... Maverick Viñales! Vzrušení přišlo v předposledním rychlém kole, kdy doslova vystoupil z motorky Marc Márquez. To, že první řadu okupuje nakonec Yamaha, není vlastně žádným překvapením. Quartararo posunul rekord dráhy ještě dolů (1:58,3 min) a získal letošní pátou pole position. Morbidelli odstartuje třetí, mezi ně se vklínil Viñales. Marc Márquez obsadil nakonec až 11. příčku, nejhorší od Mugella 2015.

VC Malajsie MotoGP 2019 – Kvalifikace (Top 10)
1. Fabio Quartararo Yamaha Petronas Yamaha SRT 1:58,303 min
2. Maverick Viñales Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 1:58,406 min
3. Franco Morbidelli Yamaha Petronas Yamaha SRT 1:58,432 min
4. Jack Miller Ducati Pramac Racing 1:58,725 min
5. Cal Crutchlow Honda LCR Honda Castrol 1:58,951 min
6. Valentino Rossi Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 1:59,000 min
7. Álex Rins Suzuki Team Suzuki Ecstar 1:59,090 min
8. Danilo Petrucci Ducati Ducati Team 1:59,097 min
9. Johann Zarco Honda LCR Honda Idemitsu 1:59,139 min
10. Andrea Dovizioso Ducati Ducati Team 1:59,177 min
16. Karel Abraham Ducati Reale Avintia Racing 2:00,072 min

Moto2

První trénink třídy tříválcových motorů Triumph 765 se stal kořistí Japonce Tetsuty Nagashimy. Ve druhém převzal otěže Jorge Martín na KTM. Ani technické potíže s motocyklem nezastavily jeho týmového kolegu od Akiho Aja Brada Bindera, aby získal nejrychlejší čas v třetím volném měření sil v sobotu.

Kvalifikace Moto2 následovaly po Moto3 v půl sedmé ráno. Absolutně nejrychlejší čas prvního kola zajel Somkiat Chantra, ovšem v tom svém druhém v deváté zatáčce havaroval. Nakonec postoupil jako poslední, čtvrtý. Nicola Bulegu na poslední chvíli odsunul mimo Jesko Raffin, který skončil třetí. Ještě rychlejší byli Stefano Manzi a vítěz Augusto Fernández.

Jorge Navarro skončil po čtyřech minutách druhé kvalifikace v kačírku, naštěstí bez újmy na zdraví. Nejrychleji vypadal Álex Márquez, zatím největší kandidát na letošní titul. Žádné velké drama se nekonalo ani přesto, že opět spadlo pár kapek. Mladší bratr šampiona MotoGP se tentokrát nenechal zviklat a zítra vyrazí do závodu z nejvýhodnější pozice na roštu. Vpředu ho doplní velmi rychlý Nagashima a Brad Binder. Katalánský závodník ale ještě zdaleka vyhráno nemá...

VC Malajsie Moto2 2019 – Kvalifikace (Top 10)
1. Álex Márquez Kalex EG 0,0 Marc VDS 2:05,244 min
2. Tetsuta Nagashima Kalex Onexox TKKR SAG Team 2:05,395 min
3. Brad Binder KTM Red Bull KTM Ajo 2:05,559 min
4. Xavi Vierge Kalex EG 0,0 Marc VDS 2:05,695 min
5. Thomas Lüthi Kalex Dynavolt Intact GP 2:05,714 min
6. Jorge Martín KTM Red Bull KTM Ajo 2:05,731 min
7. Sam Lowes Kalex Federal Oil Gresini Moto2 2:05,735 min
8. Marcel Schrötter Kalex Dynavolt Intact GP 2:05,792 min
9. Remy Gardner Kalex Onexox TKKR SAG Team 2:05,888 min
10. Luca Marini Kalex Sky Racing Team VR46 2:05,938 min

Moto3

Víkend začal v pátek ve 2:00 ráno středoevropského času prvním tréninkem nejslabší třídy, ve kterém byl nejrychlejší Andrea Migno. V tom druhém se naopak radoval Kaito Toba a dnes, opět pro českého fanouška ve velmi brzkou hodinu dominoval další Japonec Tatsuki Suzuki. Naši jezdci si postup do druhé kvalifikace nevybojovali, Filip Salač se navíc v FP3 potkal s Fenatim, Romano českého závodníka vyšťouchl a sám se na stroji udržel, Filip nikoliv a právem se na Itala zlobil.

V první kvalifikaci zpočátku chvilinku vévodil průběžnému pořadí, ale soupeři byli mnohem rychlejší. Dlouho vypadali na postup ke čtrnáctce nejrychlejších z tréninků Jaume Masiá, Can Öncü, Tony Arbolino a Raůl Fernández. Ke konci začalo drobně pršet, což není v Malajsii nic výjimečného. Čekalo se, že už se nikdo nezlepší, opak byl ovšem pravdou. Albert Arenas se stále ne úplně zdravým Niccolem Antonellim dokázali své soky přelstít, takže Arbolino s R. Fernándezem měli nakonec smůlu a dál nešli. Pomalejší než Salač s Kubou Kornfeilem byli jen Makar Jurčenko a Riccardo Rossi... Kubajz se trápil s technikou.

Kaito Toba v Q2 upadl. Suzuki k tomu neměl daleko, ale smyk vyrovnal a po prvních 6 minutách čtvrthodinového zápolení byl průběžně ze všech nejrychlejší. Ve vedení vydržel až takřka do samotného závěru, jenže ve vláčku jezdců, který už projížděl pod šachovnicí, se nacházel až vzadu, takže skutečně poslední ostré kolo nestihl. Na rozdíl od několika dalších závodníků včetně Marcose Ramíreze, který mu pole position nakonec vyrval. Skot John McPhee se v první řadě udržel...

VC Malajsie Moto3 2019 – Kvalifikace (Top 10)
1. Marcos Ramírez Honda Leopard Racing 2:11,758 min
2. Tatsuki Suzuki Honda SIC58 Squadra Corse 2:11,885 min
3. John McPhee Honda Petronas Sprinta Racing 2:11,990 min
4. Albert Arenas KTM Gaviota Ángel Nieto Team 2:12,172 min
5. Celestino Vietti KTM Sky Racing Team VR46 2:12,314 min
6. Darryn Binder KTM CIP Green Power 2:12,332 min
7. Lorenzo dalla Porta Honda Leopard Racing 2:12,343 min
8. Ayumu Sasaki Honda Petronas Sprinta Racing 2:12,369 min
9. Gabriel Rodrigo Honda Kömmerling Gresini Moto3 2:12,385 min
10. Alonso López Honda Estrella Galicia 0,0 2:12,396 min
26. Filip Salač KTM Redox PrüstelGP 2:13,778 min
27. Jakub Kornfeil KTM Redox PrüstelGP 2:14,220 min

Zdroje: MotoGPsport.autorevue.cz, MotoGP.com, Wikipedia. Nova Sport

Foto: Václav Duška jr.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku