Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada pokračuje ve výrobě, navzdory prvním nemocným koronavirem

Lada Vesta Cross sedan
Lada Vesta Cross sedan
Lada Vesta Cross sedan
Lada Vesta Cross sedan
20 Fotogalerie

Továrny většiny automobilek napříč Evropou se v uplynulých dnech zastavily kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Ne tak v Rusku.

Naprostá většina evropských automobilek v minulých dnech na čas zastavila výrobu ve svých továrnách na starém kontinentu. Výrobci to vysvětlovali nejen jako ochranu svých zaměstnanců před dalším šířením onemocnění COVID-19, ale také jako reakci na nedostatek výrobních komponentů, kvůli problémové logistice s dodavateli. V Rusku však takové problémy nejsou, minimálně prozatím.

Tamější automobilka AvtoVAZ, vyrábějící vozy značky Lada, totiž oznámila, že svoji výrobu nehodlá v nejbližší době pozastavovat. A to ani navzdory tomu, že se v jejích řadách objevili dva pracovníci s pozitivním testem na koronavir. Jen v domovském Toljatti firma zaměstnává na 35.000 lidí.

„Situace je pod kontrolou. Všechno funguje podle plánu,“ tvrdí mluvčí ruské automobilky, člena aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Francouzský výrobce drží 68% podíl v AvtoVAZu.

Právě Renault přitom v minulých dnech zavřel všechny své evropské závody, nejen v domovské Francii, ale také v Portugalsku nebo Slovinsku. Už dříve pozastavil produkci ve svých španělských továrnách. Opatření se přitom týká také továrny Dacie v rumunském Mioveni.

Provoz zastavovaly i další automobilky, a to nejen v Evropě. Nejen američtí výrobci již zavřeli i továrny v USA, Ford dokonce omezuje výrobu i na dalších kontinentech. Třeba vedení VW Group pak již dalo najevo, že plánovaná odstávka na až tři týdny se v Evropě patrně prodlouží

 

V Rusku přitom již též roste počet nakažených koronavirem. Aktuální statistiky mluví o 483 potvrzených případech nákazy. I proto tamější vláda též zavádí první opatření jako prevenci před dalším šířením nemoci. Zakázána byla větší shromáždění a některé školy byly zavřeny.