Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zastavil výrobu až na tři týdny. Odstávku ale patrně prodlouží

ČTK ČTK 23. 3. 2020 • 14:21
27
8
Zobrazit náhledy (27)
Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden

Šíření viru se do několika týdnů nezastaví, vysvětluje šéf skupiny VW Group Herbert Diess, proč továrny koncernu budou patrně zavřeny déle než tři týdny.

Německá automobilka Volkswagen možná bude muset nechat své továrny zavřené kvůli koronaviru déle, než se původně domnívala. Uvedl to její šéf Herbert Diess. Největší výrobce aut na světě minulý týden oznámil, že zavře své evropské továrny na dva až tři týdny, opatření se týká i mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen.

„Většina našich továren se zavírá na dva týdny, v některých regionech na tři. Je pravděpodobné, že tato opatření zůstanou zachována,“ napsal Diess v příspěvku na síti LinkedIn.

Skupina Volkswagen vlastní celkem 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a také užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

„Šíření viru se do několika týdnů nezastaví. Proto musíme být připraveni žít s touto hrozbou dlouho - dokud nebude k dispozici účinný lék nebo vakcína,“ upozornil Diess.

Volkswagen teď zavádí opatření, aby zajistil dostatečnou likviditu, své dodavatelské řetězce, a aby mohl pokračovat ve strategických projektech, jako je elektrický vůz ID.3 a dodávky bateriových článků.

Počet nakažených novým koronavirem v Německu přesáhl podle Institutu Roberta Kocha 16.000, agentura DPA ale na základě vlastních propočtů uvádí už více než 20.000. Minimálně 70 lidí onemocnění způsobenému koronavirem v Německu podlehlo.

Vedle evropských závodů se Volkswagen rozhodl dočasně uzavřít i své továrny v mexických státech Puebla a Guanajuato, což zdůvodnil snahou chránit veřejné zdraví. Montážní linky v Pueble, kde má Volkswagen největší výrobní provozy z celé Severní a Jižní Ameriky, budou uzavřeny od 30. března do 12. dubna. Automobilka poukázala na slabou poptávku a také na riziko, že jí budou chybět díly.

Další německá automobilka BMW, která se zaměřuje na luxusní vozy, prodlouží plánovanou velikonoční odstávku ve svém závodě v mexickém státě San Luis Potosí. Automobilka uvedla, že továrna bude uzavřena od 28. března minimálně do 19. dubna.

Rozhodnutí obou automobilek následuje další opatření, která teď zavádějí i další továrny v Mexiku. Patří k nim snaha pracovat co nejvíce z domova a také nařízení omezovat cestování a osobní schůzky, informovala agentura Reuters.

Volkswagen rovněž oznámil, že kvůli nejistotě spojené s šířením koronaviru není schopen poskytnout výhled hospodaření na letošní rok.

Související články

Témata
23. 3. 2020 18:33
Re: "...což zdůvodnil snahou chránit veřejné zdraví..."
Pokud jsme chtěli krizi a zničit automotive, tak se teď nemůžeme divit, že to přišlo. ACEA nám už dávno říkala, co nastane.
23. 3. 2020 17:52
Re: "...což zdůvodnil snahou chránit veřejné zdraví..."
Jo netýká se to jen VW. Ten problém vidím jako hlubší. Vrací se jako bumerang určitá ignorance trendů a zpátečnické fungování (hlavně velkých) firem, resp. jejich vedení. A projevuje se v tomto krizovém řízení. Část lidí, která si z toho teď dělá prázdniny tomu rozhodně nepřispívá. Pak se to samozřejmě sype celé, to je to co mě štve.

Reagoval jsem i na to, že v rámci těchto opatření VW politicky zastavil projekty, které zrovna mohou v současné situaci pomoct. Místo aby to udělali koordinovaně, tak udělají tiskovku a všechno od stolu položí.

Zrovna v automotive dělám i s klienty (velkými), kteří dělají kroky aby aspoň něco fungovalo, namísto automatického zastavení všeho. A proto vidím, že to jde.
23. 3. 2020 16:52
Re: "...což zdůvodnil snahou chránit veřejné zdraví..."
Kdyby to nezavřeli tento týden, tak by to zavřeli o týden později, nemají díly z celé Evropy i ze světa navíc jak píše pogo26 nemají ani odbyt, tak co by si s tím týdnem navíc asi tak pomohli? Navíc škody daleko větších rozměrů bude sčítat Itálie, Španělsko a asi i Německo a UK, které na to hodili bobek a teď nestíhají uklízet mrtvé.
23. 3. 2020 14:31
Re: "...což zdůvodnil snahou chránit veřejné zdraví..."
Ale to nařízení bylo stejně nevyhnutelné. Není poptávka. A ta by nebyla i bez koronaviru. Poděkuj šíleným politikům a lidem, kteří věřili, že se jich likvidace automotive nedotkne..
23. 3. 2020 14:03
Re: "...což zdůvodnil snahou chránit veřejné zdraví..."
Já s tím rozhodnutím VW taky nesouhlasím, je to jen jakési politické gesto. Mohli raději zabezpečit opatření, která jestli mám správné informace třeba Škodovka podnikala, tzn. ochranné pomůcky, dezinfekce a kontroly, že se to dodržuje. Prostředky k tomu mají. Chtějí zase jít rádoby příkladem jak jsou vlastně vzorem pro všechny...a radši u toho položí ekonomiku. Až jim dojdou prostředky, zcela jistě se obrátí na vládu, jestli se tak už nestalo...

Nám na nevýrobních projektech (IT) to zastavilo ze dne na den práce, ačkoliv vůbec nemuselo. Byli jsme na všem domluveni remote, nemuseli jsme se ani vidět. Ale VW nakázal, tak nazdar. Tahle politická nařízení omezila nesmyslně věci, způsobila zmatek a škody obřích rozměrů, sami jejich manažeři byli z těch příkazů, které dostávali překvapení.

A odbory z mého pohledu jsou taky šílenci, pořád stávkují za lepší podmínky, v ČR se žádný dělník nemá tak dobře jako v ŠA, teď chtějí ať se vše zavře ale výhody zůstanou. Kdo to asi zaplatí?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku