Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

LaFerrari je jen začátek, v Maranellu budou vyrábět i další hybridy

Jan Mička Jan Mička 21. 8. 2013
10
21
Zobrazit náhledy (10)
Ferrari LaFerrari Ferrari LaFerrari Ferrari LaFerrari Ferrari LaFerrari Ferrari LaFerrari
Ferrari podlehlo politickým i tržním tlakům a chystá další hybridní modely. Kdy se však dočkáme druhého zástupce, zatím není jasné.

Automobilka s hřebcem ve znaku slaví s modelem LaFerrari velké úspěchy. Nejnovější supersport, který se představil letos v Ženevě, však není zajímavý jen pro své výkony, ale hlavně pro koncepci pohonného ústrojí. Poprvé v historii značky totiž sjel z výrobní linky v Maranellu produkční hybrid, který má zatopit třeba konkurenci v podobě Porsche 918 Spyder. Zákazníkům se nový produkt natolik zalíbil, že značka plánuje výrobu dalších hybridů. Informace zazněla přímo z úst Lucy di Montezemola.

Automobilka Ferrari je mimořádně zisková, navzdory malým objemům prodaných aut představuje plných 10 % zisku celého koncernu Fiat. Její roční obrat oproti loňsku vzrostl především díky dobrým prodejům v USA, Evropě a Asii. Není proto divu, že je velký potenciál k výrobě nových modelů, a protože jsou nyní hybridy v módě, přirozeně padla volba na ně. Odpůrci této koncepce se však nemusí obávat, že by zelená vlna dopadla hned na všechny v budoucnu vyrobené vozy. Důkazem toho je nová edice 458 Speciale, která se představí již zanedlouho ve Frankfurtu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

LaFerrari
_MT_
| 22. 8. 2013
Tak už teď byla evakuace celkem zajímavá. :-) Pro mne je to takový zajímavý aspekt návrhu letadel.

Myslím, že to poměřovali se 747. Jsou myslím nějaké kategorie a cílem bylo se vejít do té nejvyšší. Na přistání se jim to právě nepodařilo a tak A380 měla svou vlastní. Jak to bylo na vzlet, to netuším.
LaFerrari
figurka
| 22. 8. 2013
Co vím, tak singel aisle řada (318-321) má 2 minuty, 380 testovali při certifikaci a došlo se na 5 minut, ale na startu. Největší problém s rozestupy se řešil právě na startu, kde je velký rozdíl. Na přistání to nebylo tak markantní. Jestli to na základě zkušeností z provozu zkracovali už nevím. Naložit a vyložit se zvládá. Nejde ani tak o náklad, jako o nástup a výstup lidí. Navíc se muselo počítat s letišti, která nedokáží využít dveře na horní palubě. Z toho důvodu je např. přední schodiště tak široké jak je, aby mohli vedle sebe procházet 2 osoby s příručním zavazadlem. V případě 380-900 jsem viděl jen schémata a nepamatuji si, zda nedošlo k přidání dveří.V případě ekonomické verze pro 900 pasažérů už bude celkem kalup zvládnout předepsané evakuační testy. Takže ne jen přijetí aerolinkami, ale vůbec certifikace nemusí být sranda.
ŘLP se zvládnout bude dát díky technologii ajk zmiňuješ. Ano, letiště ve městech bude oříšek, resp. vořech.
LaFerrari
_MT_
| 22. 8. 2013
Jak vůbec dopadla A380? Vím, že se snažili dostat na klasické odstupy při přistání, ale nepovedlo se (nadměrně vířila vzduch). Vím, že později byl odstup zkrácen, ale nevím, jestli se nakonec podařilo dostat na standardní hodnotu. Rozměry jsou v normě a vyložit a naložit ho myslím také zvládnou ve standardním čase. To jsou kritické parametry, aby letadlo aerolinky přijaly. O moc větší letadla než A380-1000 asi jen tak nezvládneme.

Řízení letového provozu bude podle mne v budoucnu hodně automatizované. Počítače si s tím zvládnou poradit. Kapacita letišť, to je větší ořech. Hlavně když ty největší jsou typicky ve městech.

Pro pevné trasy (tedy mezi velkoměsty) mám radši rychlovlaky. Podle mne je to rozumnější technologie.
LaFerrari
figurka
| 22. 8. 2013
Vývoj letecké dopravy bude zajímavý. Problém je neustálý nárůst přepravy, počet letadel počet letů. Letecké koridory lze jakž takž rozšířit, ale problémem jsou/budou letiště a řízení letového provozu, takže bezpečnost. Stavět více letišť ? ;-\ Velká letadla zase přinášejí problém se snížením frekvence startů a přistání (nutnost větších rozestupů). No, je to opět téma na dlouhou a částečně akademickou debatu. :-)
LaFerrari
_MT_
| 22. 8. 2013
Ano, bylo to složitější. Já jsem si zkrátka hlavně odnesl hlučnost. :-) Vzhledem ke stáří a minimální modernizaci byly náklady ohromné.

Vzhledem k tomu, že EADS svůj projekt nevidí před 2050, by to možná i šlo. Nicméně u něj počítali s 50-100 místy, což je celkem málo. Těžko říct, jak ho za 40 let aerolinky přijmou.

Člověk nesedí ve správní radě, ale co vím, s A380 nechtějí přímo soupeřit (tedy stavět nový letoun této velikosti). Když půjdeme o něco zpět, Airbus vsadil na klasický koncept velkokapacitních linek mezi velkými letišti a lokálních spojů, Boeing viděl budoucnost v menším letadle a přímých spojích. Tedy A380 a 787. Těžko říct, co plánují v dlouhodobém horizontu, protože 747 nevydrží věčně. Aerolinky hlavně chtějí co nejmenší náklady na sedadlo, jestli budou létat tak či onak je podle mne spíš podružné.

Osobně spíš vidím budoucnost u malých-velkých obchodních letadel. To je podle mne segment, kde si za rychlost připlatí. A nejsou omezeni na pár tras. Jen nesmí být zrovna "krize".