Lamborghini Asterion LPI 910-4 Concept: Hybridní hypersport má 910 koní
Lamborghini tvrdí, že chce zůstat u atmosférických motorů V10 a V12, tak dlouho, jak to jen bude možné. Možnost alternativních systémů pohonu však v Sant´ Agatě nevyloučili - a takhle to dopadlo. Dali si sice, s ohledem na konkurenci, trošku na čas, ale nyní, v předvečer pařížského autosalonu se představila studie luxusního gétéčka Asterion LPI 910-4.
Jedná se o vkusné (tedy minimálně zezadu a z profilu) retro s moderními stylistickými prvky, jehož označení prozrazuje to nejdůležitější o použité technice. Asterion byl mýtická bytost - napůl člověk a napůl býk, kód LP pak prozrazuje, že motor je umístěn uprostřed podélně a"I" znamená "ibrido", tedy hybrid. Číslice 910 pak udává výkon vozu.
Jméno ale neřekne všechno. Měli byste ještě vědět, že před zadní nápravou je uložen motor V10 5,2 l o výkonu 600 koní (449 kW), zkombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, obojí z Huracánu, doplněný hned o tři(!) elektromotory, které dávají celkem 300 koní (220 kW). Celkem tedy Asterion disponuje zmíněnými 910 koníky. Jedná se tím pádem o nejvýkonnější Lambo v historii, srovnatelný s McLarenem P1 a LaFerrari.
Asterion zrychlí z nuly na 100 km/h za rovné tři sekundy a maximální rychlost činí 199 mph (320 km/h). Protože se jedná o plug-in hybrid, čistě na elektřinu zvládne ujet až 50 km a můžete s ním v tomto módu uhánět rychlostí až 125 km/h. Pokud patříte k voličům Zelených, asi vás také bude zajímat, že emise CO2 činí v kombinovaném jízdním režimu neuvěřitelných 98 g/km nebo chcete-li 4,12 l na 100 km.
Hybridní ústrojí, které váží 250 kg, je umístěno v karbonovém monokoku a za běžných podmínek pohání všechna čtyři kola (vpředu 20“, vzadu 21“), obutá do pneumatik Pirelli, v elektrickém režimu pracují pouze dva vpředu umístěné elektromotory. Jak moc to Italové s tímto konceptem myslí vážně, není zatím známo, koncept ale vypadá zatraceně reálně…