Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini chce mít nejrychlejší SUV na Nürburgringu. S rekordní jízdou však počká

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 12. 2017
34
Zobrazit náhledy (34)
Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus
Rekordní časy dosažené na Nordschleife jsou v posledních měsících horkým zbožím a jeden takový chce mít na svém kontě i Lamborghini. Pokusí se o něj s novým SUV Urus.

Pro automobilku Lamborghini by rekordní čas na slavném německém okruhu nebyl novinkou, před časem tu s modelem Huracán Performance zaznamenala nejlepší čas mezi sériově vyráběnými vozy. Držitelem rekordu však již není, překonalo jej Porsche s vozem 911 GT2 RS, které trať absolvovalo za šest minut a 47,3 sekundy.

Italská značka se na okruh vrátí, aby se opět vrátila na trůn. Tentokrát chce ale soupeřit v jiné kategorii, konkrétně mezi SUV. Aby se nový Urus stal rekordmanem, musí Nürburgring urazit v čase lepším než 7:51,7 s. To je hodnota, za kterou jej zvládla Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, aktuální držitel rekordu.

O ambicích Lamba informoval šéf výzkumu a vývoje Maurizio Reggiani, jenž potvrdil, že tým s pokusem počká do jara. Hlavním důvodem jsou teplejší podmínky a očekávání lepšího počasí. Když se jej novináři zeptali, jestli Urus má na to, aby Stelvio porazil, Reggiani bez váhání odpověděl, že to prostě dá.

Předpoklady k tomu má slušné. Připomeňme, že v útrobách pracuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec s výkonem 484 kW a točivým momentem 850 N.m. Z klidu na stovku to tohle „Super SUV“ zvládne za 3,6 sekundy, na dvojnásobnou rychlost potřebuje 12,8 s a pokračovat lze až na maximálku 305 km/h. Výkonný agregát pod kapotou je párován s osmistupňovým elektrohydraulickým automatem a samozřejmostí je pohon všech kol.

Rekordní jízdu Stelvia si můžete připomenout videem níže...

720p360p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku