Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini představuje modernizovanou zadokolku Huracán Evo RWD

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 1. 2020 • 22:42
26
9
Zobrazit náhledy (26)
Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD Lamborghini Huracan EVO RWD

Desetiválcový supersport ze Sant' Agaty se i ve své modernizované podobě dočkal verze s pohonem zadních kol. Lamborghini Huracán Evo RWD nastupuje s přepracovanou technikou a lehkými retušemi vzhledu.  

Lamborghini představuje modernizované provedení svého desetiválcového supersportu s pohonem zadních kol po roce od zveřejnění prvních oficiálních informací modelu Huracán Evo s pohonem všech kol.

Novinka automobilky s býkem ve znaku se v rámci modernizace dočkala decentních úprav designu. Ve srovnání s aktuálním provedením s pohonem všech kol se Huracán Evo RWD může pochlubit méně komplikovaným řešením předního nárazníku. Samozřejmostí jsou hlavní světlomety, které pochází od o rok starší čtyřkolky. Zadní partie liší prakticky jen prostřednictvím mírně odlišného provedení difuzoru.

V případě techniky se Lamborghini Huracán Evo RWD dočkalo navýšení výkonu svého atmosférického desetiválce o objemu 5,2 l na 449 kW (610 k) při 8000 otáčkách za minutu a točivého momentu na 560 N.m při 6500 otáčkách za minutu. Připomenout lze, že původní Hurácán s pohonem zadních kol disponoval výkonem 426 kW (580 k) a současný Huracán Evo s pohonem všech kol pak nabízí výkon 470 kW (640 k).

Motor modelu Huracán Evo RWD spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejímž prostřednictvím roztáčí pouze kola zadní nápravy. Tomu odpovídá specifické naladění systému kontroly trakce P-TCS (Performance Traction Control System), jehož nastavení se liší podle zvoleného jízdního režimu.

Při jízdě v silničním režimu Strada se P-TCS snaží minimalizovat prokluz kol za všech situací. V režimu Sport již umožňuje lehký prokluz kol například při akceleraci a v okruhovém režimu Corsa pak má být velmi benevolentní a umožňovat i jízdu smykem. Zásadní podíl na zábavnějších jízdních vlastnostech ve srovnání s provedením s pohonem všech kol má mít i snížení hmotnosti o 33 kg na 1389 kg spolu s jejím rozložením v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Lamborghini Huracán Evo RWD má ve své standardní podobě stát na 19palcových litých kolech, za nimiž se budou ukrývat ocelové brzdové kotouče a klasické tlumiče s pružinami. Na přání však budou k dispozici i kola o větším průměru, keramické brzdové kotouče a elektromagnetické tlumiče Magne Ride.

Ve své standardní podobě má model Huracán Evo RWD akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,3 s a z 0 na 200 km/h za 9,3 s. Maximální rychlosti tohoto modelu je 325 km/h a spotřeba paliva v kombinovaném režimu podle WLTP pak 13,8 l benzinu na 100 km. Pro srovnání lze uvést že Huracán Evo s pohonem všech kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 2,9 s, z 0 na 200 km/h za 9,0 s, dosahuje maximální rychlosti přes 325 km/h a má udávanou spotřebu paliva 13,7 l benzinu na 100 km.

Lamborghini uvádí, že první exempláře modelu Huracán Evo RWD zamíří k zákazníkům na jaře roku 2020. Na evropském trhu bude tento supersport nabízen se základní cenou od 159.443 EUR (zhruba 4.070.000 Kč).

Zdroj: Automobili Lamborghini S.p.A.

Související články

Témata
Avatar - white label
7. 1. 2020 13:12
Re: 0-200 za 9.3
Aha. Tak tam už je rozdíl "jen" 160 koní a manuál by se měl teprve dostat do výroby. Pro Evropu ještě není ani v konfigurátoru.
Avatar - Dinar
7. 1. 2020 08:50
Re: 0-200 za 9.3
Ne, myslel jsem carreru S 992, jediný model akt. 911 s manuálem, který má šanci na to se nějak výrazněji prodávat, právě proto, že má o 200 koní míň a stojí míň než půlku toho, co kterýkoliv supersport. Ano, možná myslel i na připravovanou 911 992 GT3, ta ho také nejspíš nakonec dostane, každopádně, zatím se nic z toho neprodává, takže nikdo porschi trhat ruce nemůže.
Avatar - white label
6. 1. 2020 14:04
Re: 0-200 za 9.3
O 200 koní méně a není to atmo? Jestli si myslel GT4, tak ta atmo (s manuálem) je.
Zřejmě měl na mysli poslední 911 GT3 (příp. Speedster), která byla (na rozdíl od GT3 RS) po face i s manuálem (v rámci touring paketu), takže "jen" o 110 PS (a 4 hrnky) méně.
S klientelou souhlas, Lambo není Porsche a naopak.
Avatar - Dinar
6. 1. 2020 13:38
Re: 0-200 za 9.3
Jiná klientela, zcela jiné auto, žádný supersport, ale sporťák s o 200 koní nižším výkonem a poloviční cenou. A není to atmo.
Avatar - fostek
6. 1. 2020 12:55
Re: 0-200 za 9.3
No hele, Porscháku lidi rvou ruce za ten manuál atmo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku