Lamborghini zaskočil zájem zákazníků o nové SUV Urus
Lamborghini na začátku letošního roku zveřejnilo, že od 1. ledna do 31. prosince roku 2017 dodalo svým zákazníkům celkem 3815 nových automobilů, což představuje navýšení o 10 % oproti stejnému období roku 2016, v němž bylo dodáno 3457 vozů.
Zároveň s touto informací pak automobilka uvedla, že v souvislosti s loňským představením SUV Urus a jeho letošním uvedením na trh se zahájením dodávek zákazníkům zhruba od poloviny roku očekává výrazné navýšení výroby i prodejů. Cílem pro rok 2019 se pak mělo stát překročení hranice 7000 vozů značky Lamborghini předaných klientům.
Podle informací, které poskytl Stefano Domenicali, generální ředitel společnosti Lamborghini, v rozhovoru pro CNBC se tento cíl s velkou pravděpodobností podaří překonat a to možná i o více než 1000 vozů, za což bude italská značka vděčit zájmu zákazníků o její nové SUV.
Stefano Domenicali uvedl, že vedení automobilky očekávalo pozitivní přijetí modelu Urus zákazníky, ale jejich současné reakce a zpětná vazba jsou naprosto fantastické. Zájem o nové SUV předčil všechna očekávání a zájemci o tento vůz, jehož základní cena začíná na částce 200.000 amerických dolarů (zhruba 4.200.000 Kč), si jej díky příplatkové výbavě objednávají většinou za částku 240.000 amerických dolarů (kolem 5.000.000 Kč) a vyšší.
Podle slov generálního ředitele automobilky Lamborghini přivedl model Urus ke své značce zcela nové zákazníky a pro 70 % z nich je to první vůz s býkem ve znaku, který si pořizují. Stefano Domenicali je rovněž překvapen tím, kolik z kupujících jsou ženy. Naopak nepříliš překvapivá je informace o tom, že se SUV velmi dobře prodává v Rusku nebo Indii a na dalších trzích, kde je vysoké procento silnic s nekvalitním povrchem.
Zájem zákazníků a růst výroby nepřináší vedení automobilky Lamborghini radost, ale rovněž i starosti, aby si italská značka udržela svou tradiční exkluzivitu. Právě díky tomu má výroba volně růst pouze do konce roku 2019 a následně má dojít k jejímu omezení, aby byla zachována zmiňovaná exkluzivita. Předpokládá se, že vedení Lamborghini se jí bude snažit udržet pod deseti tisíci vyrobených vozů za rok.