Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta 1,8 Di TurboJet: Základní cena 680 tisíc Kč, stejná jako u 1,9 Twin Turbo JTD

16. 6. 2009 • 23:35
30
317
Zobrazit náhledy (30)
Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta
Letošní novinka Lancie představená v březnu v Ženevě – přeplňovaný přímovstřikový motor 1,8 l pro model Delta – dorazila na český trh. Cena je stanovena od 680 tisíc Kč, nejsilnější benzinová motorizace tak stojí stejně jako dvakrát přeplňovaný diesel.

Jednotka se zdvihovým objemem 1742 cm3, připravená na rozšíření v malých a výkonných Alfách, elegantních Lanciích na hranici střední třídy i v sedanech a kombi Alfy (řady 159), má plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů, vysokotlaké přímé vstřikování benzinu do válců, přeplňování moderním výfukovým turbodmychadlem a špičkový, velmi rychlý motormanagement, který má radikálně zkrátit reakční čas turbodmychadla i celého motoru ve chvíli, kdy řidič náhle sešlápne pedál akcelerátoru

Základní parametry vypadají velmi slibně. Nejvyšší výkon 147 kW je u Lancie dosahován v pásmu 5000 min-1 až 5500 min-1. Důležitější je ale mimořádně vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách, který má dosáhnout svého maxima 320 Nm už ve 1400 min-1 a na této hodnotě setrvává do 3750 min-1. Standardem přitom je šestistupňová automatická převodovka Sportronic od společnosti Aisin, s možností volby režimů Norm, Sport a Winter nebo manuálního řazení.

Mimořádné měrné parametry nového čtyřválce jsou podle Fiatu dosaženy kontinuálním monitoringem a optimalizací parametrů chodu motoru prostřednictvím přesně dávkovaného množství paliva, polohy variátorů časování ventilů, předstihu zážehů nebo časování vstřiku paliva. V praxi je díky tomu možné určit velmi přesně vhodný okamžik střihu ventilů, usnadňující rychlou a efektivní výměnu náplně válců, a tím (výfukovými plyny) rychle roztáčet turbodmychadlo do pracovních otáček. Řízení celého procesu má na starost nová řídicí jednotka. Výsledkem je podle konstruktérů točivý moment v 1500 min-1 o 70 % vyšší, než u jiných přeplňovaných motorů stejného objemu a poloviční čas prodlevy mezi pohybem akcelerátoru a náběhu turbodmychadla.

Lancia Delta - ceny benzinových motorů na českém trhu
Motor 1,4 Turbo Jet 1,4 Turbo Jet 1,8 Di Turbo Jet
Převodovka 6M 6M 6A
Zdvihový objem [cm3] 1368 1368 1742
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 88/5000 110/5500 147/5000-5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 206/1750 206/2250 320/1400-3750
Max. rychlost [km/h] 195 210 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 8,7 7,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 7,0 7,8
Cena Argento [Kč] 495.000,- 535.000,- -
Cena Oro [Kč] - 575.000,- 680.000,-
Cena Platino [Kč] - 645.000,- 750.000,-

Plynule variabilní časování sacích a výfukových ventilů rozšiřuje možnosti motoru, novinkou je (přinejmenším u motorů skupiny Fiat) užší propojení práce variabilního ventilového rozvodu s prací turbodmychadla přes motormanagement, což nakonec zmenšuje turboefekt. Turbodmychadlo je napojeno na nové výfukové potrubí, které využívá tlakových pulzací pro zvýšení točivého momentu motoru v nízkých otáčkách. Turbína i výfukové potrubí jsou vyrobeny z oceli, která přečká i teploty do 1020 °C. Vnitřní ztráty třením byly ve srovnání s předchozí generací motorů Twin Spark výrazně sníženy. Rolničková vahadla ventilů tak odebírají motoru například ve 2000 min-1 o 65 % nižší výkon než dosud.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME: Lancia Delta – před branou luxusní třídy
Lancia Delta: První jízdní dojmy

Základní verze Argento má bohatou bezpečnostní výbavou – čelní, boční a okenní airbagy (čelní airbag řidiče je s možností deaktivace, kolenní airbag řidiče je za příplatek 6 tisíc Kč), stabilizační systém VDC, asistent pro rozjezd do kopce a aktivní opěrky hlavy pro přední sedadla. Seznam komfortních prvků výbavy zahrnuje manuální klimatizaci, autorádio s přehrávačem CD/MP3 a 6 reproduktory, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních i zadních oken, nastavitelnou bederní opěru u řidiče a přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček.

Prostřední stupeň výbavy Oro přidává za příplatek 40 tisíc Kč litá 16palcová kola a paket Komfort – zatmavená okna, zadní loketní opěrka, volant potažený kůží, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Obě položky lze doobjednat i k Argento za 20.500,- Kč, resp. 19.500,- Kč.

Nejvyšší Platino přidává dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládané střešní okno, 17palcová kola a dvoubarevný lak. Příplatek za verzi Platino je 60 tisíc Kč. Dovybavení Oro na tuto úroveň by vyšlo 96.500,- Kč, zákazníci tak podle ceníkových cen ušetří 36.500,- Kč.

Lancia Delta - ceny dieselových motorů na českém trhu
Motor 1,6 Multijet 1,6 Multijet 2,0 Multijet 1,9 Twin
Turbo Multijet
Převodovka 6M 6MA 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1956 1910
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 88/4000 88/4000 121/4000 140/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 300/1500 300/1500 360/1750 400/2000
Max. rychlost [km/h] 194 194 214 222
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,7 10,7 8,5 7,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,9 4,6 5,3 5,7
Cena Argento [Kč] 555.000,- 585.000,- - -
Cena Oro [Kč] 595.000,- 625.000,- 650.000,- 680.000,-
Cena Platino [Kč] 665.000,- 695.000,- 720.000,- 750.000,-
Témata
24. 6. 2009 12:01
Re: Ultrakráska
Kdo z nas si ho koupi? Je to pekny, rozvor to ma jako moje kappa a 200 k s 1.8 TT je dostacujicich. Materialy budou prijemny (nezajimaj mekky plasty, ale kuze, alcantara apod, proste to na co jsem zvykly do ted), mista tam bude taky habakuk, takze ja v tomhle aute spatruju zdatneho nastupce moji kappky, pokud nenasetrim na to XJR >:D
19. 6. 2009 11:02
Re: Přístrojovka z Golfu instalovaná v A3
No vidíš, já měl podle titulku dojem, že je řeč o Touaregovi, nebo Q7ce.
18. 6. 2009 14:59
Re: snobáci
tak jednoznacne :yes: :yes: :yes:
18. 6. 2009 14:34
Re: TLUSTÁ BERTA
znak na kapote? mienka o talianskych autach a promokampane ludi ako si ty? a teda, ze kde aky EuroDrzek™ s 2-3dnovym strnistom sedlajuci golfa si mysli, aky je nadradeny v celej mestkej dzungli... tak preto ;-) ;-\
Avatar - Pierro
18. 6. 2009 08:53
Re: snobáci
Až se v něm projedu a auto se mi bude líbit a sedne mi ocením ho, znak neznak. Na to nepotřebuju sedliackej rozum. Na to stačí trocha objektivity a méně předsudků. Chtěl jsem tu od vás rozumné, objektivní názory (viz. výše) a neustále tu čtu pláče nad tím jak by byla Delta úžasná a prodejná s vrtulí nad bobrem.
Hoši prosím, zaměřte se na to auto, svezte se v něm. Alespoň ti co jste z Prahy anebo z Blavy. Tam by Lancie (a nejen Delty) měly být k dispozici i na svezení. A pak o něm pište chvalozpěvy anebo ho pohaňte... Děkuji. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud