Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta 2013: Edice Momodesign a nové LPG Turbo

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 2. 2013 • 07:25
3
15
Extravagantní Lancia Delta má za sebou pětiletou kariéru. Italská automobilka rozšíří nabídku o plynovou verzi a stylový model S Momodesign.

Žádná velká modernizace vzhledu se nekoná, není třeba. Speciální série Delta S Momodesign jezdí na desetipaprskových osmnáctipalcových kolech. Karoserii zdobí více chromu, ale decentně, jak je u milánské značky zvykem. Leskne se i dvojitá koncovka výfuku. Do nabídky laků karoserie přibyla antracitová metalíza a také její kombinace s černou Eclipse. Víko zavazadlového prostoru je však tmavé vždy. Momodesign se ovšem dá koupit i v bílé Zenith, černé Magma a kontrastní černobílé kombinaci odstínů Zenith a Eclipse.

Také vnitřní prostor hraje na luxusně sportovní notu. Sedadla jsou čalouněna kombinací látky a kůže a v jiné Deltě je nenajdete. Přístrojové desce dominuje žlutý tachometr, středová konzola je opět leskle černá a v interiéru najdeme i něco chromu. Standardní výbava obsahuje kromě jiných prvků i elektricky ovládaná zrcátka, tempomat a dvouzónovou samočinnou klimatizaci. Bezdrátové rozhraní Blue & Me a loketní opěrky pro zadní pasažéry jsou v katalogu příplatků.

Co najdeme pod kapotou? Zážehový čtyřválec 1,4 l s turbodmychadlem a 88 kW (120 k), respektive jeho plynovou verzi na LPG se stejným výkonem. Nechybí ani vznětové jednotky: 1,6 MultiJet dává rovněž 120 k a třešničku na dortu představuje naftová devatenáctistovka s dvojicí turbodmychadel a 140 kW (190 k).

Hlavní novinkou je zmíněná čtrnáctistovka, která využívá pro pohon zkapalněný ropný plyn (dříve propan-butan). Podobná verze se nabízela už od podzimu 2009, v případě té nejnovější se jedná o tovární přestavbu, která plní emisní normu Euro 5. Jméno Ecochic jí zůstalo, automobilka však podrobnosti ke změnám konstrukce zatím nezveřejnila.

Zmíněného maximálního výkonu 88 kW motor dosahuje při 5000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 206 N.m/1750 min-1. Motor startuje vždy na benzin, na LPG přepíná po asi 40 sekundách. Pokud plyn dojde, samočinné se pohonná jednotka přepne zpět na benzin. Spalování obou paliv lze také měnit dle potřeby tlačítkem na palubní desce, a to i za jízdy. Plynová Delta umí sprintovat z klidu na 100 km/h během 9,8 s.

Sériová Delta měla premiéru v Ženevě 2008. Nové verze se představí na tomtéž místě letos. S Momodesign se začne prodávat ještě v březnu.

Související články

Témata
28. 2. 2013 16:25
Re: Nástupce
Mas v tom misung. Bravo je platforma zo Stila, navyse v Delte je natiahnuta a s upravenym podvozkom. S Puntom to nema absolutne nic.
28. 2. 2013 15:19
Re: Nástupce
Aspoň že ty v tom máš jasno...
28. 2. 2013 14:36
Re: Nástupce
Delta je prebrandovane Bravo a Bravo je nafuknute Punto s rovnakou technikou podvozku.
28. 2. 2013 14:31
Re: Nástupce
Trochu to plantáš ne?
Platforma Punta + prebrandované Bravo?
Udělej si v tom Fiatguláši trochu pořádek...
28. 2. 2013 14:24
Re: Nástupce
Podle ceny to není zrovna auto pro plebs.
A design - tlustá Berta naroubovaná na hodně nepovedené a zastaralé Bravo - pochopili všichni, je to vidět v prodejních statistikách.
Ale těžko to vysvětlovat někomu, kdo má místo hlavy...makovník.
Články odjinud