Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta Integrale Evo II slavného frontmana míří do aukce. Cena odpovídá stavu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 17. 7. 2017 • 15:40
18
11
Zobrazit náhledy (18)
Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II Lancia Delta Integrale Evo II
V automobilových sbírkách slavných osobností nalezneme zejména drahé a luxusní vozy. Jednou z výjimek je hlavní protagonista skupiny Jamiroquai, jenž vlastní vzácnou Lancii Delta Integrale Evo II. A právě tento kousek nyní nabídl v aukci.

Jay Kay, vlastním jménem Jason Luís Cheetham, je frontmanem britské hudební skupiny Jamiroquai. Kromě muziky se ale věnuje také jiným koníčkům, včetně automobilů. V jeho sbírce se totiž nachází Lancia Delta Integrale Evo II, kterou nyní nabídl v aukci.

Dříve slavná italská značka dnes jen nechává vzpomenout na své historické úspěchy. Postupně se stáhla z evropských trhů a aktuálně na domácí půdě nabízí pouze jeden model. Dříve to byla zcela jiná písnička, Italové připravili nejen mnoho technicky nadčasových řešení, ale také vozů, které slavily úspěchy ve světě motorsportu.

Vždyť právě Lancia je mezi výrobci automobilů dodnes rekordmanem v počtu mistrovských titulů šampionátu WRC. S kultovním modelem Delta získala značka v letech 1987 až 1992 šest titulů a ve více než sedmi sezonách 46 vítězství.

Verze Integrale Evo II, kterou Jay Kay vlastní, je považována za jednu z nejlepších Lancií Delta, jež legálně může na silnice. Vzhledem k výbornému stavu pořadatelé aukce v Silverstone očekávají, že vůz se prodá za částku minimálně 900.000 Kč, suma by se ale vzhledem k předchozímu majiteli mohla vyšplhat i přes jeden milion korun.

Tato Delta opustila výrobní linky v roce 1994 a do Spojené království byla převezena v roce 2000. Do rukou známého hudebníka se dostala o devět let později. A proč že se Jay Kay vzácného auta zbavuje? Důvod je úsměvný – vadilo mu selhávání a vynechávání motoru. I proto auto poslal ke specialistům na vozy Lancia, kteří motor v lednu letošního roku kompletně přepracovali. I přes 176 tisíc najetých kilometrů se očekává, že o tento klenot bude velký zájem.

Témata
Avatar -
anonym
21. 7. 2017 16:01
To jsou zase moudra!
Á zase hromada odborníků, co zaručeně ví, že když je to Lancia, tak to musí být poruchové. Co takhle občas alespoň na chvíli zkusit zapojit mozek?
To auto je staré 23 let a mělo problémy s nepravidelným volnoběhem (tedy třeba zaneseným filtrem paliva, špínou ve vstřikovací liště, zanesený volnoběžný ventil, odchylku snímače teploty či tlaku na hodnotách minima a podobně).
Kéž by dneska uměl někdo udělat auto, které po 23 letech bude mít jen tento jediný problém!
Samozřejmě realita je taková, že Delta Integrale patří k tomu nejspolehlivějšímu, co kdy kdo v této kategorii postavil. Jenomže elektronika Marelli IAW.P8 (stejná i pro Sierru/Escort Cosworth a na stejné bázi jako ECI Multi na Lancerech Evo) nemá standardní OBD adaptér a komunikuje výhradně na protokolu Magneti-Marelli, nikoli na standardech ISO. Proto představa, že k tomuhle autu připojím nějakou čtečku paměti závad s ELM 327 za pět Liber a přečtu si, co mám na autě udělat, je zcela mimo realitu.
Spolehlivost toho auta problém není. Jen prostě nebylo určeno do rukou matlů. Toť vše.
Avatar - Machýrek
17. 7. 2017 18:02
Re: Mě důvod úsměvný nepříjde,
Pravdepodobnost, ze budouci majitel si henten kus koupi za (treba) milion a pak s nim najede dalsich 200k se blizi nule.
17. 7. 2017 16:50
Delta I
My sme mali v rodine Deltu 1.9 TDs. Zavratnych 80 koni!
Ked som do toho presadol z Lady, tak som sa citil ako v lietadle. Mal som mozno 10 rokov. Nekonecne mnozstvo budikov a kontroliek! A to zrychlenie... no proste zazrak. Tusim to otca stalo vtedy 10tis nemeckych mariek. Alebo 20?
Po par rokoch prislo vytriezvenie - drahe nahradne diely a znackovy servis, nevyskoleni mechanici a malo schopnych garazistov.
Postupne to auto umieralo - utrhnute koleso, mensi poziar v motorom priestore, nestartovalo poriadne, stale odchadzali loziska, hrdza... prote talian...
17. 7. 2017 16:41
Re: Mě důvod úsměvný nepříjde,
A preto ma henten kus skoro 200tis...
Avatar - Machýrek
17. 7. 2017 14:10
Re: Mě důvod úsměvný nepříjde,
S tim uz stejne jezdit nikdo nebude, tohle se kupuje na chov, spolehlivost a schopnost nekam dojet bez zavady nejsou podstatne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud