Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Delta Integrale Martini 6: Legenda na prodej za 4 miliony korun

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 12. 2015
11
41
Zobrazit náhledy (11)
Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta Lancia Delta
Lancia a Martini je nesmrtelná kombinace. Logo výrobce vermutů se ovšem neobjevilo jen na soutěžních a závodních vozech, ale i na produkčních limitovaných sériích Delty.

Odvodit úspěšný soutěžní speciál z už letitého hatchbacku se nepovede každému. Lancia to ale ve druhé polovině 80. let minulého století dokázala. Po zákazu skupiny B, kde závodila zprvu s dvoukolkou 037 Rally a posléze se šílenou Deltou S4, se nechtěla vzdát svých vydobytých pozic. Nasadila tedy Deltu HF 4WD skupiny A, její další evolucí byla verze HF Integrale. Lancie si podmanily světový šampionát v rallye, v letech 1987-1992 získaly v nepřetržité řadě za sebou šest titulů mezi značkami, Juha Kankkunen byl mistrem světa v letech 1987 a 1991, Massimo „Miki“ Biasion vybojoval dvě celková prvenství za sebou (1988 a 1989).

Sportovní úspěchy bylo třeba zúročit. Hranatá Delta v ostré verzi díky nim přežila ve výrobě až do roku 1994. Samotná HF Integrale se postupně dočkala několika verzí a limitovaných edic. Na oslavu triumfů v nejvyšší lize automobilových soutěží vznikly dvě: Martini 5 a Martini 6, čísla vždy znamenala aktuální počet mistrovských korun. Obě v bílé barvě s logy automobilky, ikonickými modrými a červenými pruhy a nápisem Martini Racing na střešním křídle...

Právě vůz z limitky Martini 6 bude dražit aukční síň RM Sotheby's 3. února v Paříži, jedná se o tradiční termín v rámci výstavy Rétromobile. Vznikl v roce 1992, je to tedy verze Evoluzione 1 s turbodmychadlem přeplňovaným řadovým čtyřválcovým dvoulitrem (1995 cm3) o výkonu 210 koní (155 kW). Dnes možná málo, ale v té době se jednalo o vysoký standard, tohle auto navíc není pro každého, vyžaduje řidičský um!

Motor měl už čtyřventilovou techniku, ale výfukový systém ještě postrádal katalyzátor, jde tak o jednu z posledních neseškrcených Integrale. Sílu posílala na obě nápravy pětistupňová manuální převodovka. Připomeňme, že podvozek s rozvorem 2540 mm měl nezávislé zavěšení na všech kolech s kotoučovými brzdami. Oproti standardu měla tahle limitka sedačky od Recara potažené modrou Alcantarou s logy HF. Tato zkratka mimochodem znamená „horizon-full“. Lancia a rallye bývala takřka synonyma... V kokpitu nemohla chybět plaketka s pořadovým číslem u řadicí páky, mimochodem už tehdy obložené uhlíkovými kompozity.

Delta s číslem podvozku ZLA31AB000580642 nese sériové číslo 184, kusů v edici Martini 6 bylo vyrobeno pouhých 310. Jako novou si ji před 23 lety, v prosinci 1992 koupil majitel ze severní Itálie a najel s ní necelých 28 tisíc kilometrů, žádného jiného dosud neměla. Je k ní i originální nářadí a dvě sady klíčků, prostě důležité věci, uvnitř nechybí ani původní rádio a samolepky dealera pro změnu na zadním okně! Kousek v naprosto excelentním stavu, v jakém snad teprve včera opustil továrnu, určitě zájemce najde rychle. Áčkový soutěžák po některém ze slavných pilotů to sice není, ale zase s ním můžete normálně do provozu. Představitelé dražební společnosti sice zatím nezveřejnili rozmezí, za které chtějí auto prodat, ale italskému Autoblogu jej prozradili: 120-150 tisíc eur, 3,24-4,05 milionu korun.

Mimochodem, sezóna 1992 byla pro tovární tým Lancie v mistrovství světa poslední, Carlos Sainz jezdil v následujícím roce v barvách Repsolu za Jolly Club. Vzhledem k nepříznivému osudu značky navíc skutečně definitivně poslední...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hittman
Doba,
Hittman
| 28. 12. 2015
kdy auta ještě byla auty...
Avatar - pumpkin
lancia
pumpkin
| 27. 12. 2015
No páni, konečne niekto, kto si tiež váži Thesis. :yes: :-)
Avatar - centrum
Nááádhera!
centrum
| 27. 12. 2015
hlavne tie úspechy v rely :-! :-! :-! wiki : [odkaz]
Avatar - euro89
Nááádhera!
euro89
| 27. 12. 2015
Parádní je i Giallo Ginestra se snad nejhezčím odstínem žluté co znám, La Perla s bílou perletí na karoserii a modrou kůží v interiéru nebo Blu Lagos v pro změnu modré metalíze a světlé krémové kůži. :-)
lancia
Bc. Gilgith
| 27. 12. 2015
Topper je vždy v pohodě. Co vše snášel ,to by z nás málokdo takhle reagoval. Je to zřejmě vyrovnaný člověk -nevyhecovatelný.Topper drž se. :yes: