Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Flavia oficiálně: Čtyřmístné kabrio jen se čtyřválcem

Diskuze (51)
Téměř pětimetrový kabriolet oficiálně míří z USA na evropské silnice. Lancia Flavia Cabrio se představí ve Frankfurtu.

Po jarním konceptu (Chrysler 200 narychlo přeznačený na Lancii) vystaveném na autosalonu v Ženevě a několika neoficiálních zprávách přichází definitivní závěr: americký model střední třídy se bude prodávat jako Lancia, dostane se k nám ale jen ve verzi kabriolet.

Čtyřmístný vůz měří na délku 4,9 metru, na šířku 1,8 metru a je vysoký 1,3 metru – mohli bychom jej proto bez rozpaků zařadit do vyšší střední třídy, ačkoliv fakticky stojí na pomezí střední a vyšší střední. Rozvor náprav měří 276 centimetrů.

Od Chrysleru se odlišuje maskou chladiče s výraznější horní hranou a logem Lancie. Automobilka poukazuje také na jinou optiku předních světel a mlhovek. To je ovšem dáno rozdílnými požadavky legislativy.

Vzadu se nachází diodová koncová světla, třetí brzdové světlo je zakomponováno do karoserie. Plátěná střech je ve složeném stavu schována pod pevným krytem.

Jediným motorem v Evropě bude čtyřválec o objemu 2,4 litru. Příčně uložený motor dává 129 kW a 225 Nm, pohání přední kola přes šestistupňovou automatickou převodovkou. O šestiválci 3,6 Pentastar (211 kW, 350 Nm) nebo turbodieselu se pro Evropu neuvažuje.

Pohonná jednotka tak zřejmě bude hlavním handicapem nové Lancie. Jediní dva konkurenti s plátěnou střechou – Audi A5 Cabriolet a Mercedes-Benz třídy E kabriolet – totiž nabízí podstatně širší spektrum dostupných motorizací. Přitom čtyřválec v Lancii Flavia odpovídá základním motorizacím A5 1,8 TFSI resp. E 200 CGI.

Lancia Flavia - srovnání s konkurenty
ModelLancia FlaviaAudi A5Mercedes-Benz
Motor2,4 16v1,8 TFSIE 200 CGI
Převodovka6A6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]236017981796
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]129/6000125/3800-6200135/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]225/4400320/1500-3700270/1800-4600
Max. rychlost [km/h]-222236 (231)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,78,78,8 (8,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]-6,27,2 (6,7)
Poh. hmotnost [kg]172016951685 (1710)

Diskuze (51)
Avatar - Vencos
2. 9. 2011 19:47
Re: redakce jde na to dobře:-)
No a kde je psáno že njlepší auta nejsou z USA? ;-) Tohle není o objektivních a holých faktech, to je o konkrétních a rozdílných potřebách. Kdyby sme v evropě potřebovali jezdit pravidelně ze španělska na slovensko, určitě by jsme nekupovali Golfy a podobně :-) Je to zajímavé, jak je to celé naruby. VW jsou v evropě modla, v USA noční můra a obráceně v případě amerik na našem starym kontinentu. Čím to je? Že by úplně odlišnýma potřebama?

Ale vskutku, i na naše poměry a za euro-svazácké ceny nabízejí US azuta zpravdila hodně. Sebring byl vždycky levný kabrio pro 4. Vejde se do něj nejvíc lidí a nejmíň stojí, přitom to neni špatný auto, navíc tady v EU nebude vypdat vůbec levně mezi těmi pežoty apod za podobný ceny. Nejvíc auta za nejmíň. Tenhle recept funguje už hodně dlouho...
Avatar - Vencos
2. 9. 2011 19:37
Re: 200 v USA šlape
To je super,že se tak dobře prodává, aspoň vím jistě, co mi příští rok dají v USA autopůjčovně :-P

Avatar - Barrichello
2. 9. 2011 16:47
Re: 200 v USA šlape
GM a ford byli první i loni a to se v japonsku vyrábělo >:D
2. 9. 2011 16:41
Re: 200 v USA šlape
No a hlavně - v Japonsku se pár měsíců nevyrábělo....takže to je asi stejné, jako kdyby někdo vykřikoval, že předběhl Bolta, protože ten zrovna seděl na lavičce.
Avatar - Barrichello
2. 9. 2011 15:49
Re: redakce jde na to dobře:-)
No taky to bude tak 800 hádám no