Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Musa 1.6 Multijet (88 kW): Nový dieselový vrchol

Diskuze (7)
Výkon 88 kW a točivý moment 300 Nm – takové jsou parametry nového turbodieselu pro Lancii Musa. Navíc toto provedení splňuje emisní normu Euro 5.

Nový motor v Muse nahradí starší osmiventilový turbodiesel 1,9 Multijet o výkonu 74 kW. Naplnění podmínek Euro 5 mimo jiné zaručuje standardně dodávaný bezúdržbový filtr pevných částic. Novinka přináší vyšší výkon 88 kW. Točivý moment 300 Nm (o 40 Nm víc než 1,9 Mjet) je na úrovni dvoulitrových šestnáctiventilových turbodieselů.

Kombinovaná spotřeba je 4,9 l/100 km (snížení o 0,3 l). Normovaná spotřeba v městském cyklu pak má hodnotu 6,2 l/100 km, mimo město 4,2 l/100 km. Emise CO2 129 g/km jsou na úrovni Musy 1,3 Multijet s výkonem 51 kW.

Italské mini-MPV s novým motorem dosáhne maximální rychlosti 190 km/h, díky vysokému točivému momentu trvá zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s (1,9 Multijet 8V akceleruje za 11,5 s).

Cena pro německý trh byla stanovena na 23.800 Euro (zhruba 580 tisíc Kč) ve verzi Platino.

Lancia Musa - přehled modelové řady
Motor1,4 8V1,4 16V1,3 Mjet 16V1,3 Mjet 16V1,6 Mjet 16V
Zdvihový objem [cm3]13681368124812481598
Válce/ventily4/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]57/600070/580051/400066/400088/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]115/3000128/4500180/1750235/2000300/1500
Max. rychlost [km/h]163175159173190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,511,515,412,59,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,26,64,94,74,9

Diskuze (7)
30. 7. 2008 08:38
1.3MJTD vs.1.4TDI
Zase takový bláboly o 1.3MJTD, to snad ne. Asi jste v tom nikdy nejeli (v GP).Verze 90HP je raketa v tomto objemovém segmentu, žádný TDI se nechytá ani v nejmenším, kdo nevěří, ať tam běží.. a vyzkouší. Naproti tomu 1.4TDI pod dvěma tisíci z tebe a z celýho auta vytřese duši a to dunění cítíš v hlavě ještě druhej den. Ovšem i papírové hodnoty napovídají dostatečně,totiž o 200ccm nižší objem, ale o 40Nm. vyšší toč.moment u MJTD. :yes:
Avatar - marek.g
29. 7. 2008 21:27
Re: Jestli to bude jako ta 1,3.....
myslim,ze spickovy mini diesel je 1,1 Crdi co se dava do Kia Picanto 55kw a 153Nm kroutak a nebo upny mini Cdi ve Smartu 799cm3 33kw a 110Nm
Avatar - R32
29. 7. 2008 20:49
Re: Jestli to bude jako ta 1,3.....
Z tých "mini" dieslov má zmysel 1,4 HDi od PSA, Multijet ani TDI sa nechytajú... Prípadne 1,5 DCi od Renaultu no otázka či 1,5 je ešte kategória "mini" :-! lebo potom je tu 1,6 zasa od PSA a... >:D
29. 7. 2008 10:19
Re: Jestli to bude jako ta 1,3.....
Bohudík mýlíš ;-) Toto je výsadou právě tédéíček...
29. 7. 2008 09:55
Jestli to bude jako ta 1,3.....
...tak se nemeame zas tak na moc tesit.......Pockat,co to bylo za ty hlavni nevyhody prave 1,3multijetu....-jo-dlouho nic,pote radny kopanec a snad i nevyrovnany beh........snad se mylim