Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Phedra na českém trhu: luxusní MPV se třemi turbodiesely

Diskuze (2)
Po modelech Ypsilon a Musa přichází na český trh model z opačného konce portfolia Lancie – velké MPV Phedra.

MPV Lancia Phedra, představená poprvé už v roce 2002, přichází po faceliftu také na český trh. Tento model zaujme především svým extravagantním designem. Karoserie je dlouhá 4750 mm, široká 1863 mm a vysoká 1752 mm. Rozvor činí 2923 mm. Kromě designu kladla Lancia a její francouzští partneři z PSA důraz také na bezpečnost, která je vyjádřená ziskem pěti hvězdiček v testech EuroNCAP.

Zvenčí se Phedra od sesterského modelu Fiat Ulysse odlišuje hlavně přední částí s velkou pětiúhelníkovou maskou. Interiér nabízí v základu pětimístnou konfiguraci, za příplatek je možné mít šest nebo sedm sedadel. Přední sedadla jsou otočná o 180°. Palubní deska má povrch vyrobený v přední části z PVC, nahoře a vespod alcantary a má antireflexní úpravu. Přístrojový štít je umístěn uprostřed pod čelním sklem. Řadící páka se nachází vysoko a blízko volantu. Na zadní straně sedadel se nacházejí skládací stolky. Na bočních sloupcích se nacházejí kožená madla pro lepší nastupování a vystupování. Objem zavazadlového prostoru (324 litrů v sedmimístné konfiguraci) lze zvětšit na 1160 nebo až 2948 litrů (ve dvou místné konfiguraci).

Phedra se bude prodávat v 11 barvách karoserie, které lze kombinovat s pěti druhy interiéru. Standardem je čalounění alcantara, je ale možné zvolit také kůži nebo speciální perforovanou kůži. V interiéru se mohou objevit také luxusní materiály jako tanganykan nebo brazilské růžové dřevo.

Lancia Phedra přichází se třemi vznětovými motory francouzského PSA, které byly přejmenovány na Multijet. Nejslabší z nich 2,0 Multijet 120 má nejvyšší výkon 88 kW a točivý moment 300 Nm, silnější 2,0 Multijet 136 dosahuje 100 kW a 320 Nm (při použití funkce overboost 340 Nm). Oba motory mají turbo s variabilní geometrií lopatek a mezichladič stlačeného vzduchu.

Nejsilnější a nejnovější 2,2 Multijet 170 dává 125 kW a točivý moment 370 Nm, který je díky použití dvou paralelní turbodmychadel s pevnými lopatkami položen už v 1500 ot./min. Všechny motory jsou spojeny manuální šestistupňovou převodovkou, pro 2,2 Multijet existuje i možnost automatu, taktéž se šesti stupni.

V nabídce jsou tři stupně výbavy. Základní Argento zahrnuje duální klimatizace, elektrické stahování oken, vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, rádio s CD/MP3 a ESP. Oro přidává litá kola, parkovací senzory a tempomat. S výbavou Platino pak dostanete ještě mimo jiné elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním a xenonové světlomety.

Z příplatkových položek lze například vybrat trojdílné panoramatické střešní okno (+ 35.000,- Kč), elektricky posuvné boční dveře (+ 15.000,- Kč), kožené čalounění (jen pro Platino, + 45.000,- Kč) nebo navigační systém Connect Nav (+ 69.500,- Kč).

Lancia Phedra - ceny na českém trhu
Motor2,0 Multijet 1202,0 Multijet 1362,2 Multijet 170
Zdvihový objem [cm3]199719972179
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/4000100/4000125/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/2000320/2000370/1500
Max. rychlost [km/h]180190200 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,410,8 (11,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,97,17,2 (8,2)
Cena Argento [Kč]824.000,-864.000,--
Cena Oro [Kč]859.000,-899.000,-1.039.000,-
Cena Platino [Kč]909.000,-949.000,-1.139.000,-

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku. Za automatickou převodovku se připlácí 50.000,- Kč.

Diskuze (2)
5. 4. 2008 09:54
Re: to brzo
No, rek bych, ze az na vybavu a pouzite materialy :-)