Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

Aleš Jungmann
Diskuze (77)
Při příležitosti oficiálního uvedení Themy na český trh byla předána první Thema zákazníkovi. Není jím nikdo menší než italský velvyslanec.

Lancia Thema vychází z Chrysleru 300, s nímž sdílí většinu dílů. Italové však doplnili to, co dělá luxusní Lancie tím čím jsou: smysl pro detail a kvalitní materiály. Jde například o kožené čalounění od společnosti Poltrona Frau, předního výrobce luxusního koženého nábytku.

Po slavnostním předávacím ceremoniálu si pan velvyslanec udělal čas i na rozhovor, během něhož se ukázalo, že italský ambasador Pasquale D´Avino má k autům velmi vřelý vztah.

Auto.cz: Jste nadšený řidič?

D´Avino: Ano, určitě, mám rád pěkná, sportovní auta. Líbí se mi jejich krása, líbí se mi když auto pěkně jede a také když si jízdu mohu užít. Víte, v Itálii samozřejmě máme dálnice, ale když jedete s autem podél pobřeží po riviéře, narazíte na úzké silničky plné zatáček. Tam potřebujete být docela dobrý řidič, musíte být opatrný, ale zároveň si tam jde jízdu opravdu vychutnat a dostat auto na samý limit jeho možností. No a pak máme hory. Když jedete nahoru a dolů, a teď mám na mysli opravdové hory, žádné kopečky, jako Dolomity nebo Monte Bianco, zase narazíte na skvělé silničky. Co se týče řízení, je Itálie opravdu skvělým místem.

Auto.cz: Auta máte opravdu rád, máte nějaké auto schované na víkendy? Jaká auta jste měl v minulosti?

D´Avino: Než jsem přišel do Česka, pracoval jsem ve Švýcarsku, proto mám Fiat Sedici. Je to takový malý jeep, lehoučké auto, se kterým si mohu vyjet do přírody a nezastaví mne ani sníh nebo zledovatělé silnice. Předtím jsem měl řadu italských vozů, třeba Alfu 156, moc dobré auto. Pracoval jsem v Bruselu, skoro pořád pršelo, tam snad prší každý den, a když jsem musel pracovně do Lucemburska, tak jsem si vzal Alfu a cestou tam a zpět se s ní pěkně projel. Líbilo se mi na ní jak byla na dálnici ve vysokých rychlostech stabilní, bezpečnost je u aut důležitá. Pak jsem měl třeba první verzi Delty, Lancii Deltu. To bylo velmi elegantní auto, hodně se mi líbil její design.

Auto.cz: A co vaše úplně první auto?

D´Avino: Mé úplně první auto byl Fiat 127. To bylo takové městské autíčko. Pak jsem měl spoustu dalších aut, některá z nich jsem také naboural (smích). Třeba Jaguar XK Coupé, ve Švýcarsku, byl jsem něčím rozrušený a na sněhu jsem ho zničil. Také jsem měl jeden kabriolet, což je můj oblíbený typ auta, takže se těším až přijde Lancia Flavia Cabrio.

Auto.cz: S automobily máte, jak je vidět, velké zkušenosti – teď pracujete v Česku, máte zkušenosti také s vozy značky Škoda?

D´Avino: Musím říct, že jsem velmi překvapen vývojem automobilky Škoda. Před lety to byla prostě jen další auta z východu, ale myslím že se nyní projevily dávné tradice spojené s automobilovým průmyslem, které evidentně nezemřely. Úspěch Škody je založen na kapitalistickém obrození značky a spojení s těmito tradicemi. To mě těší.

Nyní si myslím, že by se čeští řidiči měli víc zaměřit na potěšení z jízdy. Více než dvacet let po revoluci jezdíte v kvalitních vozech, ale mohli byste jít ještě dál: mechanická kvalita je něco jiného, hledejte potěšení, radost, design. Kabriolety, rychlá auta. Mimochodem, co máte vy? Mazdu MX-5? Tak to je moc dobrá volba. Mám rád takováhle auta, hodí se na ony úzké silničky, navíc je to kabriolet. Auta bez střechy mají veliké kouzlo, sundáte ji a rázem okolní svět vnímáte úplně jinak. Připomíná mi to kočár tažený koňmi, v italštině carrozza, kde si můžete prohlížet krajinu a kochat se. Nebo tady po Praze jezdí s turisty stará auta bez střechy, kteří si tak mohou město naplno vychutnat.

Auto.cz: Jako Itala se vás nemohu nezeptat: Ferrari, Maserati nebo Lamborghini?

D´Avino: To jsou všechno skvělá auta a záleží na osobních preferencích. Co se mě týče, tak nejsem zase tak akční člověk, takže bych si asi vybral Maserati. Jsou to vozy krásné, rychlé a pohodlné, ale kdyby mi na Vánoce někdo chtěl dát jako dárek jakýkoliv model od těchto tří automobilek, určitě bych se nezlobil (smích).

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů v nové Themě!

Aleš Jungmann
Diskuze (77)
Avatar - Barrichello
8. 12. 2011 09:57
Re: THEMA
No a proti Themě nic nemáme, jen to že to máš špatný zanky na kapotě, protože tohle je Chrysler a že nám milý Fiat zrušil odifo zastoupení Chrysleru, místo toho nám na Chryslery lepí jiná loga, prodává to za předražený peníze, s menším výkonem a horším zrychlením než maj originály!!!!
Avatar - Barrichello
8. 12. 2011 09:55
Re: THEMA
Ono si stačí vzpomenotu an vozy jako Prisma, stará Delta atd. nebo na boxery Alfa. to byly etalony spolehlivosti, po evroluci tedy po roce 1989 sem toho připlulo, škoda že tak kolem roku 97-98 už skoro nic z toho k vidění nebylo....

A proč asi >:D
7. 12. 2011 17:21
Re: THEMA
nevim, kam chodite na takovou nazorovou generalizaci... ja jsem byl majitelem dvou novych vozu od Alfy Romeo .. konkretne to byl typ GT 3.2 V6 BUSSO a 159 SW 2.4 ... nejak si nemuzu vzpomenout, proc bych mel nad temito vozidly lamat hul... GT bylo tvrde, spolehlive auto..jedina zavada... mlzici se xenon vymeneny v zaruce.. a u obou ALF byla spotreba oleje vyssi..jinak si nemuzu na nic stezovat..pak bych mohl pokracovat dale jinou zkusenosti napr. u BMW M3 E46, kde bylo vylozene vy.iraci drnceni bezramovych oken...neopravitelna zalezitost...kazde auto melo neco...nynejsi S80 napriklad jednou prepnula do nouzeveho rezimu...asi jedina vec, co si vzpomenu...cili Lancie urcite nebude zadny krap, jak se nam tu snazite stale podsouvat...ale kazdy ma nejake, hlavne osobni zkusenosti.. snad tomu neni jinak v tomto pripade...
Avatar - Barrichello
7. 12. 2011 10:04
Re: přeji mu...
Těžko Anežko, nosným modelem je Carva a pak Avenger a Charger.
Ne nějaký prdítkový Dart na podvozku Alfy.
Avatar - Barrichello
7. 12. 2011 10:01
Re: Itoska v Brne
Kdo nezná auta, kdo neví že je to chrysler vyrobenej v kandaě, nemá obvykel tucha že existuje nějaká zančka Lancia....
nelži si do vlastní kapsy...

Navíc česká média to v každým svým článku nepomenou zůdraznit, že to má americký původ, takže.....