Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)
Lancia Thema vychází z Chrysleru 300, s nímž sdílí většinu dílů. Italové však doplnili to, co dělá luxusní Lancie tím čím jsou: smysl pro detail a kvalitní materiály. Jde například o kožené čalounění od společnosti Poltrona Frau, předního výrobce luxusního koženého nábytku.
Po slavnostním předávacím ceremoniálu si pan velvyslanec udělal čas i na rozhovor, během něhož se ukázalo, že italský ambasador Pasquale D´Avino má k autům velmi vřelý vztah.
Auto.cz: Jste nadšený řidič?
D´Avino: Ano, určitě, mám rád pěkná, sportovní auta. Líbí se mi jejich krása, líbí se mi když auto pěkně jede a také když si jízdu mohu užít. Víte, v Itálii samozřejmě máme dálnice, ale když jedete s autem podél pobřeží po riviéře, narazíte na úzké silničky plné zatáček. Tam potřebujete být docela dobrý řidič, musíte být opatrný, ale zároveň si tam jde jízdu opravdu vychutnat a dostat auto na samý limit jeho možností. No a pak máme hory. Když jedete nahoru a dolů, a teď mám na mysli opravdové hory, žádné kopečky, jako Dolomity nebo Monte Bianco, zase narazíte na skvělé silničky. Co se týče řízení, je Itálie opravdu skvělým místem.
Auto.cz: Auta máte opravdu rád, máte nějaké auto schované na víkendy? Jaká auta jste měl v minulosti?
D´Avino: Než jsem přišel do Česka, pracoval jsem ve Švýcarsku, proto mám Fiat Sedici. Je to takový malý jeep, lehoučké auto, se kterým si mohu vyjet do přírody a nezastaví mne ani sníh nebo zledovatělé silnice. Předtím jsem měl řadu italských vozů, třeba Alfu 156, moc dobré auto. Pracoval jsem v Bruselu, skoro pořád pršelo, tam snad prší každý den, a když jsem musel pracovně do Lucemburska, tak jsem si vzal Alfu a cestou tam a zpět se s ní pěkně projel. Líbilo se mi na ní jak byla na dálnici ve vysokých rychlostech stabilní, bezpečnost je u aut důležitá. Pak jsem měl třeba první verzi Delty, Lancii Deltu. To bylo velmi elegantní auto, hodně se mi líbil její design.
Auto.cz: A co vaše úplně první auto?
D´Avino: Mé úplně první auto byl Fiat 127. To bylo takové městské autíčko. Pak jsem měl spoustu dalších aut, některá z nich jsem také naboural (smích). Třeba Jaguar XK Coupé, ve Švýcarsku, byl jsem něčím rozrušený a na sněhu jsem ho zničil. Také jsem měl jeden kabriolet, což je můj oblíbený typ auta, takže se těším až přijde Lancia Flavia Cabrio.
Auto.cz: S automobily máte, jak je vidět, velké zkušenosti – teď pracujete v Česku, máte zkušenosti také s vozy značky Škoda?
D´Avino: Musím říct, že jsem velmi překvapen vývojem automobilky Škoda. Před lety to byla prostě jen další auta z východu, ale myslím že se nyní projevily dávné tradice spojené s automobilovým průmyslem, které evidentně nezemřely. Úspěch Škody je založen na kapitalistickém obrození značky a spojení s těmito tradicemi. To mě těší.
Nyní si myslím, že by se čeští řidiči měli víc zaměřit na potěšení z jízdy. Více než dvacet let po revoluci jezdíte v kvalitních vozech, ale mohli byste jít ještě dál: mechanická kvalita je něco jiného, hledejte potěšení, radost, design. Kabriolety, rychlá auta. Mimochodem, co máte vy? Mazdu MX-5? Tak to je moc dobrá volba. Mám rád takováhle auta, hodí se na ony úzké silničky, navíc je to kabriolet. Auta bez střechy mají veliké kouzlo, sundáte ji a rázem okolní svět vnímáte úplně jinak. Připomíná mi to kočár tažený koňmi, v italštině carrozza, kde si můžete prohlížet krajinu a kochat se. Nebo tady po Praze jezdí s turisty stará auta bez střechy, kteří si tak mohou město naplno vychutnat.
Auto.cz: Jako Itala se vás nemohu nezeptat: Ferrari, Maserati nebo Lamborghini?
D´Avino: To jsou všechno skvělá auta a záleží na osobních preferencích. Co se mě týče, tak nejsem zase tak akční člověk, takže bych si asi vybral Maserati. Jsou to vozy krásné, rychlé a pohodlné, ale kdyby mi na Vánoce někdo chtěl dát jako dárek jakýkoliv model od těchto tří automobilek, určitě bych se nezlobil (smích).
Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů v nové Themě!