Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Ypsilon: 2 nebo 4 válce, 5 dveří, 8 let záruky

Diskuze (9)
Přijede z Polska, dostane pět dveří a přeplňovaný dvouválec. V nabídce bude také tovární verze na LPG. Standardem se stane osmiletá záruka.

Nová generace Lancie Ypsilon (druhá, třetí nebo čtvrtá – záleží, kam klademe začátek tradice tohoto modelu) přináší několik podstatných změn. Vůbec poprvé dostane malá Lancia pětidveřovou karoserii. Platformu Fiatu Punto 2. generace vymění za konstrukční základ Fiatu Panda, který bude sdílet také s modely Fiat 500 a Ford Ka. S touto trojicí ji bude spojovat také místo výroby, polské Tychy, kam se Ypsilon stěhuje ze sicilského Termini Imerese, kde se továrna Fiatu ruší.

Zajímavou nabídkou pro všechny budoucí majitele je nová komplexní záruka. Místo dosavadních 36 měsíců bude trvat 96 měsíců, tedy 8 let, navíc bez omezení ujetých kilometrů. Tato záruka bude nabízena nejprve v jižní Evropě, postupně ale má být zavedena na všech trzích.

Nový Ypsilon vsadí zpočátku výhradně na úsporné motory. Základem bude 1,2 8v se skromným výkonem 51 kW. Jedná se o nejnovější evoluci motoru Fire osazenou systémem Start&Stop. Bližší podrobnosti zatím nebyly zveřejněny.

Nejmodernější techniku zastupuje dvouválcový motor 0,9 TwinAir Turbo o výkonu 63 kW s ventilovým rozvodem MultiAir. Dosahuje maxima točivého momentu 145 Nm při 2000 min-1, v režimu ECO dojde ke snížení na 100 Nm. Právě v tomto režimu a v součinnosti se Start&Stop motor dosahuje emisí CO2 99 g/km a s poloautomatickou převodovkou DFN (robotizovaný manuál od Magneti Marelli) 97 g/km – nejnižší hodnota na trhu mezi zážehovými motory.

V budoucnu se počítá i s atmosférickým TwinAirem (48 kW) a silnějším přeplňovaným (77 kW).

Na poli turbodieselů Ypsilon nabídne 1,3 MultiJet II o výkonu 70 kW (dosahuje 200 Nm při 1500 min-1). Novou generaci vstřikování common rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek v tomto případě doplňuje variabilní olejové čerpadlo, alternátor s funkcí rekuperace a systém Start&Stop. Výsledkem jsou emise CO2, čemuž odpovídá kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km.

Posledním z palety motorů je 1,2 8v dual-fuel o výkonu 51 kW. Tato motorizace je upravena pro provoz na benzin nebo LPG.

Všem motorizacím je společné použití nové generace úsporných pneumatik s nízkým valivým odporem. Jedná se o 15palcové obutí Goodyear EfficientGrip s novou lehčí konstrukcí.

Na designovém zaměření se od představení posledního nového modelu - třetí generace Delty - prakticky nic nezměnilo. Styling oslovující zejména ženy je bohatý na oblé a hodně rafinované tvary. Důležitou roli bude i nadále sehrávat příplatkové dvoubarevné lakování karoserie, které je na trhu (nejen v této velikostní kategorii) pořád ještě raritou.

Od lidovějších vozítek z portfolia Fiat Group bude Ypsilon odlišovat i řada luxusních detailů. Siluetu zdobí velká chromovaná klika předních dveří, zatímco druhý pár se otvírá nenápadnou kličkou maskovanou v horním rohu prosklené plochy. Vpředu se italské mini chlubí hrdě nesenou chromovanou maskou ve tvaru erbu. Harmonicky působící zadní pohled je zajímavý řešením křivek propojujících boky a záď Ypsilonu.

Lancia chce v roce 2014 prodávat 300 tisíc aut ročně, což představuje radikální růst ze současných zhruba 110 tisíc. Klíčovou roli v této prodejní expanzi by měl sehrát právě Ypsilon. Z tohoto důvodu koncern Fiat provede přesuny ve výrobě – nový Ypsilon se bude vyrábět v polských Tychách společně s Fiatem 500. Produkce Fiatu Panda se naopak přemístí do bývalé továrny Alfa Romeo Pomigliano d’Arco u italské Neapole.

K těmto přesunům ale dojde postupně. Výroba současné Pandy bude v Tychách dobíhat až do roku 2012 a výroba Ypsilonu skončí v Itálii v závěru roku 2011. Mezitím bude už v létě spuštěna v Polsku produkce nového pětidveřového Ypsilonu.

Diskuze (9)
Avatar - DRBNUTY
15. 2. 2011 23:26
Re: fuj
Hlasovanie pod clankom skor dava pocit, ze si sa mylil ;-)
15. 2. 2011 22:31
Re: fuj
V tomto zadobočnom pohľade vyzerá fakt dosť zúfalo. Pripomína mi obéznu malú školáčku. A spredu to nie je o nič lepšie. Akoby tá maska a svetlá na toto auto ani nepatrili. Chce byť zaujímavá, ale pôsobí na mňa ako narýchlo zlátaná hrča na kolesách. Ani sa nevie rozhodnúť, či bazíruje na športe, alebo na luxuse. Snaha o noblesu a nepohodlné kľučka zydných dverí opajcnuté od kamošky Alfy.

Keď som tu pred časom kritizoval Fiat a jeho šéfa, dostalo sa mi hubovej polievky. Ale začínam mať pocit, že som sa až tak veľmi nemýlil. Čo Fiat vyvádza, to je strach a hrúza.
15. 2. 2011 22:24
Re: Dvouválec
Ešte keby si vedel, čo hovoríš. 145 Nm pri 2000 otáčkach ti pripadá byť na také malé autíčko málo? Vo Fiate 500 má s robotizovanou prevodovkou maximálku cez 170 a akceláriu na stovku za 11 sekúnd. Nekrič hop, kým si nevyskúšal.
Avatar - DRBNUTY
15. 2. 2011 21:33
Re: fuj
ked ti je nevolno daj si KINEDRYL >:-[]
Avatar - Ronault.
15. 2. 2011 18:32
Re: Dvouválec
Máš pravdu, jediné větší italské město, které znám je Bibione >:D :yes: