Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender XTech: Luxusnější dodávky do drsného terénu

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Land Rover si přichystal pro britský trh omezenou sérii Defenderu s názvem XTech. Zaujme nejen barvami a výbavou, ale i absencí prosklení zadních oken.

Nejprve něco o vzhledu. Defender XTech je k dispozici ve dvou metalických barvách: bronzové Nara a šedé Orkney. Střecha je černá, stejně jako zrcátka, nárazníky, lemy blatníků, plochy kolem předních světlometů, nápis Land Rover na přídi a koneckonců i šestnáctipalcová litá kola s terénními pneumatikami MTR. Masku chladiče pokrývá pro změnu odstín laku karoserie.

Defender tedy není v této edici žádné ořezávátko, ale pořád se jedná o robustní teréňák klasických hranatých proporcí, kterému neuškodily ani postupné modernizace. Jen interiér skrývá původní rustikálnost a je patřičně luxusní. Vždyť je čalouněn hnědou prošívanou kůží Ebony, na opěrkách vyhřívaných sedadel najdeme další logo Land Roveru, koberce pro změnu nesou emblém Defender a ladí s exteriérem, stejně jako centrální panel s přepínači.

Výbava je slušná. Nechybí klimatizace, ABS s elektronickou kontrolou trakce, dálkově ovládané centrální zamykání ani vyhřívané čelní sklo. Jedná se o prvky, za které se ještě nedávno u britského klasika tvrdě připlácelo nebo nebyly u obyčejných variant k mání vůbec.

XTech se nabízí ve dvou karosářských provedeních: jako kratší 90 Hard Top i delší 110 Utility Wagon. První má jeden pár bočních dveří, druhé dva, ale zadní boční okna jsou vždy zaslepena. Takže se vlastně jedná o luxusnější dodávky do extrémního terénu. Auto lze dále individualizovat speciální výbavou.

Abychom nezapomněli na motor, turbodiesel objemu 2,2 l dává až 360 Nm točivého momentu, který přenáší šestistupňový manuál. Kam jinam než na obě nápravy? Výkon ani automobilka neuvedla, proč taky, vždyť newtonmetry jsou důležitější. Ale vzhledem k tomu, že jejich příval se nijak nezvýšil, agregát nebyl posílen a určitě má standardních 90 kW (122 k).

Defender XTech se začne prodávat v Británii ještě tento měsíc za minimálně 27.995 liber, tedy zhruba 900.600 korun. Vzhledem k užitkovému základu tak nějak tušíme, že tahle cena nezahrnuje DPH.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Gasoline
10. 7. 2012 07:48
Re: muze mi nekdo jako malemu diteti vysvetlit...
Souhlasím. ale snad vědí, co dělají. Zvláště je li už rok v nabídce.
Pokud vím, tak těch svárů tam zas moc není. Jelikož je kastle z hliníku, většina je nýtovaná.
Avatar - HEMI
9. 7. 2012 23:02
Rok dozadu
Hm, tak táto verzia sa predáva už od jari minulého roka, navyše som sa s ňou stretol už aj na autosalónoch...

[odkaz]
Avatar - Machýrek
9. 7. 2012 20:43
Re: muze mi nekdo jako malemu diteti vysvetlit...
Typicky nazor nekoho, kdo si mysli, ze uplne vsude na celem svete je to stejne, jako u nas doma. >:D >:D >:D
Avatar - Special-line
9. 7. 2012 20:11
Re: muze mi nekdo jako malemu diteti vysvetlit...
Ale když budu chtít spravit spadlé dráty na sloupech elektrického vedení, jsou mi lakýrky z Národního k ničemu :-)
9. 7. 2012 18:34
Re: muze mi nekdo jako malemu diteti vysvetlit...
Je to nevysvetlitelne. V pvom rade je to vsak marketingove oblbovanie ludi. Ja vsak nerozumiem, preco ten konzervativny britsky kalfas este vobec vyrabaju? Normalny clovek si taketo auto v roku 2012 predsa nekupi. Je to model, ktory dileri, poslednych 20 rokov, za uplatky tlacia do statnej spravy. Jazdit v takomto aute je asi taka forma, ako prist do Narodneho divadla v traktorkach a prsiplasti a tvarit sa: "Co cumite? Ja som off-road!"