Land Rover Defender XTech: Luxusnější dodávky do drsného terénu
Nejprve něco o vzhledu. Defender XTech je k dispozici ve dvou metalických barvách: bronzové Nara a šedé Orkney. Střecha je černá, stejně jako zrcátka, nárazníky, lemy blatníků, plochy kolem předních světlometů, nápis Land Rover na přídi a koneckonců i šestnáctipalcová litá kola s terénními pneumatikami MTR. Masku chladiče pokrývá pro změnu odstín laku karoserie.
Defender tedy není v této edici žádné ořezávátko, ale pořád se jedná o robustní teréňák klasických hranatých proporcí, kterému neuškodily ani postupné modernizace. Jen interiér skrývá původní rustikálnost a je patřičně luxusní. Vždyť je čalouněn hnědou prošívanou kůží Ebony, na opěrkách vyhřívaných sedadel najdeme další logo Land Roveru, koberce pro změnu nesou emblém Defender a ladí s exteriérem, stejně jako centrální panel s přepínači.
Výbava je slušná. Nechybí klimatizace, ABS s elektronickou kontrolou trakce, dálkově ovládané centrální zamykání ani vyhřívané čelní sklo. Jedná se o prvky, za které se ještě nedávno u britského klasika tvrdě připlácelo nebo nebyly u obyčejných variant k mání vůbec.
XTech se nabízí ve dvou karosářských provedeních: jako kratší 90 Hard Top i delší 110 Utility Wagon. První má jeden pár bočních dveří, druhé dva, ale zadní boční okna jsou vždy zaslepena. Takže se vlastně jedná o luxusnější dodávky do extrémního terénu. Auto lze dále individualizovat speciální výbavou.
Abychom nezapomněli na motor, turbodiesel objemu 2,2 l dává až 360 Nm točivého momentu, který přenáší šestistupňový manuál. Kam jinam než na obě nápravy? Výkon ani automobilka neuvedla, proč taky, vždyť newtonmetry jsou důležitější. Ale vzhledem k tomu, že jejich příval se nijak nezvýšil, agregát nebyl posílen a určitě má standardních 90 kW (122 k).
Defender XTech se začne prodávat v Británii ještě tento měsíc za minimálně 27.995 liber, tedy zhruba 900.600 korun. Vzhledem k užitkovému základu tak nějak tušíme, že tahle cena nezahrnuje DPH.