Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Freelander bude v Indii žít dál pod značkou Tata

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander
Land Rover Freelander
Land Rover Freelander
54 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Land Rover nahradí své nejmenší SUV Freelander novým Discovery Sport. Aktuální generace se však přesune do Indie k mateřské Tatě.

Tata má sice ve výrobě aut do alespoň lehkého (i těžšího, pochopitelně) terénu tradici, ale v podobě Freelanderu se jí nabízí přece jen modernější technika, než jakou se může pochlubit z vlastních zdrojů. O druhém životě britského SUV v bývalé kolonii se objevily zvěsti už letos v dubnu. Divize Jaguar-Land Rover, ani samotná Tata v této souvislosti zatím nevydaly žádné oficiální informace, vývojáři také nedostali žádné úkoly. Ale proč by to koneckonců neměla být pravda? Sdílení komponentů mezi koncernovými značkami je přece naprosto běžné i jinde!

Až sedmimístný Discovery Sport na modulární hliníkové platformě přece bude nepřímým nástupcem Freelanderu L359, který ale v Solihullu skončí. Ten má ale stejně jako Evoque podvozek ocelový. Podle serveru Live Mint se v případě Taty nejedná o prostý badge-engineering, chce dostat ze staršího auta maximum. Takže za pomoci britských inženýrů vyvíjí pěti- a sedmimístná SUV, která využívají konstrukce odcházejícího Freelanderu nejméně z padesáti procent. Technický tým JLR je za tento vývoj pochopitelně spoluzodpovědný, výsledné vozy musí bát pro klienty atraktivní, ale zároveň vyhovovat hlavně indickému vkusu.

S nástupcem DefenderuDC100, který bude nakonec postaven také na ocelovém rámu a jeho finální design nenaváže na stejnojmenné koncepty stylisty Gerryho McGoverna z let 2011-2012, nemají pochopitelně nic společného. Byť se spekulovalo o tom, že v rámci úspory nákladů tomu tak je.

Výsledky projektů Q501 (pětimístná verze) a Q502 (sedministný model) se objeví na trhu během tří let. Do Evropy se nedostanou, ale doma v Indii, v jihovýchodní Asii a zemích Perského zálivu chce Tata prodávat až 80 tisíc těchto aut ročně. Kvalita indických výrobků sice vzrůstá, ale pořád jsou o krok za konkurencí. Od nových modelů se očekává její další nárůst, přece jen to nejsou pracovní off-roady.

Vstoupit do diskuze (8)