Land Rover Freelander bude v Indii žít dál pod značkou Tata
Tata má sice ve výrobě aut do alespoň lehkého (i těžšího, pochopitelně) terénu tradici, ale v podobě Freelanderu se jí nabízí přece jen modernější technika, než jakou se může pochlubit z vlastních zdrojů. O druhém životě britského SUV v bývalé kolonii se objevily zvěsti už letos v dubnu. Divize Jaguar-Land Rover, ani samotná Tata v této souvislosti zatím nevydaly žádné oficiální informace, vývojáři také nedostali žádné úkoly. Ale proč by to koneckonců neměla být pravda? Sdílení komponentů mezi koncernovými značkami je přece naprosto běžné i jinde!
Až sedmimístný Discovery Sport na modulární hliníkové platformě přece bude nepřímým nástupcem Freelanderu L359, který ale v Solihullu skončí. Ten má ale stejně jako Evoque podvozek ocelový. Podle serveru Live Mint se v případě Taty nejedná o prostý badge-engineering, chce dostat ze staršího auta maximum. Takže za pomoci britských inženýrů vyvíjí pěti- a sedmimístná SUV, která využívají konstrukce odcházejícího Freelanderu nejméně z padesáti procent. Technický tým JLR je za tento vývoj pochopitelně spoluzodpovědný, výsledné vozy musí bát pro klienty atraktivní, ale zároveň vyhovovat hlavně indickému vkusu.
S nástupcem Defenderu DC100, který bude nakonec postaven také na ocelovém rámu a jeho finální design nenaváže na stejnojmenné koncepty stylisty Gerryho McGoverna z let 2011-2012, nemají pochopitelně nic společného. Byť se spekulovalo o tom, že v rámci úspory nákladů tomu tak je.
Výsledky projektů Q501 (pětimístná verze) a Q502 (sedministný model) se objeví na trhu během tří let. Do Evropy se nedostanou, ale doma v Indii, v jihovýchodní Asii a zemích Perského zálivu chce Tata prodávat až 80 tisíc těchto aut ročně. Kvalita indických výrobků sice vzrůstá, ale pořád jsou o krok za konkurencí. Od nových modelů se očekává její další nárůst, přece jen to nejsou pracovní off-roady.