Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Freelander bude v Indii žít dál pod značkou Tata

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Land Rover nahradí své nejmenší SUV Freelander novým Discovery Sport. Aktuální generace se však přesune do Indie k mateřské Tatě.

Tata má sice ve výrobě aut do alespoň lehkého (i těžšího, pochopitelně) terénu tradici, ale v podobě Freelanderu se jí nabízí přece jen modernější technika, než jakou se může pochlubit z vlastních zdrojů. O druhém životě britského SUV v bývalé kolonii se objevily zvěsti už letos v dubnu. Divize Jaguar-Land Rover, ani samotná Tata v této souvislosti zatím nevydaly žádné oficiální informace, vývojáři také nedostali žádné úkoly. Ale proč by to koneckonců neměla být pravda? Sdílení komponentů mezi koncernovými značkami je přece naprosto běžné i jinde!

Až sedmimístný Discovery Sport na modulární hliníkové platformě přece bude nepřímým nástupcem Freelanderu L359, který ale v Solihullu skončí. Ten má ale stejně jako Evoque podvozek ocelový. Podle serveru Live Mint se v případě Taty nejedná o prostý badge-engineering, chce dostat ze staršího auta maximum. Takže za pomoci britských inženýrů vyvíjí pěti- a sedmimístná SUV, která využívají konstrukce odcházejícího Freelanderu nejméně z padesáti procent. Technický tým JLR je za tento vývoj pochopitelně spoluzodpovědný, výsledné vozy musí bát pro klienty atraktivní, ale zároveň vyhovovat hlavně indickému vkusu.

S nástupcem Defenderu DC100, který bude nakonec postaven také na ocelovém rámu a jeho finální design nenaváže na stejnojmenné koncepty stylisty Gerryho McGoverna z let 2011-2012, nemají pochopitelně nic společného. Byť se spekulovalo o tom, že v rámci úspory nákladů tomu tak je.

Výsledky projektů Q501 (pětimístná verze) a Q502 (sedministný model) se objeví na trhu během tří let. Do Evropy se nedostanou, ale doma v Indii, v jihovýchodní Asii a zemích Perského zálivu chce Tata prodávat až 80 tisíc těchto aut ročně. Kvalita indických výrobků sice vzrůstá, ale pořád jsou o krok za konkurencí. Od nových modelů se očekává její další nárůst, přece jen to nejsou pracovní off-roady.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2014 09:35
Re: A potom ještě v Číně pod značkou Mama...
nehul tolik hned po ránu ...... >:D
Avatar - WinDiesel
27. 8. 2014 09:35
Re: ?
Mají celou řadu vlastních SUV, nyní pouze použijí co je dobré a sníží vývojové a výrobní náklady.
Pro jistotu pro ty co nemají ánung:
Tata Aria s motorem 2,2 D
Tata Indica s 1,4 D
Tata Indigo s 1,4 D
Tata Merlin 2,2 D
Tata Phoenix 2,2 D
Tata Safari 2,2 D a 3,0 D
Tata Telcoline 2,2 D
Tata Xenon 2,2 D

To je sakra dost dobrá nabídka, ne?
I proto nepotřebují z Landroveru než nějaké komponenty.
Avatar - Warrual
26. 8. 2014 23:06
Re: ?
Přesně tak jsem to myslel, byť nedobře napsal. Težko by vymysleli lepší.
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2014 18:52
Re: ?
skor by som povedal ze matersky koncern tata chce pouzit know how od land roveru a vyuzit jeho sucasnu techniku ktora v indii bude aj dalsich 10 rokov stale aktualna .... preco to nevyuzit, tata by sotva vymyslela lepsie auto ako to ktore preznackuje od land roveru ktory ma pod palcom ..... usetri tym miliardy a zaroven ponukne top nove auto na trhu kde o neho bude urcite velky zaujem...
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2014 18:37
Re: A potom ještě v Číně pod značkou Mama...
tam bude dozivat sucasna XC90 od volva .... s ktorou sa v redakcii chlapci nie a nie rozlucit ... az uplne zabudli na to ze uz tu mame aj novu generaciu

inak dobry tah od land roveru, v indii tento model spravi este dobru sluzbu, ved ide o stale zaujimave auto a bola by skoda nevyuzit naplno potencial obzvlast prave na trhoch ako india.... kde nikto netuzi po rollsoch a ferrari...