Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Freelander: Lehký facelift, silnější motory a pohon 4x2

Diskuze (3)
Na říjnovém autosalonu v Paříži se představí modernizovaný Land Rover Freelander. Dostane mírně upravený vzhled a silnější motory, prodávat se začne už na konci září.

Land Rover Freelander se vyrábí již čtyři roky, za tu dobu ale zatím podstoupil jen několik technických modifikací – například v modelovém roce 2009 byla vyměněna spojka Haldex 3. generace za moderní 4. generaci s proaktivním připojováním zadní nápravy.

První větší úpravy vzhledu přichází v modelovém roce 2011. Nový přední nárazník bude mít větší nasávací otvor pro přísun vzduchu k motoru, méně členitý tvar a nové rámečky předních mlhovek, které jsou zapuštěny hlouběji do nárazníku. Maska chladiče projde mírnou designovou úpravou po vzoru větších modelů a přesune výš, mezi světlomety pod hranu kapoty motoru.

Další změny budou spíše kosmetické – přední světla mají kompletně čirou optiku včetně integrovaných směrovek, kryty zpětných zrcátek jsou stejně jako u faceliftovaného Range Roveru Sport částečně lakované (dosud byly celé černé nelakované). Freelander dostane také nový design 18- a 19palcových kol a podstoupí několik drobných změn v interiéru.

Tisková zpráva se také zmiňuje o chystaných změnách na zádi. Freelander bude mít novou optiku zadních světel a modifikované dveře zavazadlového prostoru.

Tři verze turbodieselu místo jediného 2,2 TD4

V současné době nabízí Land Rover pro Freelander jedinou vznětovou motorizaci – turbodiesel 2,2 TD4 se 118 kW při 4000 min-1 a 400 Nm při 2000 min-1, který splňuje emisní normu Euro 4 a nabízí výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

Modelový rok 2011 jej nahradí třemi variantami. Model TD4 dostane modernizovanou verzi 2,2litrového turbodieselu o výkonu 110 kW. Provedení s manuální převodovkou bude mít standardně systém Stop/Start, k příplatkové automatické převodovce se dodávat nebude. Jízdní výkony navzdory mírnému snížení výkonu zůstanou zachovány (akcelerace 0-100 km/h s manuální převodovkou za 11,7 s, nejvyšší rychlost 181 km/h).

Novinkou je silnější SD4. Jeho výkon bude 140 kW, ve spolupráci se standardně dodávanou automatickou převodovkou zrychlí Freelander z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a nejvyšší rychlost bude 189 km/h.

V lednu 2011 se začne prodávat třetí varianta eD4. I její pohon bude zajišťovat vznětový motor 2,2 l o výkonu 110 kW, ale přes šestistupňovou manuální převodovku bude spojen jen s předními koly. Také zde bude standardem systém Stop/Start. S kombinovanou spotřebou 5,9 l/100 km bude tato verze nejúspornějším Land Roverem současnosti.

Maximum točivého momentu u všech tří motorizací je 420 Nm, což představuje nárůst o 20 Nm. Land Rover zároveň modernizoval agregát pro spalování nafty s až 10% podílem biosložek, dosud byla technicky přípustná koncentrace jen do 5 %.

Také zážehový motor 3,2 s neobvyklým uspořádáním šesti válců v řadě při příčném uložení byl modernizován pro emisní normu Euro 5. Jeho hlavní parametry – výkon 171 kW a maximum točivého momentu 317 Nm ale zůstávají nezměněny. Tento agregát je určen primárně pro severoamerický trh, v Evropě se bude nabízet jen na vybraných trzích. Obchodní označení zdůrazňuje uspořádání válců: šestiválcový Freelander se bude prodávat jako I6.

Land Rover Freelander 2011 - základní technická data
ModeleD4TD4TD4SD4I6
Převodovka6M6M6A6A6A
Pohon4x24x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]21792179217921793192
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]110/-110/-110/-140/-171/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]420/-420/-420/-420/-317/-
Max. rychlost [km/h]-181181189200
Zrychlení 0-100 km/h [s]-11,711,28,78,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,66,67,010,7

Diskuze (3)
6. 8. 2010 15:31
nový importér
A.M.T. byla kapitola sama pro sebe a je dobře, že už skončila. Ale co nový importér? Zatím jsem z jeho strany taky žádnou větší propagaci značky nezaznamenal. Už by se něco mělo začít dít, protože prodeje jsou i na poměry malého českého trhu bídné... :'-(
5. 8. 2010 10:05
RE
Probuh kdy uz tam to milion let stare radio nahradi necim odpovidajicim roku 2010. Libi se mi krabicoidni Land Rovery, ale nektere excesy v interieru, ktere se tahnou stale a porad, vazne nechapu.