Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Freelander: Lehký facelift, silnější motory a pohon 4x2

4. 8. 2010 • 13:58
55
3
Zobrazit náhledy (55)
Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander
Na říjnovém autosalonu v Paříži se představí modernizovaný Land Rover Freelander. Dostane mírně upravený vzhled a silnější motory, prodávat se začne už na konci září.

Land Rover Freelander se vyrábí již čtyři roky, za tu dobu ale zatím podstoupil jen několik technických modifikací – například v modelovém roce 2009 byla vyměněna spojka Haldex 3. generace za moderní 4. generaci s proaktivním připojováním zadní nápravy.

První větší úpravy vzhledu přichází v modelovém roce 2011. Nový přední nárazník bude mít větší nasávací otvor pro přísun vzduchu k motoru, méně členitý tvar a nové rámečky předních mlhovek, které jsou zapuštěny hlouběji do nárazníku. Maska chladiče projde mírnou designovou úpravou po vzoru větších modelů a přesune výš, mezi světlomety pod hranu kapoty motoru.

Další změny budou spíše kosmetické – přední světla mají kompletně čirou optiku včetně integrovaných směrovek, kryty zpětných zrcátek jsou stejně jako u faceliftovaného Range Roveru Sport částečně lakované (dosud byly celé černé nelakované). Freelander dostane také nový design 18- a 19palcových kol a podstoupí několik drobných změn v interiéru.

Tisková zpráva se také zmiňuje o chystaných změnách na zádi. Freelander bude mít novou optiku zadních světel a modifikované dveře zavazadlového prostoru.

Tři verze turbodieselu místo jediného 2,2 TD4

V současné době nabízí Land Rover pro Freelander jedinou vznětovou motorizaci – turbodiesel 2,2 TD4 se 118 kW při 4000 min-1 a 400 Nm při 2000 min-1, který splňuje emisní normu Euro 4 a nabízí výběr mezi manuální a automatickou převodovkou.

Modelový rok 2011 jej nahradí třemi variantami. Model TD4 dostane modernizovanou verzi 2,2litrového turbodieselu o výkonu 110 kW. Provedení s manuální převodovkou bude mít standardně systém Stop/Start, k příplatkové automatické převodovce se dodávat nebude. Jízdní výkony navzdory mírnému snížení výkonu zůstanou zachovány (akcelerace 0-100 km/h s manuální převodovkou za 11,7 s, nejvyšší rychlost 181 km/h).

Novinkou je silnější SD4. Jeho výkon bude 140 kW, ve spolupráci se standardně dodávanou automatickou převodovkou zrychlí Freelander z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy a nejvyšší rychlost bude 189 km/h.

V lednu 2011 se začne prodávat třetí varianta eD4. I její pohon bude zajišťovat vznětový motor 2,2 l o výkonu 110 kW, ale přes šestistupňovou manuální převodovku bude spojen jen s předními koly. Také zde bude standardem systém Stop/Start. S kombinovanou spotřebou 5,9 l/100 km bude tato verze nejúspornějším Land Roverem současnosti.

Maximum točivého momentu u všech tří motorizací je 420 Nm, což představuje nárůst o 20 Nm. Land Rover zároveň modernizoval agregát pro spalování nafty s až 10% podílem biosložek, dosud byla technicky přípustná koncentrace jen do 5 %.

Také zážehový motor 3,2 s neobvyklým uspořádáním šesti válců v řadě při příčném uložení byl modernizován pro emisní normu Euro 5. Jeho hlavní parametry – výkon 171 kW a maximum točivého momentu 317 Nm ale zůstávají nezměněny. Tento agregát je určen primárně pro severoamerický trh, v Evropě se bude nabízet jen na vybraných trzích. Obchodní označení zdůrazňuje uspořádání válců: šestiválcový Freelander se bude prodávat jako I6.

Land Rover Freelander 2011 - základní technická data
ModeleD4TD4TD4SD4I6
Převodovka6M6M6A6A6A
Pohon4x24x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]21792179217921793192
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]110/-110/-110/-140/-171/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]420/-420/-420/-420/-317/-
Max. rychlost [km/h]-181181189200
Zrychlení 0-100 km/h [s]-11,711,28,78,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,66,67,010,7

Témata
6. 8. 2010 15:31
nový importér
A.M.T. byla kapitola sama pro sebe a je dobře, že už skončila. Ale co nový importér? Zatím jsem z jeho strany taky žádnou větší propagaci značky nezaznamenal. Už by se něco mělo začít dít, protože prodeje jsou i na poměry malého českého trhu bídné... :'-(
5. 8. 2010 10:05
RE
Probuh kdy uz tam to milion let stare radio nahradi necim odpovidajicim roku 2010. Libi se mi krabicoidni Land Rovery, ale nektere excesy v interieru, ktere se tahnou stale a porad, vazne nechapu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku