
Land Rover už nechce nabízet jen SUV. Chystaná novinka bude zvláštní konkurent Mercedesu S
Britská automobilka Land Rover zažívá ve vlastnictví indické Taty nadmíru úspěšné období. Její prodeje stabilně rostou (letos o dvě procenta), a tak může postupně rozšiřovat nabídku a vyplňovat jednotlivé mezery na trhu. S modelem Range Rover Velar se ze světa SUV opět přiblížila osobním vozům, což je trend, který bude pokračovat i v budoucnosti.
Výrobce totiž podle informací britských médií chystá třetí řadu modelů, která bude mít konvenčním autům zatím vůbec nejblíže (ještě blíže než letos uvedený Velar), a to přestože stále nabídne skvělé schopnosti mimo silnice. Spíše rodinně orientovanou řadu Land Rover a luxusní modely Range Rover doplní nová řada nazvaná Road Rover.
Prvním zástupcem nové řady má být neobvykle stylizovaný automobil (řekněme crossover), který bude chtít konkurovat luxusním sedanům, jako je BMW 7 a Mercedes-Benz S. Má být skvěle naladěn pro jízdu po silnici, zároveň se ale nebude bát ani nezpevněných cest.
Zvláštností bude také pohon. Bude se jednat o elektromobil, přičemž podle výrobce bude elektrický pohon výhodou jak na silnici, tak mimo ni. Základem má být shodná platforma jako u budoucí generace Jaguaru XJ, která se podle zákulisních zpráv také stane výhradně elektromobilem.
První Road Rover má být oficiálně představen v roce 2019, nejspíše na autosalonu v Los Angeles, který se obvykle koná na přelomu listopadu a prosince. Cílen má být hlavně pro zákazníky v USA nebo Číně, postupně se však nabídka Road Roverů má rozšířit, stejně jako se to stalo u dosavadních řad Land Rover a Range Rover. Tím se nabídka sesterských značek Land Rover a Jaguar ještě více přiblíží. Zatím byl v tomto směru aktivnější Jaguar, když své portfolio rozšířil o SUV F-Pace a E-Pace, přesto stále prodává výrazné méně aut než Land Rover, ani ne polovinu toho co sesterská značka.
Označení Road Rover přitom v případě britské automobilky není novinkou. Nad takhle pojmenovaným automobilem se uvažovalo již v padesátých letech, kdy měl vyplnit mezeru mezi tehdejším Land Roverem (Defender) a osobními vozy značky Rover. V šedesátých letech se pak myšlenka vrátila znovu na scénu, přičemž se nakonec dočkala realizace. Nikoliv však pod názvem Road Rover, ale Range Rover.