Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Discovery 4
Range Rover
Range Rover
Range Rover
144
Fotogalerie

Land Rover ve Frankfurtu 2009

Land Rover na frankfurtském autosalonu prezentuje facelift hned tří svých modelů – Discovery, Range Rover Sport a Range Rover. Všechny mají kromě modernizovaného vzhledu nové pohonné jednotky.

Discovery 4

Facelift svého středního SUV nazvali u Land Roveru Discovery 4, jako další model v řadě po Discovery 3 vyráběném od roku 2004. Nový vzhled přídě se vyznačuje nižšími světlomety s dynamičtěji vypadající optikou, nižší maskou chladiče a jednoduššími tvary předního nárazníku. Nový je také design zadních světel s částečně čirými kryty.

V nabídce zůstává základní turbodiesel 2,7 TDV6 (140 kW, 440 Nm) s jedním turbodmychadlem. Jako jediná motorizace nabízí volbu mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, silnější motorizace mají standardně automat. Novinkou je motor 3,0 TDV6 se sekvenčním přeplňováním dvěma turbodmychadly. Slabší vznětový agregát překonává ve všech klíčových parametrech – má 180 kW, 600 Nm, kombinovaná spotřeba 9,3 l/100 km je o 0,9 l nižší. Akcelerace na 100 km/h trvá 9,6 s (-3,1 s), nejvyšší rychlost je omezena na 180 km/h.

Druhou novinkou mezi motory je 5,0 V8 (276 kW, 510 Nm) s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Kombinovaná spotřeba je 13,9 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h má hodnotu 7,9 s. Nejvyšší rychlost je 195 km/h. V nabídce pro vybrané trhy zůstává i benzinový 4,0 V6 (160 kW, 360 Nm).

Obě nové pohonné jednotky mají modernější převodovku ZF 6HP28 místo 6HP26 a dostanou výkonnější brzdy. Průměr předních kotoučů byl zvětšen z 317 na 360 mm a zadních z 325 na 350 mm.

Range Rover Sport facelift

Také Range Rover Sport prošel faceliftem, který přináší dynamičtější tvar předního nárazníku, novou masku chladiče a upravená zadní světla, a dostane nové motory. Z původní nabídky zůstane nadále dostupný jen turbodiesel 3,6 TDV8 (200 kW, 640 Nm).

Vznětový 3,0 TDV6 má stejné parametry jako v Discovery 4. Jeho kombinovaná spotřeba je 9,2 l/100 km, na 100 km/h akceleruje za 9,3 s. Zážehový 5,0 V8 bude dostupný jak v atmosférické verzi (276 kW, 510 Nm), tak s kompresorem (375 kW, 625 kW). Standardem je vždy šestistupňová automatická převodovka.

Nová edice Autobiography Sport dostane lakovanou masku chladiče se sportovním designem a lakované plastové díly karoserie jako výdechy v blatnících, kliky dveří nebo ochranné lišty. K tomu přidává 20palcová kola a výběr šesti dvoubarevných čalounění interiéru.

Range Rover facelift

Range Rover při faceliftu dostal nové nárazníky, větší masku chladiče, upravenou optiku předních i zadních světel a nový design výdechů v předních blatnících. Mezi pohonnými jednotkami zůstává v nabídce 3,6 TDV8, novinkou je atmosférická a přeplňovaná verze motoru 5,0 V8.

Změnami prošel také interiér. Nachází se v něm nový digitální přístrojový štít a vylepšená zadní sedadla. Verze Autobiography má v nabídce čtyři nové barevné kombinace interiéru a 1200W audiosystém Harman Kardon s 19 reproduktory.