Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Láska na celý život. Chlapík se svým Porsche 911 Turbo najezdil už přes 1,2 milionu km

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Klasické Porsche 911 Turbo asi není prvním autem, které vás napadne při představě ideálního vozu na každý den. Jeden chlapík z kanadského Toronta to vidí jinak.

Podnikatel Bill MacEachern totiž svou 911 Turbo, kterou si objednal už v roce 1975, řídí rád a především často. Dosud s ní najezdil více než 1.253.584 kilometrů, což dělá přibližně 78 kilometrů denně. Příběhem tohoto nadšence se nedávno pochlubila přímo automobilka Porsche.

MacEachern přitom vyrůstal s americkými muscle cars, jako mladý dokonce vlastnil Oldsmobile 4-4-2. "Bylo to skvělé auto pro závodění na semaforech, ale ovladatelné bylo jako mlékařská dodávka," vzpomíná. V roce 1970 se poprvé svezl v Porsche 911 a to na něm nechalo doživotní následky. Zaujala ho kombinace kvality zpracování, hbitosti a komfortu.

A tak brzy koupil první 911 jako firemní auto. Později ho ale zaujalo přeplňovaní turbodmychadlem, což tehdy byla nová technologie, takže na podzim roku 1975 objednal Porsche 930, tedy 911 Turbo. Vybral si tmavě modrou barvu karoserie, interiér čalouněný hnědou kůží, sportovní sedadla a co se techniky týče, zvolil i samosvorný diferenciál.

V květnu roku 1976 auto dorazilo z Německa, přičemž výrobní číslo prozrazuje, že jde o 350. postavenou 930. Úsměvná je vzpomínka, jak se MacEachern poprvé lekl, když Porsche uviděl. "Mělo jinou barvu, bál jsem se, že se někde stala chyba," popisuje. Ale kdepak, 911 jen byla po dlouhé cestě pořádně zaprášená.

Od té doby každopádně sporťák pravidelně jezdí. MacEachern jej vzal například na Floridu, do Kalifornie nebo Nové Anglie. A protože je fanouškem motorsportu, často v autě vyrážel na známé závody a navštěvoval i různé okruhy a srazy.

V roce 2009, kdy Porsche překonalo 850.000 km, měl MacEachern nehodu, kdy do jeho 911 vrazilo SUV. Náraz způsobil poškození karoserie a některých dílů podvozku. Majitel 911 měl však štěstí, auto se povedlo rychle spravit - od bouračky uplynulo asi 30 hodin a už zase jezdilo.

A pak přišel rok 2012 a překonání hranice milionu ujetých kilometrů, k němuž došlo během cesty na sraz v americkém městě Hershey. 

Od té doby MacEachern přidal další kilometry a rozhodně neplánuje končit. Svůj milovaný sporťák řídí skoro každý den. A neumí si představit, že by měl přesednout do nějakého moderního supersportu.

Možná se teď ptáte, jestli je "miliónová" 911 Turbo v původním stavu. Není. Už několikrát se měnily důležité části pohonného ústrojí, první turbodmychadlo například vydrželo jen 40 tisíc kilometrů. Další turba vydržela víc, přesto byla několikrát měněna.

Několikrát se měnil i motor. Nejen kvůli "únavě materiálu", ale i proto že MacEachern zatoužil po vyšším výkonu. V roce 1998 například vůz dostal větší šestiválec o objemu 3,3 litru a výkonu okolo 500 koní.

V roce 2007 se k zadní nápravě nastěhoval motor o objemu 3,4 litru a o pět let později došlo na další výměnu. V aktuálním stavu má prý 911 Turbo výkon okolo 660 koní. Kromě agregátu se v průběhu let vylepšovaly také brzdy a podvozek.

Jan Zajíc
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2020 22:48
jo to bola este pekna carrera
zlate casy :yes:
Avatar - Dzakobo
20. 2. 2020 17:04
Suprovej děda
Tahle láska nerezaví :D
Vůbec bych autu nehádal 45 roků, holt stárne pomalu.
Na výkon přes 600 koní je to parádní sleeper :yes: