Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letní ceník Škody Rapid: Xenony za 10.000 Kč a levnější turbodiesel

Diskuze (124)
Škoda v předstihu zveřejnila ceník platný od srpna. Pakety výbavy zdarma budou poněkud chudší, nabídka příplatků se ale rozšíří a TDI bude dostupnější.

Základní cena Škody Rapid se nemění: 269.900,- za tříválec a 284.900,- za přeplňovaný čtyřválec, oba ve výbavě Fresh Active. Ta zdarma přidává paket Plus (dříve ExtraPlus), nově ochuzený o dálkový ovladač centrálního zamykání. Standardem je i nadále klimatizace, rádio a mlhovky, dále stabilizační systém, elektrická okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dělená zadní sedadla nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách. Za dálku k centrálu bude nově potřeba připlatit, a to 4.100 Kč.

Druhý stupeň Fresh Ambition si zachovává cenu 299.900,- se slabším z motorů TSI. Paket ExtraPlus přišel s přejmenováním na Plus o parkovací senzory (nově +9.100,-) a klimatizaci Climatronic (+10.100,-), jinak ale přidává litá kola 15‘‘, mlhovky, zatmavená zadní okna, rádio Swing a kožený multifunkční volant – tentokrát tříramenný, zatímco původně čtyřramenný. Dále má výchozí specifikace Ambition navíc zrcátka a kliky v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, loketní opěrku vpředu, palubní počítač, dálkový ovladač centrálního zamykání, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a síťový program v zavazadlovém prostoru.

Vrcholné verze Fresh Elegance přišla o zadní stěrač (+2.800,-), bezplatně dodávaný paket Plus si zachovává Bluetooth, kožený volant, 16‘‘ litá kola, tempomat, zatmavená zadní okna a parkovací senzory. Kromě toho nechybí mlhovky s funkcí odbočovacích světel, vyhřívání sedadel, loketní opěrka vzadu, elektrické stahování zadních oken, automatická klimatiazce a paket Chrom.

Již dříve slibovanou novinkou je zavedení slabšího TDI. Šestnáctistovka o výkonu 66 kW je o šest, resp. ve specifikaci Fresh Elegance symbolický jeden tisíc levnější než 77kW verze. Ta už ale nově nejde objednat jako akční model. Slabší TDI nabízí i dvouspojkovou převodovku DSG, příplatek ve standardní specifikaci je 50 tisíc, k tomu je ale potřeba připočíst 10 tisíc zvýhodnění modelů Fresh a dalších 12.500,- za paket Plus. Reálný příplatek za DSG proto činí 72.500 Kč.

Další výraznou novinkou jsou xenonové světlomety za velmi výhodný příplatek 12.500 Kč u nižších výbav, resp. za 10.000 Kč v úrovni Fresh Elegance. Podobně výhodný je i příplatek za navigaci, zařízení Amundsen+ stojí pouhých 7.600 Kč.

Škoda Rapid - ceny a technická data
Motor1,2 MPI1,2 TSI1,2 TSI1,6 TDI
Převodovka5M5M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1198119711971598
Válce/ventily3/44/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]55/540063/480077/500066/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]112/3750160/1500-3500175/1550-4100230/1500-2500
Max. rychlost [km/h]175183195-
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,810,3-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,15,44,4
Cena Fresh Active [Kč]269.900,-284.900,---
Cena Fresh Ambition [Kč]-299.900,-319.900,-373.900,-
Cena Fresh Elegance [Kč]---408.900,-

Diskuze (124)
14. 6. 2013 20:25
Re: tak a xenony
Souhlas, prémie v základu je lepší, příkladem budiž třeba navigace. Bez té se dá žít docela dobře, stejně jako bez řady - jak píšeš - cingrlátek. To co má auto mít v základu je vlastně dost jednoduché - nastavitelné sedadlo řidiče (a nemusí to být s pamětí a na elektriku...), nastavitelný volant, elektriku na předek, klimu, handsfree, počítač a slušnou, ale ne zas super audiosoustavu. Auto je daleko víc o jízdních vlastnostech, posezu za volantem, výhledu ven než o oněch cerepetičkách, které vytáhnou cenu až o těch hezkých 30 - 40% (u prémie), ale ono základní ovlivňují minimálně. Tím ale neříkám, že pokud na to někdo má, tak je špatné si koupit otevírací střechu, parkovacího asistenta nebo bůhví co ještě. To zase ne. Ale pokud budu mít na supervybavený mainstream a základ v prémii, volím to druhé.
14. 6. 2013 20:16
Re: tak a xenony
Tak ještě jednou překladač do slepičtiny:

Kokokokodák kodák kák koko dák dák kokoko......kdák kdák koko.

14. 6. 2013 10:42
Re: Ostřik
>:D
13. 6. 2013 11:41
Re: jen tak dál
ber to tak, ze v prvnich testech byly stesky o tom, ze nejdou objednat xenony. Tak aspon vysli vstric rejpalum, kteri si mysli, ze se bez nich rapid neobejde. Dokud byla Jetta v nabidce dovozce, take nesla objednat s Xenony- ted nevim jak to je na ostatnich trzich. BTW: te Jetty skoda, nebyla oskliva....
13. 6. 2013 11:36
Re: hmm... a umíte si představit, že jsou lidi, co xenony c
najezdim 50 k za rok, půl roku po tmě a bez xenonu si to neumim uz ani predstavit. Nemam problem s oslnovanim sebe samotneho a protijedouci ridici tez nenadavaji. Kdo by vylozene zaslouzil ale do rxpaku je ten, kdo si na auto s beznymi svetly namontuje HID xenonove vybojky odvozenych od normalnich paticovych zarovek. :no: :no: :no: