Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus BladeScan: Nové světlomety Lexus odráží světlo přes rotující zrcadla

Ondřej Mára Ondřej Mára 21. 6. 2019
36
Zobrazit náhledy (36)
Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX Lexus RX

Jedním ze základních pravidel bezpečného pohybu po silnici je vidět a být viděn. A v případě modernizovaného Lexus RX řidičům s viděním pomohou i nové adaptivní dálkové světlomety s technologií BladeScan.

Technologie moderních světlometů urazila v posledních letech pořádný kus cesty, během které se značka Lexus vyznamenala hned dvakrát. Poprvé tomu bylo v roce 2007, kdy přestavil svou vlajkovou loď LS s prvními LED světlomety. V roce 2012 se pak Lexus pochlubil i světlomety s adaptivními dálkovými světly.

Pro nedávno modernizovaný Lexus RX si značka připravila další zajímavou novinku, kterou je technologie adaptivních dálkových světel BladeScan. Ta by měla zajistit nejen lepší výkonnost a delší dosvit, ale také lepší kontrolu nad světly v dopravě s protijedoucími vozidly.

Nová technologie adaptivních  světlometů BladeScan je totiž schopna kontrolovat nasvícení prostoru před vozem s přesností na 0.7 stupně, zatímco současná technologie to dokáže "jen" s přesností 1.7 stupně. Řidiči tak lépe uvidí například i na značky a chodce u krajnice, zatímco u protijedoucích řidičů hrozí menší pravděpodobnost oslnění.

A když už se bavíme o chodcích, s technologií BladeScan bude systém rozpoznávání chodců v noci, součást bezpečnostní technologie Lexus Safety System+, fungovat až na vzdálenost 56 metrů před vozidlem, zatímco v současnosti se řidiči museli smířit s 32 metry.

360p720p

Zajímavé však nejsou jen parametry nových světlometů, ale také jejich technika. Jak uvádí Lexus: „Světelné paprsky z LED zdroje dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu k osvětlení vozovky vpředu. Světlo se na pohled nijak nepohybuje, neboť systém AHS typu BladeScan přesně reguluje distribuci světla tak, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED světlometů.“ Pokud si to neumíte představit, stačí se podívat na video, které automobilka zveřejnila.

A proč vlastně takhle komplikované řešení? Kromě vyššího výkonu by měla nová technologie přispět k ještě nižšímu riziku oslnění protijedoucích řidičů a tím tak opět přispět k vyšší bezpečnosti na silnicích.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku