Lexus RX má po faceliftu. Sází na vylepšený multimediální systém
Modernizovaný Lexus RX poznáte podle přepracované přídě. Sedmimístné RX L pak nabídne více prostoru pro cestující vzadu.
Když se v roce 1997 představila první generace Lexusu RX, patřila mezi zakladatele kategorie prémiových SUV. Od roku 2015 je tu jeho čtvrtá generace, u níž letos nastal čas na modernizaci. Faceliftovaný Lexus RX se začne prodávat na podzim 2019.
Modernizované RX poznáte podle přepracované přídě v souladu se současným designérským jazykem značky. Charakteristicky tvarovaná maska chladiče používá upravený rastr se vzorem písmene L a nové orámování, zatímco světlomety jsou štíhlejší, aby autu dodaly ještě více sportovního šmrncu. To samé má platit také pro nárazníky, hladce navazující na charakteristické boční křivky. Ten zadní má navíc vůz opticky rozšiřovat.
Uvnitř najdeme především novou obrazovku multimediálního systému, který se navíc dočkal funkcí Apple CarPlay a Android Auto pro možnost zrcadlení obrazovky chytrých telefonů. Displej je navíc nově dotykový, dosavadní ovladač pak nahradil trackpad. Lexus byl v tomto směru dosud hodně nepřehledný, a tak jsme zvědavi, zda nová koncepce pomůže intuitivnosti ovládání.
Sedmimístný Lexus RX L pak slibuje i více prostoru pro cestující úplně vzadu. Třetí řada sedadel nově nabízí dvě různé polohy, druhá řada je navíc nově řešena jako dvě samostatná sedadla, což pasažérům úplně vzadu poskytne o 95 mm více místa pro nohy.
Optické změny ale nejsou jedinými novinkami modernizovaného RX. Karoserie je nyní tužší, což zajistilo široké užití technologie spojování laserem s housenkovými svary a bodového svařování, společně s intenzivnějším využitím vysokopevnostních lepidel. V kombinaci s tužšími stabilizátory (nyní jsou duté a o milimetr širší) a tužšími náboji kol to přináší bezprostřednější odezvu na pokyn od volantu. Lineární zpětné vazbě od řízení zase pomáhá jinak naladěný elektrický posilovač řízení nebo aktivní asistent zatáčení (ACA) potlačující nedotáčivost při sešlápnutí plynového pedálu uprostřed zatáčky.
Karoserie se má také v zatáčkách méně naklánět, a to díky novým tlumičům. Nové zařízení FCD pro regulaci třecích sil (Friction Control Device) vysokofrekvenční vibrace vlivem menších nedokonalostí povrchu vozovky, zatímco speciální pryž v tlumičích omezuje vibrace, které by se samotným tlakem oleje odfiltrovat nepodařilo.
Zapracovalo se také na bezpečnostních systémech, modernizované RX tudíž používá nejnovější verzi sady Lexus Safety System+. Předkolizní bezpečnostní systém používající palubní kameru a milimetrový radar zabudovaný do masky chladiče pomáhá rozpoznávat cyklisty za denního světla a chodce během dne i po setmění. Spojení dynamického tempomatu řízeného radarem (DRCC) a asistenta pro udržení v jízdním pruhu (LTA) pak usnadňuje jízdu v příslušném pruhu.
Evropská premiéra modernizovaného Lexusu RX je naplánována na 30. června 2019. Odehraje se v rámci přehlídky Chantilly Arts & Elegance Richard Mille ve francouzském Chantilly.