Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus ES odhaluje české ceny. Začínají pod milionem, má to ale háček...

David Bureš
Diskuze (72)
Novinka vyšší střední třídy od Lexusu je u nás dostupná s jediným motorem, hybridní verzí ES 300h.

Lexus letos oznámil, že na evropských trzích v segmentu vyšší střední třídy nahradí model GS novou generací sedanu ES, který je léta populární na americkém trhu. Znamenalo to změnu koncepce, místo zadokolky přišla předokolka, i změnu charakteru. Po měsících čekání Lexus konečně spouští prodej ES na českém trhu, když odhalilo jeho ceník.

Jak jsme dopředu věděli, ES bude nabídnuto pouze v jediné motorizaci. Pod obchodním označením ES 300h se skrývá hybrid kombinující atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru s elektromotorem o systémovém výkonu 160 kW.

V době uvedení na trh dovozce láká hlavně na čtyři zvýhodněné varianty, které cílí hlavně na firemní klientelu, firma totiž zdůrazňuje jejich cenu bez DPH. Základem je Elegance Plus, která se bez daně vejde do milionu, stojí 999.000 korun bez DPH (1.208.790 Kč s DPH).

Součástí základní výbavy je přitom už navigace, parkovací čidla, zadní parkovací kamera, vyhřívaná a elektricky nastavitelná přední sedadla nebo balíček bezpečnostních asistentů Lexus Safety System+ 2 zahrnující adaptivní tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel.

Lexus ES – srovnání rozměrů s dalšími sedany vyšší střední třídy
ModelLexus ESAudi A6BMW 5Jaguar XFMercedes-Benz E
Délka (mm)49754939493649544923
Šířka (mm)18651886186818801852
Výška (mm)14451457147914571468
Rozvor (mm)28702924297529602939
Zavazadelník (l)454530530505540

F Sport Plus přijde bez daně na 1.099.000 korun (1.329.790 Kč s DPH). V tomto případě navíc dostanete 19palcová kola z lehkých slitin, sportovní sedadla, adaptivní podvozek nebo bezdrátovou nabíječku.

Za stejnou cenovku dostanete i verzi Prestige Plus, která též vychází ze základní Elegance Plus. Sází však více na luxus a komfort, se svými odvětrávanými sedadly, koženým čalouněním nebo hlídáním mrtvých úhlů. Nechybí mu ani 18palcová kola nebo bezdrátová nabíječka.

Vrcholem je Luxury za 1.299.900 korun bez DPH (1.572.879 Kč s DPH). V jeho případě výbavu rozšíří 18palcová kola, vyhřívaná zadní sedadla, odvětrávaná přední sedadla, multimediální systém s 12,3palcovým displejem, hudební systém Mark Levinson se 17 reproduktory, head-up displej nebo kamerový systém Panoramic View.

Nabídka s uvedenými zvýhodněnými cenami je však omezena. Aktuálně platí jen do vyprodání prvních 50 exemplářů ES. Jestli vás tak ceny zajímavého velkého sedanu zdůrazňujícího komfort zaujaly, neměli byste s objednávkou moc váhat.

Lexus ES 300h – technická data a české ceny
ModelES 300h
Zdvihový objem [cm3]2487
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]131/5700
Točivý moment [N.m/min]221/3600-5200
Systémový výkon [kW]160
PřevodovkaeCVT
Max. rychlost [km/h]180
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7
Pohotovostní h. [kg]1680
Akční cena Elegance Plus [Kč bez DPH]999.000
Akční cena F Sport Plus [Kč bez DPH]1.099.000
Akční cena Prestige Plus [Kč bez DPH]1.099.000
Akční cena Luxury [Kč bez DPH]1.299.000

David Bureš
Diskuze (72)
Avatar - N6600
26. 10. 2018 12:59
Re: Auto hezký....(a hezky velký)....
EU to pokaslalo. Na jednu stranu, vyhlasuje, ze sa musia dodrziavat limity, ale na druhu stranu urcite nenecha automobilky padnut a zlikvidovat ich. Takze pokrytectvo tam bude a je. Ostatne, BMW uz raz sponzorovalo Merkelovu, aby si kupilo oddialenie platnosti tvrdsich emisnych noriem. Sam som zvedavy, ako to dopadne.

Tak, ci onak, pred Toyotou klobuk dole. Dokaze to s velkou rezervou splnat uz teraz. Nech si do nej kope, kto chce, musi sa uznat, ze v mnohych oblastiach hra vlastnu ligu a mohutne investuje kade mozne. Az na infotainment :)))
Avatar - praděda7
25. 10. 2018 17:11
Re: Auto hezký....(a hezky velký)....
V odkaze, i když je článek rok starý mají pravdu. Ale pravdu má také řada příspěvků v diskuzi pod článkem. Stále tvrdší emisní normy na osobní auta planetu nespasí a ani nějaký podstatný rozdíl na celkovém zamoření mít nebudou. Myslím si, že ti co tvrdí, že EU tu hraje jakousi hru "na odpustky" nebudou daleko od pravdy....
Avatar - praděda7
25. 10. 2018 16:53
Re: Lexus
Jo kamaráde, celkový profit za rok....to je síla.....
Avatar - praděda7
25. 10. 2018 16:38
Re: Auto hezký....(a hezky velký)....
Jo kamaráde, když nemáš tržby, nemáš peníze na vývoj a konkurence tě pomalu zlikviduje. To si piš!
Avatar - N6600
25. 10. 2018 15:41
Re: Auto hezký....(a hezky velký)....
Snaz sa to pochopit. Rozdiel medzi ozratymi milionarmi a Toyotou je ten, ze Toyota splna emisne limity daleko dopredu. Pricom D3 si este uziva, kym moze. Pretoze za chvilku to bude masaker. To, comu sa tak nekonecne vysmievas Toyote v kazdom prispevku, totiz D3 dostihne za chvilku. - [odkaz]