Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS: chystá se útok na BMW 5

Ondřej Láník
Diskuze (37)
Nová generace střední řady GS se v bočním pohledu podobá tolik diskutovanému designu velkých BMW. Přinese to úspěch Lexusu i na starém kontinentu?

Design prvních Lexusů LS 430 byl poznamenán evropskými vzory. Také nová generace střední řady GS se v bočním pohledu podobá tolik diskutovanému designu velkých BMW. Přinese to úspěch Lexusu i na starém kontinentu?

Typ GS byl postaven jako konkurent zavedených evropských sedanů vyšší střední třídy a již předchozí generace se vyznačovaly překvapivě sportovním vzhledem. Jeho nejnovější provedení se tomuto stylu také rozhodně nevymyká. Dlouhý štíhlý profil, čtveřice světlometů na přídi a horizontálně orientované zadní svítilny, to jsou opět charakteristické znaky modelu GS. Pod přední kapotou naleznete pouze dvojici motorů, a to známý vidlicový osmiválec 4,3 l a motor V6 s výkonem 180 kW, který vystřídal předchozí řadový šestiválec. Oba motory jsou dodávány v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Jednoduché tvary a hladké plochy mají v sobě cosi z nových BMW, které jsou za mořem jedním z mnoha konkurentů v kategorii luxusních sedanů. Vzhledu osmiválcové verze pomáhají 18 palcová kola. Nový Lexus GS bude vybaven poprvé pohonem všech kol a aktivní bezpečnost dále zvyšuje stabilizační systém VDM, který ale řidiči údajně dovolí hodně. Karosérie je o 16 mm delší, rozvor se zvětšil o 50 mm, takže kratší převisy se postaraly o sportovnější proporce.

Hnacími jednotkami jsou osvědčený vidlicový osmiválec 4,3 l (220 kW) a nový vidlicový šestiválec 3,0 l (180 kW), oba v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou.

V nové limuzíně s japonským původem přirozeně musí být nejmodernější elektronika. Automobil je pánem tomu, kdo má u sebe vstupní kartu SmartAccess- s ní je vozidlo po příchodu odemčeno a stačí stiskem tlačítka nastartovat. Elektronika sleduje tlak v pneumatikách, natáčí světlomety do zatáčky a radar na přídi vyhodnocuje aktuální situaci před vozidlem a případně varuje před hrozící kolizí (systém využívá také brzdového asistenta pro razantnější brzdění).

Standardem v novém GS jsou kolenní a okenní airbagy vpředu i vzadu. V modelovém roce 2006 bude doplněna příplatková výbava o kameru sledující prostor za vozidlem při couvání.

Vnější rozměry (d x š x v) jsou 4820 mm x 1821 mm x 1425 mm a rozvor činí 2850 mm.

Do evropských showroomů zamíří Lexus GS až v první polovině roku 2005.

Ondřej Láník
Diskuze (37)