Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS 2015: Třetí generace sportovního sedanu se změnami

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 6. 2014 • 02:59
55
22
Zobrazit náhledy (55)
Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS
Lexus představil třetí generaci své tříprostorové sportovní klasiky loni v lednu. Pro modelový rok 2015 přicházejí první změny. Zatím pro Spojené státy.

Auto se vizuálně prakticky nezměnilo, takže luxusní divize Toyoty k němu nevydala zatím ani sadu nových fotek. Řada IS si ponechala standardní denní světla, ale nově dostala rovněž LED mlhovky, které jsou účinnější než klasické.

Motory pro zámoří zůstávají dva, jedná se o vidlicové šestiválce IS 250 a 350. První jednotka dává 152 kW, druhá 228 kW a 376 N.m. Silnější tříapůllitr je spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou SPDS (Sport Direct Shift) s možností řadit páčkami pod volantem. Dvouapůllitru zůstává šestistupňový automat. Na zadní víceprvkové nápravě se nic neměnilo, elektrický posilovač původně z většího GS, dostal nové naladění. Elektronický pohon všech kol zvládá rozdělovat točivý moment buď na polovinu, nebo v poměru 30:70 podle jízdních podmínek. Režimy Eco, Normal a Sport doplňují u IS 350 F-Sport s adaptivním podvozkem také módy Sport S a S+, čtyřkolky mají zase Snow.

Ano, vizuální paket F-Sport opět nechybí, spolu s ním pro 250 i 350 dostane zájemce přitvrzené pružiny a tlumiče a osmnáctipalcové ráfky, jinak jsou o palec menší. Modely s tímto balíčkem a pohonem všech kol mají ve standardu vyhřívaný volant, ostatní i vyhřívané a odvětrávané přední sedačky. V základní výbavě všech verzí se objevuje lepší zadní parkovací kamera. Interiér byl nově obohacen o prvky v klavírním laku. Co se multimédií týče, Lexusy IS modelového roku 2015 jsou kompatibilní s iPhony 4S a 5 včetně hlasového ovládání v režimu Siri Eyes Free a aplikace Enform Remote, která umožňuje ovládat některé funkce auta na dálku (zamykání, startování). Všechny specifikace mají osmipalcový dotykový displej a Bluetooth, za lepší systém včetně navigace je nutné si připlatit. Klimatizace je dvouzónová a dá se také ovládat dotykově. Špičkové audio Mark Levinson o výkonu 835 W má 15 reproduktorů. Balíček Luxury přidává ještě navíc kožené čalounění, elektricky nastavitelný volant, samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko a automatické stěrače.

Airbagů je v základu deset, nad bezpečností bdí kromě dnes povinných a běžných ABS a EBD také kontrola stability a trakce, adaptivní tempomat s automatickým brzděním při hrozbě kolize, varování při neoprávněném přejezdu pruhu (bez zapnutého blinkru), kontrola tlaku v pneumatikách a hlídač mrtvého úhlu.

Je k mání osm laků karoserie od bílé perleti přes několik odstínů šedé a stříbrné až po červenou a modrou. Interiér je možné mít v celkem pěti barvách včetně černé, nového odstínu šedé a červené. Dělené zadní sedačky v poměru 60:40 dnes i u sedanů představují samozřejmost. V České republice se dá koupit současná evropská verze IS 250 (od 859 tisíc korun, importér uvádí výkon 153 kW) a dále hybridní IS 300h. Ta má pod kapotou rovněž zážehový šestiválec 2,5 l, ale jen se 133 kW doplněný o elektromotor se 105 kW. Stojí minimálně 969.000 Kč.

Témata
2. 7. 2014 08:59
Re: Môže mať toto úspech v Európe ?
:-)to sú riadne bludy:-))))) aké je to náročné jazdenie?:-)) čo je to strašná soda od oktávie?:-)))))))) sa bavíme o používaní auta ako prasa, keď predbieham aj keď idú autá oproti, alebo o čom?:-)))))))Ten motor nemá problém v žiadnom režime, ale ako vravím, problém je najčastejšie medzi pedálmi a volantom, ak niekto čaká mohutný záťah pri 1200 otáčkach, tak je to jeho hlúposť. Stačí si pozrieť krivku točivého momentu toho motora a zariadiš sa ako jazdiť úsporne a ako dynamicky. Zhodou okolnosti som mal v orvnakej dobe ako posledné is aj insigniu 2,0T, s vyšším výkonom a kruťákom, ale žeby som mal pocit, že motor v lexuse mi nedovoľuje jazdiť rovnaké tempá sa teda nedá povedať. Skôr to vidím tak, že ten kto má rád turbo logicky nepríde na chuť atmosfére, ktorú treba občas aj vytočiť. Ok to beriem, ja osobne preferujem atmosféry, mám rád, ke´d motor ide za plynom až do obmedzovača, to je celé, u turba mi to chýba.
2. 7. 2014 08:52
Re: Nemuze
no ja mám 180 a 100 kíl a nemal som problém ani v f sporte so sedačkami, ktoré sú užšie. Nemal som problém so sedením ani pri 1500 km trasách. Ale je pravda, že každému sedí niečo iné, takže sa nehádam, len ma to zaujímalo:-)

ešte dodám, že prvý pocit bol aj u mňa, ejha, tak tieto sedačky teda nie (predtým som mal luxury). Ale akonáhle som sa v nich usedel, tak boli fakt dobré. Popri tých 370 tis km čo som mal iská som mal aj kopec iných aut, napríklad aj xc60 s výhlásenými volvo sedačkami, ale podľa mňa tie v is boli lepšie. Viem, že je to subjektívne, ale z hľadiska dlhých jázd hodnotím sedadlá lexusov ako pre mňa najpohodlnejšie, zo žiadnych aut nevystúpim po 1000 km v takej kondícii.
1. 7. 2014 22:31
Re: Môže mať toto úspech v Európe ?
V kategorii premiovych sedanu stredni tridy je to proste nekonkurenceschopny motor. Proc si kupovat sportovni sedan, kdyz jede jako prumerne auto stredni tridy za polovinu ceny? I blba Octavia 1.8TSI mu da v podstate v jakemkoliv rezimu strasnou sodu a to je pro Lexus celkem smutna vizita. IS250 je zakladni motorace pro nenarocne jezdeni, OK, ale jako zaroven i top motorace je to celkem zoufaly motor.
Avatar - CommonUser
1. 7. 2014 12:57
Re: Nemuze
Na taku dlhu trat mi auto nikto nepozicia, aj ked to farujem skoro pravidelne.
1. 7. 2014 12:32
Re: Nemuze
Já si dodnes říkám, že si v IS nemůžu nějak najít tu správnou, pohodlnou polohu na sezení. Ale když jsem odřídil 10 hodin (skoro) v kuse, tak jsem byl naprosto v pohodě.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud