Lexus IS 2015: Třetí generace sportovního sedanu se změnami
Auto se vizuálně prakticky nezměnilo, takže luxusní divize Toyoty k němu nevydala zatím ani sadu nových fotek. Řada IS si ponechala standardní denní světla, ale nově dostala rovněž LED mlhovky, které jsou účinnější než klasické.
Motory pro zámoří zůstávají dva, jedná se o vidlicové šestiválce IS 250 a 350. První jednotka dává 152 kW, druhá 228 kW a 376 N.m. Silnější tříapůllitr je spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou SPDS (Sport Direct Shift) s možností řadit páčkami pod volantem. Dvouapůllitru zůstává šestistupňový automat. Na zadní víceprvkové nápravě se nic neměnilo, elektrický posilovač původně z většího GS, dostal nové naladění. Elektronický pohon všech kol zvládá rozdělovat točivý moment buď na polovinu, nebo v poměru 30:70 podle jízdních podmínek. Režimy Eco, Normal a Sport doplňují u IS 350 F-Sport s adaptivním podvozkem také módy Sport S a S+, čtyřkolky mají zase Snow.
Ano, vizuální paket F-Sport opět nechybí, spolu s ním pro 250 i 350 dostane zájemce přitvrzené pružiny a tlumiče a osmnáctipalcové ráfky, jinak jsou o palec menší. Modely s tímto balíčkem a pohonem všech kol mají ve standardu vyhřívaný volant, ostatní i vyhřívané a odvětrávané přední sedačky. V základní výbavě všech verzí se objevuje lepší zadní parkovací kamera. Interiér byl nově obohacen o prvky v klavírním laku. Co se multimédií týče, Lexusy IS modelového roku 2015 jsou kompatibilní s iPhony 4S a 5 včetně hlasového ovládání v režimu Siri Eyes Free a aplikace Enform Remote, která umožňuje ovládat některé funkce auta na dálku (zamykání, startování). Všechny specifikace mají osmipalcový dotykový displej a Bluetooth, za lepší systém včetně navigace je nutné si připlatit. Klimatizace je dvouzónová a dá se také ovládat dotykově. Špičkové audio Mark Levinson o výkonu 835 W má 15 reproduktorů. Balíček Luxury přidává ještě navíc kožené čalounění, elektricky nastavitelný volant, samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko a automatické stěrače.
Airbagů je v základu deset, nad bezpečností bdí kromě dnes povinných a běžných ABS a EBD také kontrola stability a trakce, adaptivní tempomat s automatickým brzděním při hrozbě kolize, varování při neoprávněném přejezdu pruhu (bez zapnutého blinkru), kontrola tlaku v pneumatikách a hlídač mrtvého úhlu.
Je k mání osm laků karoserie od bílé perleti přes několik odstínů šedé a stříbrné až po červenou a modrou. Interiér je možné mít v celkem pěti barvách včetně černé, nového odstínu šedé a červené. Dělené zadní sedačky v poměru 60:40 dnes i u sedanů představují samozřejmost. V České republice se dá koupit současná evropská verze IS 250 (od 859 tisíc korun, importér uvádí výkon 153 kW) a dále hybridní IS 300h. Ta má pod kapotou rovněž zážehový šestiválec 2,5 l, ale jen se 133 kW doplněný o elektromotor se 105 kW. Stojí minimálně 969.000 Kč.