Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS: Sedan střední třídy prodělal lehkou modernizaci

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
19 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Pekingská výstava získává na prestiži a nenechávají si ji ujít ani japonské automobilky. Lexus zde prezentuje faceliftovaný model IS.

Čína je dnes největším trhem s novými automobily, tudíž nemohou chybět na autosalonu v její metropoli ani světové premiéry. Včetně globálních modelů. Lexus to má do Říše středu geograficky velmi blízko, takže sem přivezl modernizovaný sedan střední třídy IS. Velké změny se neodehrály, nicméně nejde o lokální debut. Faceliftovaná verze přijde i na český trh. Pochopitelně v našich zeměpisných šířkách zůstává alternativou ke všeobecně rozšířeným německým konkurentům, ale tou byl vždy...

Aktualizace je opravdu lehčího rázu, o velký odklon od současného modelu se nejedná, přitom k posledním, velmi decentním úpravám došlo před necelými dvěma lety, v červnu 2014. Obří maska chladiče má jinou mřížku a tenčí chromovaný rámeček, hlavní světla se protáhla až k ní a ztratila extravagantní vlnky, trochu se „umravnila“. To je asi nejmarkantnější změna. Přední nárazník je v rozích jinak tvarovaný, přívody vzduch výraznější. Zadní reflektory ve tvaru L získaly novou grafiku, koncovky výfuku jsou obdélníkové. Na svébytném vnějším vzhledu jinak nebylo třeba nic měnit, stále nevyhovuje každému, ale Lexusy cílí na specifickou klientelu...

Jedná se pořád o hranatou stylovku, sama automobilka tvrdí, že si získala popularitu, proto podstata zůstala neporušena. Bohužel ne v Evropě. Pravda, osobně se mi nejvíc líbila první generace XE10. Nejnovější facelift zahrnuje nová litá kola, v katalogu barev přibyla tmavě modrá a grafitová čerň. Středová konzola je upravena tak, aby neomezovala kolena řidičem, systém RTI (Remote Touch Interface) byl doplněn o potvrzovací tlačítko, které se nachází právě zde. Obrazovka multimediálního systému narostla ze 7 na 10,3 palce.

Třetímu Lexusu IS (codename XE30) chybí v Evropě diesel, který nahradil hybridem. V České republice se nyní prodává ve dvou verzích: jako IS 200t s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 180 kW a právě coby hybrid. Základem je opět benzinový čtyřválec, ale 2,5 l/133 kW, ten doplňuje elektromotor se 105 kW. Systémový výkon činí 164 kW. Luxusní divize Toyoty tvrdí, že na hnacím ústrojí se nic nezměnilo a balíčky F-Sport také jistě nezmizí. Jinde, kupříkladu v Severní Americe, jsou k mání i verze IS300 a IS350 s vidlicovými šestiválci 3,46 l/190 a 228 kW, kromě tradiční zadokolky také s pohonem obou náprav.

Vstoupit do diskuze (17)