Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS: Sedan střední třídy prodělal lehkou modernizaci

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 4. 2016 • 13:54
19
17
Zobrazit náhledy (19)
Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS
Pekingská výstava získává na prestiži a nenechávají si ji ujít ani japonské automobilky. Lexus zde prezentuje faceliftovaný model IS.

Čína je dnes největším trhem s novými automobily, tudíž nemohou chybět na autosalonu v její metropoli ani světové premiéry. Včetně globálních modelů. Lexus to má do Říše středu geograficky velmi blízko, takže sem přivezl modernizovaný sedan střední třídy IS. Velké změny se neodehrály, nicméně nejde o lokální debut. Faceliftovaná verze přijde i na český trh. Pochopitelně v našich zeměpisných šířkách zůstává alternativou ke všeobecně rozšířeným německým konkurentům, ale tou byl vždy...

Aktualizace je opravdu lehčího rázu, o velký odklon od současného modelu se nejedná, přitom k posledním, velmi decentním úpravám došlo před necelými dvěma lety, v červnu 2014. Obří maska chladiče má jinou mřížku a tenčí chromovaný rámeček, hlavní světla se protáhla až k ní a ztratila extravagantní vlnky, trochu se „umravnila“. To je asi nejmarkantnější změna. Přední nárazník je v rozích jinak tvarovaný, přívody vzduch výraznější. Zadní reflektory ve tvaru L získaly novou grafiku, koncovky výfuku jsou obdélníkové. Na svébytném vnějším vzhledu jinak nebylo třeba nic měnit, stále nevyhovuje každému, ale Lexusy cílí na specifickou klientelu...

Jedná se pořád o hranatou stylovku, sama automobilka tvrdí, že si získala popularitu, proto podstata zůstala neporušena. Bohužel ne v Evropě. Pravda, osobně se mi nejvíc líbila první generace XE10. Nejnovější facelift zahrnuje nová litá kola, v katalogu barev přibyla tmavě modrá a grafitová čerň. Středová konzola je upravena tak, aby neomezovala kolena řidičem, systém RTI (Remote Touch Interface) byl doplněn o potvrzovací tlačítko, které se nachází právě zde. Obrazovka multimediálního systému narostla ze 7 na 10,3 palce.

Třetímu Lexusu IS (codename XE30) chybí v Evropě diesel, který nahradil hybridem. V České republice se nyní prodává ve dvou verzích: jako IS 200t s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 180 kW a právě coby hybrid. Základem je opět benzinový čtyřválec, ale 2,5 l/133 kW, ten doplňuje elektromotor se 105 kW. Systémový výkon činí 164 kW. Luxusní divize Toyoty tvrdí, že na hnacím ústrojí se nic nezměnilo a balíčky F-Sport také jistě nezmizí. Jinde, kupříkladu v Severní Americe, jsou k mání i verze IS300 a IS350 s vidlicovými šestiválci 3,46 l/190 a 228 kW, kromě tradiční zadokolky také s pohonem obou náprav.

Témata
Avatar - Machýrek
26. 4. 2016 20:55
Hnus velebnosti
Skaredy z venku i uvnitr. Kdo si tohle dobrovolne poridi, ma muj obdiv :yes:
Re: 2. generace
Vlastný-nevlastný, ale hnusný. Niečo tak odporné ako tento Lexus sa len tak nevidí.
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2016 16:30
Re: 2. generace
no popravde prve lexusy boli ozaj akoby japonske mercedesy... napriklad aj ten velky lexus LS400 z 90 rokov vyzeral ako ta niekdajsia mamutia S klada ale zaciatky su zvacsa tazke... teraz ma lexus uz svoj vlastny styl a podla mna moc podmanivy .... dnes uz idu smelo vlastnou cestou :yes:
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2016 16:26
Re: 2. generace
ci uz prosty alebo sprosty... mam to proste marne ;-) ... ze jo

za mna lexus, maserati, jaguar ... zlata trojica
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2016 16:21
Re: 2. generace
to pises uz vsade ;-) a pritom mne sa lexus paci viac ... ale lexus v eu mercedes nenahana takze je to ok.. mozes byt v klude ;-)