Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS: Třetí generace míří do Evropy jen s benzinovými motory

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 3. 2013 • 03:26
38
7
Zobrazit náhledy (38)
Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS Lexus IS
Třetí generace prémiového sedanu Lexus IS má v Ženevě svou evropskou premiéru. Zákazníci budou mít možnost volit jeden ze dvou zážehových motorů, ale na diesel musejí zapomenout.

Po sedmi letech nahrazuje třetí generace nejmenšího sedanu značky Lexus svého předchůdce. Při lednové premiéře pro severoamerický trh se novinka představila s trojicí pohonných jednotek, ukrytých za označení IS 250, IS 300h a IS 350. První dvě míří do Evropy, zatímco ta třetí zůstane vyhrazena pro mimoevropské trh.

Design nové generace IS vychází z konceptu LF-CC. Ve srovnání s ním vykazuje až nečekanou shodu, Lexus do série přenesl například odvážné tvary předních i zadních světel. Na výběr opět budou dva designové koncepty: standardní vzhled běžných specifikací a agresivní ve verzi F Sport.

Interiér zapadá do současné designové linie Lexusu. Snížil se posaz za volantem, takže řidič zaujímá sportovnější pozici. Zároveň se v nové generaci karoserie prodloužila o 75 mm na 4660 mm a rozšířila o 10 mm. Rozvor se protáhl o 70 mm na extrémních 2800 mm. Z obojího profitují cestující, díky chytřejší stavbě sedadel se dokonce prostor pro nohy zadních pasažérů protáhl o 85 mm.

Podvozek kombinuje přepracovanou lichoběžníkovou nápravu vpředu (má o 20 % účinnější tlumení bočních náklonů) a nový multilink vzadu. Jeho konstrukce je odvozena od aktuální generace většího sedanu GS.

Základní motorizací nejen pro evropský trh je šestiválec IS 250, známý už z minulé generace. Dvouapůllitrový motor dosahuje 152 kW při 6400 min-1 a 250 N.m při 4800 min-1, zadní kola pohání prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.

Druhou variantou je IS 300h. První hybridní IS má také benzinový 2,5litr, v tomto případě ale jde o čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu a vybavený vstřikováním D-4S (přímý i nepřímý vstřik benzinu). Tento motor disponuje výkonem 133 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 221 N.m při 4200 až 5400 min-1.

Se zážehovým motorem motorem spolupracuje elektromotor o výkonu 105 kW a točivém momentu 300 N.m. Kombinovaný výkon hybridní soustavy pak je 164 kW. Převodovka je v tomto případě planetová E-CVT, hnaná kola jsou opět zadní. Zástavba baterií zmenší zavazadlový prostor ze 480 na 450 litrů.

Lexus IS - technické údaje
MotorIS 250IS 300h
Převodovka6AE-CVT
Zdvihový objem [cm3]24992494
Válce/ventily6/44/4
Největší výkon [kW/min-1]152/6400164/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/4800221/4200-5400
Max. rychlost [km/h]225200
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,18,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,34,3

Zahájení prodeje se plánuje na polovinu roku 2013. Prozatím byly zveřejněny ceny pro britský trh, které začínají na částkách 26.495 britských liber (zhruba Kč) za IS 250 a 29.495 britských liber (okolo Kč) za IS 300h.

Související články

Témata
Avatar - Belo13
6. 3. 2013 07:31
Re: bez diesla nema sancu
Kizashi je normálna stredna trieda, porovnatelne auto s passatom, accordom, mazdou 6 alebo Mondeom. Inak je to velmi vydarene auticko, len v Europe bohuzial takmer nepredajne.
5. 3. 2013 21:35
Re: bez diesla nema sancu
Kizashi v Evrope nezabil jenom ten motor, ale hlavne zcela nesmyslne nastavena cena. Prodavat nezname auto vicemene nizsi stredni tridy za cenu prevysujici zavedene modely o tridu vyse byla ekonomicka sebevrazda.
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 20:27
Re: bez diesla nema sancu
suzuki to iste... kizashi by mohlo byt celkom uspesne auto keby ho ponukali s nejakym 120KW dieslom..... miesto toho to auto zabiju jedinym dnes uz nezmyselnym 2,4 litrovym stvorvalcom benzinom a potom sa japonci cuduju ze preco sa im nedari... systematicky sa snazia z eu vypadnut.... a casom aj poletia... :yes:
Avatar - gld
5. 3. 2013 20:07
Re: bez diesla nema sancu
Je to tak. Lexus sa systematicky snaží v Európe neuspieť a zatiaľ sa mu to aj vďaka tvrdohlavej ne-ponuke motorov darí. 2.5 liter atmosféra so 150 kw? To kde sme. Kúpi si to pár chronických individualistov, hybrid možno zopár hlávkových šalátov a sme (sú) doma.
Avatar - 3_diamanty
5. 3. 2013 19:37
bez diesla nema sancu
dopadne v eu ako kizashi.... novy lexus IS sa mi paci ale v eu bez diesla si ani nepipne... este ze je tu USA :yes:
Články odjinud