Lexus je v Americe na špici prodejů prémiových značek
Neustále se dočítáme, jak německé prémiové trio mezi sebou nelítostně bojuje o to, kdo prodá nejvíce aut a to doslova všemi způsoby, vstupem do prémii kdysi zapovězených segmentů nevyjímaje. Dá se to pochopit - vydělá se víc peněz, podchytí se více zákazníků, z nichž by se mohla stát klientela loajální. Na druhou stranu se však spousta lidí ptá, jestli se tak značkám nepokazí desítky let budovaná image.
To Lexus takovéhle potřeby zjevně nemá, ba co víc, zdá se, že by se to mohlo začít v některých částech světa vyplácet (už teď). V srpnu se totiž luxusní značka Toyoty stala (letos už podruhé) králem třídy v USA, když prodala meziročně o 2,1 % aut více - celkem 33.487 kusů, zatímco Mercedes jen 28.373 vozů a dosud ve Státech vedoucí BMW 27.775 aut. Nejedná se přitom o nějakou náhodu či shodu okolností, zatímco BMW má zatím letos na americkém futru 223.348 zářezů, Lexus je s 222.151 kusy na dosah ostří katany. Třetí příčku si pak jistí Mercedes s 220.870 automobily.
Zajímavé přitom je, že jde do značné míry o souboj tradičních modelů. Nejlépe se totiž v USA prodávají u BMW i Mercedesu sedany střední třídy třídy C a řady 3, zatímco u Japonců vede neméně tradiční SUV RX, což je, co se spodního okraje nabídky týče, vůz výrazně dražší, než mnichovská trojka a o něco dražší, než stuttgartský sedan.