Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LC dostal nové křídlo, inspirovalo se u leteckých závodů

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 2. 2022 • 20:15
40
2
Zobrazit náhledy (40)
Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible Lexus LC 500 Convertible

Nové křídlo bude možné objednat pouze prostřednictvím programu Lexus Bespoke Build a půjde o limitovanou nabídku.

Lexus LC je nádherně vypadajícím, úchvatně jezdícím a skvěle zpracovaným vlajkovým kupé japonské automobilky, na kterém už snad ani není co zlepšovat. Dlouhodobá spolupráce značky se závodním pilotem Yoshihidou „Yoshi“ Muroyou ale vyústila ve výrobu nového exkluzivního křídla, které by mělo ještě zlepšit agilitu vozu bez jakýchkoliv ústupků.

Jako inspirace posloužilo technikům Lexusu závodní letadlo, se kterým Moroya ovládl v roce 2017 šampionát Red Bull Air Race. Inženýři se zaměřili především na odpor a víry omezující aerodynamické prvky, které by se daly využít i na automobilu. Během výzkumu ve větrném tunelu pak technici zjistili, že otočením křídla vzhůru nohama a přidáním wingletů by šlo zlepšit dynamiku vozu.

Po ukončení testování ve větrném tunelu a dokončení všech výpočtů se tým elitních techniků a designérů spojil s týmem umělců Takumi. Společně se pak pustili do výroby hliníkového prototypu, který posloužil jako základ pro finální karbonem vyztužené polymerové křídlo.

Video se připravuje ...

To je dlouhé téměř dva metry, dokonale obklopuje záď celého vozu a pod jeho lakováním je jasně patrná karbonová struktura. Nové křídlo tak dokonale kombinuje estetičnost a funkčnost. „Winglety zlepšily ovladatelnost LC, ale bez použití odpor-zvyšujícího přítlaku, což vedlo k lepšímu výkonu bez omezení,“ uvedl Lexus Takumi profesionální řidič Yoshiaki Ito.

Nový spoiler bude dostupný pouze přes individualizační program Lexus Bespoke Build, který zájemcům o modely Lexus LC nabízí řadu dalších individualizačních prvků. Nové křídlo by přitom mělo být dostupné pouze v omezeném množství.

Související články

Témata
Avatar - pradeda777
9. 2. 2022 20:09
Křídlo...
....nic nového pod sluncem. Takové křídlo používal Ford Australia na svých GT Falconech už v roce 1969.
Články odjinud