Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LF-CC: Hybridní kupé s pohonem zadních kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Prémiová japonská značka si pro Paříž připravila koncept, který naznačuje podobu nové generace řady IS a dalších modelů.

Lexus LF-CC svým vzhledem navazuje na větší detroitskou studii LF-LC i na produkční supersport LFA. Jde skutečně o tříprostorové kupé s jedním párem dveří a nikoli čtyřdveřový sedan či sportback s výklopnou zadní stěnou. Jaký sériový model z něj vznikne? De slov automobilky sportovní auto střední velikosti, ale je pravděpodobné, že jeho tvary uvidíme i na třetí generaci sedanů řady IS.

Kupé s rozvorem náprav 2.730 mm je dlouhé 4.660 mm, široké 1840 mm a vysoké 1375 mm. Exteriér konceptu LF-CC působí agresivním dojmem, vpředu má mohutnou mřížku, vstupy vzduchu a hluboké na sebe navazující prolisy. Hlavní světlomety byly nahrazeny trojicí LED projektorů. Tvar těch koncových ctí logo se stylizovaným L. Nad nimi najdeme integrovaný spoiler, brzdové světlo je pro změnu vestavěno do střešní antény, která připomíná žraločí ploutev. Lesklou barvu karoserie u Lexusu pojmenovali „tekutý titan“, což je poměrně trefné označení.

Čtyřmístný interiér zaujme palubní deskou rozdělenou na dvě zóny. Horní obsahuje všemožné a hlavně nutné digitální přístroje, nižší provozní zóna umožňuje přístup k řadicí páce a za ní umístěné dotykové obrazovce. Sedadla, dveřní výplně a část přístrojové desky jsou potaženy oranžovou kůží, uplatnil se zde také kov.

Poháněcí soustavu tvoří nový čtyřválec o objemu 2,5 litru a vodou chlazený elektromotor s permanentním magnetem. Zážehový agregát disponuje Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikem D-4S. Hybridní systém LF-CC dále zahrnuje generátor a nikl-metal hydridové baterie. Výkon z obou pohonných jednotek i generátoru je kombinován a přenášen přes planetové redukční převody dle provozních požadavků. Všechny komponenty systému hlídá nezbytná řídicí jednotka. Lexus uvádí, že koncept LF-CC s pohonem zadních kol, má mít emise CO2 pod 100 g/km.

Podvozek Lexusu LF-CC využívá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení kol a vzadu je víceprvková náprava. Koncept stojí na 20palcových kolech obutých do pneumatik o rozměrech 245/35 R20 vpředu a 285/30R20 vzadu.

Hybridní soustava se v sériové výrobě objeví u zatím nejmenované řady v nejbližší době, tedy, abychom byli přesní, v „blízké budoucnosti“. Tak zní v tuto chvíli oficiální zpráva od výrobce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - gld
28. 9. 2012 08:32
Predná maska
Nieeee takto nie. Tá maska vyzerá ako cestný zmeták. Optický predel tam chýba ako soľ. Nehovoriac, že s veľkými maskami lexusu ušla móda tak o 6-7 rokov..