Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus NX 300h: V Česku od října za 1.029.000 Kč

Jan Mička Jan Mička 28. 7. 2014 • 22:01
81
9
Zobrazit náhledy (81)
Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX Lexus NX
Reálná podoba Lexusu NX se nám představila na začátku letošního roku. Skoro půl roku na to přichází také český ceník.

Nejnovější crossover automobilky Lexus byl jednou z očekávaných novinek pekingského autosalonu. Ačkoliv jsme si vůz jako první novináři z České republiky osahali ještě před velkou výstavní premiérou, ceník pro náš trh byl tehdy v nedohlednu. Až do teď…

V prvních statických dojmech jsme sice uvedli, že Lexus NX bude dostupný s trojicí pohonných jednotek, čeští zákazníci se však budou muset v první fázi spokojit pouze s hybridní verzi NX 300h, která má kombinovaný výkon 145 kW a v průměru si vezme 5,0 – 5,3 litru benzinu 100 kilometrů. Vůz nejlevněji pořídíte s výbavou Comfort za 1.029.000 Kč, která zahrnuje osm airbagů, volič jízdních režimů (Eco, Normal, Sport), dvouzónovou automatickou klimatizaci, startování tlačítkem, litá 17“ kola, barevný centrální displej s úhlopříčkou 8“, textilní čalounění sedadel a sadu na opravu pneumatik.

Zajímavostí je, že ačkoliv je výbavová konfigurace co do výčtu standardních prvků dosti bohatá, připlatit si musíte za zadní parkovací kameru (11.000 Kč), tempomat (v paketu Journey za 19.000 Kč) a zadní parkovací senzory (13.500 Kč). Další nezbytnosti v podobě navigace (30.000 Kč) a metalízy (28.000 Kč) zůstávají v přijatelných cenových relacích.

Další úroveň představuje linie Executive za základní cenu 1.199.000 Kč. Oproti Comfortu získáte litá 18“ kola, elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, tempomat nebo dešťový senzor. Rovněž příplatková výbava otevírá další prvky, kterými lze automobil obohatit – například panoramatické střešní okno (15.000 Kč) nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku (12.000 Kč).

Za 1.349.000 Kč lze dále pořídit sportovně laděnou verzi F Sport, která se kromě odlišností karoserie vyznačuje speciálními 18“ koly, diodovými potkávacími a dálkovými světly, elektricky nastavitelným volantem, adaptivním tempomatem nebo sportovními sedadly. Za příplatek 31.000 Kč navíc získáte paket Sports Driving s adaptivním odpružením a režimem Sport+, paket Technology za 60.000 Kč přidá automatické ovládání dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích a Head-up displej a 90.000 Kč si připravte v případě, že toužíte po navigaci Lexus Premium a audiu Pioneer s deseti reproduktory a DVD přehrávačem.

Vrchol nabídky tvoří verze NX 300h Premium s pohonem všech kol. Zaplatíte za ní minimálně 1.489.900 Kč, přičemž v základu dostanete navigaci Lexus Premium s ovládáním pomocí touch padu, diodové přední světlomety, vyhřívaný volant, prémiové audio Mark Levinson se čtrnácti reproduktory nebo přednárazový bezpečnostní systém na bázi mikrovlnného radaru. Z příplatkových prvků stojí za zmínku paket Panoramatic View se systémem sledování mrtvého úhlu, provozu v příčném směru za vozidlem nebo panoramatickým zobrazením okolí vozu.

Prozatím jediná pohonná jednotka vydrží na českém trhu pouze do konce letošního roku. S příchodem toho příštího totiž bude nabídka posílena o zmiňovaný atmosférický čtyřválec a zcela nový turbomotor (oba o objemu 2,0 litru). Lexus NX 300h se u nás poprvé objeví na přelomu září a října.

Lexus NX300h - Technická data a české ceny
VerzeNX 300hNX 300h AWD
Převodovkae-CVTe-CVT
Zdvihový objem [cm3]24942494
Válce/ventily4.44.4
Kombinovaný výkon systému [kW]145145
Největší výkon (motor) [kW/min-1]114/7500114/7500
Největší toč. mom. (motor) [N.m/min-1]210/4200-4400210/4200-4400
Největší výkon (přední el. motor) [kW]105105
Největší toč. mom. (přední el. motor) [N.m]270270
Největší výkon (zadní el. motor) [kW]-50
Největší toč. mom. (zadní el. motor) [N.m]-139
Max. rychlost [km/h]180180
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.39.3
Komb. spotřeba [l/100 km]5.0-5.35.0-5.3
Cena Comfort [Kč]1.029.0001.079.000
Cena Executive [Kč]1.199.0001.249.000
Cena F Sport [Kč]-1.349.000
Cena Premium [Kč]-1.489.000

Související články

Témata
29. 7. 2014 04:03
Re: To je ale hnusné auto
Podívej se na globální prodeje, na koho je to auto namířený. Tohle nemít tak obrovskou tlamu je tvarově velmi vyvážený.
A na más nemusíš polopatě...my chápeme velmi dobře :-)
Avatar - dolfi
28. 7. 2014 18:54
Když dají slevu 30 tis....
... dá se o tom (začít) uvažovat ;-)
Avatar - Hittman
28. 7. 2014 18:42
Re: To je ale hnusné auto
Tak to vysvětlím polopatě: myslím vzhled ex a interiéru všech suv Lexus, samozřejmně těch prodávaných, které se od novinky mnoho neliší, jak už v dnešní době bývá...
28. 7. 2014 15:53
Re: To je ale hnusné auto
No vidíš - vždyť se to ani neprodává, to je jasnej neúspěch!
28. 7. 2014 15:22
Re: To je ale hnusné auto
Ty už víš jakej to má úspěch, když se ještě neprodává?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud