11.4. 2014 Jan Mička Jan Mička

Lexus NX 300h: První statické dojmy

 

Lexus NX vyrazí do boje proti BMW X3, Audi Q5 nebo Mercedes-Benzu GLK. Nesmírně drahý prototyp jsme si osahali ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Pekingu.

Modelem RX vstoupila automobilka Lexus do segmentu SUV již v roce 1997. Bojovat však proti konkurenci s jedním modelem je z dlouhodobého hlediska nevýhodné. Právě proto se v Lexusu zamysleli a navrhli koncept LF-NX, který loni šokoval návštěvníky tokijského a frankfurtského autosalonu.

Ačkoliv design konceptu LF-NX (LF značí zkratku Lexus Future) nenechal nikoho chladným, bylo jasné, že takovou sériovou podobu očekávat nemůžeme. Svalnaté proporce a menší podíl prosklení však zůstaly zachovány, což z modelu NX dělá, alespoň po stránce vzhledu, jedno z nejvýraznějších aut svého segmentu.

Design

Hlavní rysy produkčního Lexusu NX nesou prvky nové designové identity značky. Přední světlomety jsou plně ledkové, masku ve tvaru vřetene známe už prakticky ze všech sourozeneckých modelů a paket F Sport, se kterým Lexus nový model poprvé prezentoval, jakbysmet. Na kompletní soupis výbav a příplatkových prvků je sice ještě velmi brzo, už nyní ale víme, že na výběr bude z několika typů litých kol o rozměrech 17 a 18“. Subjektivně nám však připadá, že by mohl Lexus ještě jednu či dvě velikosti přidat. Kontrastní lemy blatníků totiž vystavené osmnáctipalcové disky opticky zmenšují.

Lexus LF-NX: Konkurent pro X3, GLK a Q5 s designem jako břitva

Při pohledu zezadu se nemůžeme ubránit dojmu, že se designéři Lexusu inspirovali u Toyoty RAV4. Tvary modelu NX jsou však daleko složitější, propracovanější a s větším smyslem pro detail, což je patrné hlavně u zadních svítilen z diod. Ty jsou zcela přirozeně rozděleny spárou mezi blatníkem a víkem zavazadelníku, při přímém pohledu zezadu však žádné přerušení toku světla nezaznamenáte.

Interiér

S novou generací modelů automobilky Lexus ustupuje usedlost do pozadí a nastupuje elegantní sportovnost. Digitální přístrojový štít s ekonoměrem je u hybridních verzí stálicí, kaskádovitě řešená středová konzola je však mezi modely značky úplnou novinkou. Další navíc najdeme na středovém tunelu – multifunkční ovladač Remote Touch totiž přišel o charakteristickou myš, kterou nahradil praktičtější touch pad. V souvislosti s ním přichází také přepracované menu multimediálního systému, které je primárně rozděleno na pracovní a zobrazovací část.

Tím však elektronické vymoženosti Lexusu NX nekončí. Úplně poprvé se v rámci automobilky setkáme s přihrádkou pro bezdrátové dobíjení mobilního telefonu, multifunkční displej umí zobrazit také boční přetížení při průjezdech zatáčkami, prostor kolem vozu hlídá funkce Panoramatic View Monitor a při couvání z parkovacího místa se díky systému RCTA nemusíte obávat překřížení dráhy dalším automobilům.

První středně velký crossover od Lexusu navíc nestrádá ani po stránce vnitřního prostoru. První dojem z vyššího posazu na bohatě dimenzovaných předních sedadlech hodnotíme veskrze kladně, výhled z kabiny je příkladný a dostatek místa v oblasti loktů a kolen jakbysmet. Výplně dveří z lesklého plastu však zatím neberme úplně vážně. Přestože se cena bílého prototypu pohybuje v řádech desítek milionů korun, některé detaily ještě nebyly v době první statické prezentace úplně dokončeny.

Lexus NX se proti konceptu téměř nezmění, lidé chtějí šokující design

Ani přesednutí na zadní sedadla přitom neodhalilo nic překvapivého. Doteků kolen s opěradly předních sedadel se nemusí obávat ani vyšší postavy, s místem nad hlavou je to ale vlivem svažující se linie střechy horší. Pohodlí zde navíc najde pouze dvojice dospělých pasažérů, prostřední místo je nejlépe využitelné po sklopení rozměrné loketní opěrky. Na obranu Lexusu NX se však sluší pochválit široké spektrum nastavení sklonu zadních opěradel a zavazadlový prostor s rozumně vysokou a geometricky pravidelnou ložnou plochou. Pohled pod ní navíc napověděl, že se zde možná dočkáme i praktických odkládacích přihrádek.

Motory

Lexus NX bude na evropském trhu k mání s trojicí pohonných jednotek, každá by přitom měla být dostupná v kombinaci s pohonem předních i všech kol. Bližší technické informace o základním benzinovém dvoulitru s atmosférickým plněním a zcela novém turbomotoru o shodném objemu prozatím nejsou k dispozici. V souvislosti s druhým jmenovaným agregátem se však hovoří o výkonu okolo 250 koní a jeho přítomnosti v modelu RC, kterého se dočkáme přibližně rok po příchodu jeho vrcholné varianty RC F.

Podle předpokladu a v duchu filozofie značky můžeme zapomenout na naftovou variantu, kterou zastoupí tradiční hybrid. Přestože ekologická verze ponese označení NX 300h, nepleťme si ji s ústrojím z modelů IS a GS. Pohon totiž zapůjčí Lexus ES 300h, který v Evropě oficiálně nekoupíte. Ani v tomto případě prozatím navíc neznáme bližší podrobnosti. Něco však přece víme jistě – finální verze zcela nového Lexusu NX se představí 20. dubna na autosalonu v Pekingu, jeho výroba odstartuje v červnu a zákazníci se poprvé svezou v průběhu září.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf

Z úspěšného vstupu Ferrari do letošní sezóny formule 1 má…

Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu? Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu?

Ministryně Marksová přichází s návrhem, který není…

Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Crossover Lexus NX dostal ledová kola (video) Crossover Lexus NX dostal ledová kola (video)

Lexus propaguje svá auta nevšedními metodami. Agilní je…

Lexus NX 200t: Jízdní dojmy z Francie (aktualizováno) Lexus NX 200t: Jízdní dojmy z Francie (aktualizováno)

Pro první jízdní dojmy z nového Lexusu NX 200t jsme…

 



 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…