Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus promluvil o svém prvním elektromobilu. Překvapivě to nebude SUV

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 22. 8. 2019
63
8
Zobrazit náhledy (63)
Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless Lexus LF-1 Limitless

Luxusní japonská automobilka připravuje premiéru konceptu prvního elektrického vozu. A prozradila, o jakou karosářskou verzi půjde.

Značka Lexus se v oblasti elektrifikace vyznačuje především propracovanými hybridními pohony, to ale neznamená, že by zcela zanevřela na tvorbu elektromobilů. Ten první už se rýsuje a jeho předobraz v podobě konceptu bude pravděpodobně k vidění na tokijském autosalonu počátkem příštího roku. Není však vyloučeno, že nám japonská automobilka ukáže auto ještě letos.

Koncept zatím nemá jméno, ale britský Autocar přichází s informací, že půjde o zvýšený městský hatchback, nikoliv SUV, což by se při dnešní popularitě tohoto segmentu nabízelo. Těšit se prý máme na atraktivní a futuristický design, který strčí do kapsy všechno, co dnes Lexus na automobilovém trhu nabízí.

„Cítíme, že naše budoucí modely by se mohly odvíjet právě od tohoto konceptu,“ uvedl viceprezident značky Koji Sato. Hovoří se také o tom, že součástí nové filosofie bude i vyspělejší infotainment s dvojicí displejů na volantu. Na další podrobnosti si zatím musíme počkat.

Sato nesdělil ani technické detaily či plánované datum výroby. Říká ale, že elektromobil Lexusu musí být konkurenceschopný a přesvědčivý. Aktuálně společnost investuje nemalé finanční prostředky do vývoje technologií a pohonných jednotek, aby splnila své závazky. Zákazníkům slíbila, že do roku 2025 budou moci koupit elektrifikovanou variantu každého modelu v nabídce.

V souvislosti s připravovaným elektromobilem se nabízí jedna zajímavá otázka: zůstane elektrickému Lexusu nezaměnitelná a výrazná maska? „Ano. Tento prvek reprezentuje naši značku a je nezbytnou součástí identity. Ale protože jde o elektromobil, zákazníci zároveň očekávají něco futuristického a netradičního,“ poznamenal šéfdesignér Koichi Suga.

Vyvíjí se rovněž zcela nová platforma, kterou Lexus bude nejspíše sdílet s mateřskou Toyotou. Obě značky chtějí do konce roku 2025 uvést na trh desítku nových elektromobilů. Lexus se zároveň ve velkém věnuje vývoji elektromotorů zabudovaných přímo v kolech. Podle nejvyššího vedení značky je to vzrušující příležitost, zároveň ale přiznávají, že uvedení do sériové výroby je otázkou několika let.

Přesedlá Lexus v příštích letech z hybridů na elektromobily? Rozhodně ne. Sato ocenil odbornost a zkušenosti automobilky v oblasti hybridních technologií a sdělil, že v nich hodlají pokračovat. I nadále počítají se spalovacími motory, hybridy, plug-in hybridy i palivovými články. „Hybridní technologie jsou naším jádrem. Naše zkušenosti mohou být promítnuty do tvorby jiných alternativních pohonů, palivové články nevyjímaje,“ dodal Sato závěrem rozhovoru a připomněl, že největším problémem vodíku je teď nedostatečná infrastruktura.

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    48.9%
  • Nafta
    34%
  • Elektřina
    13.8%
  • Jiná alternativa
    3.3%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 3917 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Re: Marně čekám....
| 22. 8. 2019
:yes: :-[] :-[]
Avatar - wakantanka
Re: Re: JAPANEEEZE
| 22. 8. 2019
som myslel, že top of the top je ASX ... :D
Avatar - CICERO
Re: Re: JAPANEEEZE
| 22. 8. 2019
camry je předokolka miláčku a nemá V8 atmo… z minulýho lexa LS... o to mi tady jde...
:-)
| 22. 8. 2019
Lexus, do města tak skvělé auto i bez elektra. Těším se na (snad jednou) test. :-)
Avatar - 3_diamanty
Re: JAPANEEEZE
| 22. 8. 2019
mame tu napriklad camry... a to rovno v hybride.... pekny sedan.. akurat ze mat tie moznosti tak radsej pojdem do pre mna daleko praktickejsej hybridnej RAV-ky a tiez sa na nejaky mega sedan z vysoka vybodnem ;-) .. takze to mas tak ... kde nie je dopyt nie je ani ponuka.... toyota len kopiruje trhy ... tak ako kazdy ktory uz kusok sleduje co sa okolo neho deje a co sa kde predava ...

ono to nie je len o sedanoch .. miznu aj kupatka kabria .. obecne aj trojdveraky.. aj MPV ... aj miniauta... a aj nejeden kombik uz mizne... takze to mas tak... nehovoriac este o zmenach co do pohonu aut ako takych.... este to bude podla mna velmi zaujimave ta nasledujuca dekada od 2020 ;-) .. chlieb sa uz lame... tak uvidime kto to ako zvladne ... inak dobru chut ... ja uz mam po... :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku