Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LC Convertible míří do sériové výroby. Už víme, kdy se začne vyrábět

David Bureš
Diskuze (7)

Otevřená varianta se stahovací střechou sice vychází z již známého kupé, obě karosářské varianty se však mají v lecčems odlišit.

Když Lexus v lednu představoval na detroitském autosalonu koncept LC Convertible, jeho realistické zpracování naznačovalo, že se s ním počítá i v sériové výrobě. Tehdy o tom automobilka ještě nemluvila, nyní ale konečně oznámila, že LC Convertible se skutečně bude vyrábět.

Stalo se tak na letošním ročníku Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, kde se LC Convertible ukázal i v pohybu. Automobilka přitom potvrdila, že se Lexus LC Convertible začne vyrábět v roce 2020.

Video se připravuje ...

Výkonný viceprezident Lexusu Kodži Sato navíc zdůraznil, že obě karosářské varianty LC se v lecčems odliší. „Je zde návaznost mezi kupé a kabrioletem, nejsou však zcela totožné. Charakter zavěšení a podvozku se liší, navíc jsme se museli zamyslet nad tím, jaké naladění je potřeba, aby odpovídalo jiné tuhosti karoserie kabrioletu,“ říká Sato.

Sato však již nepřiznal, jaké motory kabriolet nabídne. Můžeme tak zatím jen spekulovat o tom, že nabídka bude totožná jako u kupé. To by znamenalo výběr mezi šestiválcovým hybridem s 264 kW (LC 500h) a pětilitrovým atmosférickým osmiválcem o výkonu 351 kW (LC 500).

S nějakou ostřejší variantou však nepočítejme, kabriolet podle zákulisních zpráv přijde místo ostrého LC F, nad nímž vedení značky též uvažovalo. Prý má vyšší prodejní potenciál.

Design konkurenta pro vozy typu BMW 8 kabrio a Mercedes-Benz SL je prakticky totožný s kupé, samozřejmě až na zadní partie, upravené kvůli stahovací střeše. Také interiér kabrioletu zůstává zachován, včetně konfigurace 2+2.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - CHerokee
9. 7. 2019 14:44
Re: Pecka
To jo, ale pak ty náklady, když turbo nebo kompresor odejde.... zvláště dnes, když se s malých objemů šponuje co nejvyšší výkon. Osobně jsem za velké atmosféry rád.
9. 7. 2019 13:50
Re: Pecka
Ale v rámci znižovania nákladov je turbo výhodnejšie lebo výkon vieš ladiť úpravou periférii a vieš ho vyhnať dosť vysoko, aby uspokojil aj tých čo si musia porovnávať...
9. 7. 2019 13:25
Re: Pecka
A na čo potrebuješ v kabriolete ten výkon navyše?
Turbá sú hlavne o znižovaní nákladov. Aj pri veľkých motoroch. Máš jeden blok a obmenou periférii ho vieš výrazne modifikovať. Čo bude vždy lacnejšie ako prekopať celý motor. Nehovoriac o tom, že menší motor s turbom si pri testoch spotreby vezme nemej.
Avatar - CHerokee
9. 7. 2019 12:44
Re: Pecka
Koupit, ale už je to nějaký pátek, kdy třeba MB nabízel 6,2 litru V8 atmo.

Myslím, že k tomu vozu bohatě ten výkon 450k stačí. Sám mám taky pětilitr a přeplňovat ho nechci. Není proč. Není nad jeho lineární charakter... a nic pod kapotou nebzučí.
9. 7. 2019 08:30
Re: Pecka
Vzhledem k tomu, že se prodává i v EU, tak to jde taky:)
Každopádně, až bude přeplňovaná verze s +150 hp, tak bude atmosféra rychle z módy:)