Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus RC F
Lexus RC F
Lexus RC F
Lexus RC F
28 Fotogalerie

Lexus RC F: Vývoj ostrého japonského sporťáku na videu

Aleš Dragoun
Lexus uvolnil oficiální video o vývoji nového sporťáku RC F. Má na to se postavit Audi RS5 i bavorské emčtyřce!

Moderní Lexusy vynikají svébytným designem a o kupé RC to platí dvojnásob. Ostrá verze F měla premiéru letos v Detroitu. Luxusní (a v tomto případě i hodně sportovní) divize Toyoty odhaluje pozadí vývoje auta. Jen škoda, že se v něm zatím nemůžeme svézt. Začne se prodávat až na podzim.

Pro připomenutí pár základních technických údajů, abychom věděli, s kým vlastně máme tu čest. RC F je poháněno vidlicovým osmiválcovým pětilitrem, u kterého automobilka uvádí snad ze skromnosti největší výkon „přes 335 kW“. Je to vlastně modifikovaný motor ze staršího IS F. O přenos točivého momentu 518 N.m dozadu se stará osmistupňová samočinná převodovka Sports Direct Shift s řazením páčkami pod volantem. Z klidu na 96 km/h vystřelí kupátko za méně než 4,6 s a určitě jede dvěstěsedmdesátkou. Hlavně v zatáčkách jej i řidičovy choutky krotí Torque Vectoring Differential. Aktivní zadní křídlo zase poskytuje přítlak při vyšších rychlostech. Vysouvá se při 80 km/h a pokud pilot brzdí, po dosažení čtyřicítky zase poslušně zaleze na své původní místo. Ve městě potřeba opravdu není, tady se zase uplatní Atkinsonův cyklus, který sníží spotřebu. A je to vůbec důležité?

Lexus svoje RC F vyvíjel nejdřív doma. Inženýr Akihiro Osaka na videu říká, že ještě předtím, než vyrazili do Zeleného pekla, zkoušelo se na okruhu ve Fuji. Jeho slova doplňují záběry ještě zakamuflovaného stroje. Fuji International Speedway má rovinku dlouhou 1,4 km a v letech 2007-2008 se sem mimochodem vrátila formule 1. Nürburgring je ale zkrátka Nürburgring. 20,8 km a více než 160 zatáček je to pravé ořechové. Včetně nezbytných skoků. Lexus se chce postavit velké německé trojce, tak sem prostě musí. A má na to!

„Je to nejtěžší okruh na světě a poskytuje možnost zkontrolovat celou řadu faktorů,“ říká mimo jiné Osaka. „Vozidlo se během zkoušek chovalo velmi dobře, což nám dalo velkou důvěru v jeho výkon.“ Testovalo se všechno, aerodynamika, řízení a ovladatelnost, brzdy i nastavení elektroniky. Jen velmi málo majitelů bude po Zeleném pekle skutečně kroužit, vozy tedy jezdily všude možně, i na amerických dálnicích, ve městech, na klikatých silničkách a v poušti. Osaka dodává: „Inženýři také provedli rozsáhlé testy i na silnicích jiných zemí s cílem zajistit, aby si klienti výkon vozu náležitě užili.“ Posléze se program vrátil domů, ale na Autopolis, Milerádi panu Osakovi uvěříme, i na Nordschleife to bude s RC F určitě jízda!

Modrá barva, ve které jej vystavili v americkém „Městě motorů“ (dnes ale už spíš bohužel duchů), je božská, ale v nedávno odhalené oranžové mu to sluší ještě víc! Alespoň na fotkách.