Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus SC 430 po 10 letech končí

12. 6. 2010 • 23:18
51
7
Zobrazit náhledy (51)
Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430 Lexus SC430
Lexus v červenci ukončí výrobu modelu SC430. Velký kupé-kabriolet se představil před 10 lety na pařížském autosalonu, jeho nepřímým nástupcem bude konvenční a méně výkonný IS 250 C.

Řada SC patří k Lexusu téměř od počátku této značky. Kupé SC 400 se v roce 1990 stalo druhým modelem značky. V Japonsku jej znali jako Toyotu Soarer a pod jeho karoserií se nacházela technika odvozená od 4. generace (zatím poslední) Toyoty Supra.

Aktuální model SC 430 je ovšem od základu jiným autem. Jedná se o 2+2místný kupé-kabriolet, představený na podzim 2000 na pařížském autosalonu. Lexus se s koncepci pevné skládací střechy zařadil k průkopníkům kupé-kabrioletů, například konkurenční Mercedes-Benz SL se skládací střechou je představil až o rok později.

Jak napovídá označení, pod kapotou se nacházel motor 4,3 V8 (215 kW, 430 Nm), spojený s pětistupňovou automatickou převodovkou. SC 430 jej sdílel, stejně jako některé další konstrukční celky, s tehdejším modelem GS 430.

První Lexus se skládací střechou byl od počátku koncipován jako imagový model a exklusivní doplněk portfolia. Nepřekvapí proto, že designéři se od začátku snažili vytvořit co nejkomplexnější celek, který po celý životní cyklus neprošel faceliftem. Jedinou větší modernizací byla výměna pětistupňové převodovky za šestistupňovou v roce 2006.

Klíčovým trhem byly USA, původně jediná země, kde se SC 430 prodával. Nejúspěšnějším rokem byl rok 2002, kdy se prodalo 14.462 kusů. Loňské prodeje dosáhly 1000 kusů, z toho 720 zamířilo do USA. K výraznějšímu poklesu zájmu zákazníků došlo především v souvislosti s představením kupé-kabrioletu IS 250 C (v zámoří také IS 350 C) v roce 2008.

Nepřímým nástupcem se pro zatím stane právě otevřená verze řady IS. Podle neoficiálních informací z USA bychom se měli nové generace řady SC dočkat později, někdy kolem roku 2014. Spekuluje se o tom, že nástupce ponese označení SC 600h a dostane hybridní pohon odvozený od LS 600h, kombinující pětilitrový osmiválec a dvojici elektromotorů.

S Lexusem SC 430 jsme se setkávali i na stránkách Auto.cz – odkazy na ty nejdůležitější články naleznete v následující tabulce.

Doporučujeme
TEST Lexus SC430 – Nenucený talent
TEST Lexus SC430 – Letní sídlo aristokracie
PŘEDSTAVUJEME Lexus SC430 – Ztělesněná prestiž

Témata
14. 6. 2010 17:02
Re: Dvojnásobná škoda
ha ha ha
14. 6. 2010 08:10
Re: Dvojnásobná škoda
U SC naprostý souhlas :-)
13. 6. 2010 21:08
Re: Dvojnásobná škoda
Teda, tolik ironie si ten Lex ani nezaslouží. >:-[]
Avatar - T613
13. 6. 2010 17:37
Re: Dvojnásobná škoda
tož to si piš >:D
Avatar - Ricardo
13. 6. 2010 11:25
Re: Dvojnásobná škoda
Tož Ostráva je region razovíty >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku