Lexus se v Číně přeorientuje na auta s nižším objemem motoru

Divize prémiových vozů japonské automobilky Toyota, značka Lexus, se rozhodla, že se bude v Číně soustředit na vozidla s nižším objemem motoru. Toto rozhodnutí souvisí s výrazným zvýšením daně na dovoz vozidel s velkým objemem motoru, k němuž Čína sáhla v prosinci loňského roku. Toto opatření znamenalo zastavení více než 100% nárůstu prodeje značky Lexus v Číně. V prvním pololetí dokonce Lexus v Číně zaznamenal vůbec první pokles prodeje od vstupu na čínský trh.
Automobilka před několika dny uvedla na trh dva nové modely s označením ES350 a ES240. Druhý jmenovaný model je prvním vozidlem značky Lexus od vytvoření vlastní prodejní sítě v roce 2005, který má pod kapotou motor s objemem menším než 3 litry (v souladu s označením se jedná o objem 2,4 l).
Toyota očekává, že bude v budoucnu podíl vozidel značky Lexus, které jsou poháněny motory s nižším objemem než 3 litry, na celkových prodejích značky činit zhruba 80 %. V současnosti je to přibližně 20 %. Podle statistik se v Číně prodává 82 % vozidel Lexus s motory, jejichž objem je vyšší než 3 litry. Tento poměr je v případě vozidel Mercedes-Benz 54 %, u Audi 16 % a u BMW 10 procent.
Růst segmentu prémiových vozů v Číně v prvním pololetí tohoto roku výrazně zpomalil z dvouciferných hodnot v předchozích letech na 9 %. Podle odhadů samotné Toyoty by měl růst tohoto segmentu za celý tento rok dosáhnout 3 až 5 procent. Kvůli této prognóze zatím Toyota neuvažuje o produkci vozů Lexus v Číně. Své továrny přitom v Číně mají hlavní konkurenti značky Lexus, automobilky BMW a Mercedes-Benz.