Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus v Ženevě 2005

Vitek
Jistě jsme nebyli sami, koho design první generace Lexusu IS doslova uchvátil. Toyotě se povedlo mu vtisknout atraktivní a dynamické evropské tvary, za které by se nemuselo stydět ani BMW.

Nový IS

Nyní je tu jeho delší, širší a také těžší nástupce, který v nás ale zase tolik nadšení nevzbudil. Jeho design vychází z konceptu LF-C a příď je sice stále ještě dost dravá, ale jinak vypadá spíše jako z pera korejských stylistů, malé boční prosklení působí poněkud zvláštně a příbuznost zadní partie s větším GS se nám také nezdá nejšťastnější, ale úspěch současného stylingu ukáží až prodejní čísla. Každopádně však po technické stránce nebude modelu IS co vyčítat. Standardní šestnáctipalcová (za příplatek 17“ a 18“) kola bude pohánět vidlicový šestiválec 2.5 VVT-i o výkonu 150 kW a točivém momentu 250 Nm, v nabídce se objeví poprvé v historii Lexusu též turbodiesel. Motor o objemu 2,2 l o výkonu 130 kW a točivém momentu 400 Nm vyvinutý Toyotou bude činit až polovinu všech prodejů modelu IS. Zatím není jisté, zda Evropa dostane i benzinový třiapůllitr o výkonu 206 kW.

LF-A

Japonská automobilka také vystavila studii LF-A. která ukazuje, jak bude vypadat chystané supersportovní kupé, které by mělo pokračovat v tradici modelů Toyota Supra.

RX400h

Již v polovině roku bude možné pořídit SUV RX s hybridním pohonem. Dvoutunový automobil, který zvládne stovku za 7,6 s a má kombinovanou spotřebu neuvěřitelných 8,1 l na 100 km pohání hned tři motory. Benzinový šestiválec 3,3 l o výkonu 155 kW a točivém momentu 288 Nm doplňují dva elektromotory. Vpředu je umístěn první, který disponuje výkonem 123 kW a točivým momentem 333 Nm, vzadu pak ještě jeden o výkonu 50 kW a točivém momentu 130 Nm.


Vitek