Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
DAF
DAF
DAF
DAF
29 Fotogalerie

Leyland Truck oslavuje 100.000 DAF LF

Britský výrobce nákladních vozidel DAF vyrobil již 100.000 vozidel modelové řady LF, která je na trhu od roku 2001.

V polovině září sjel z výrobní linky Leyland Trucks v Lancashire již 100.000 nákladní automobil DAF LF. Tento jubilejní automobil si při slavnostním ceremoniálu od generální ředitelky Leyland Trucks Andrey Thompson převzal Graham Bellman zastupující společnost Travis Perkins. Ta má v současnosti flotilu 1000 vozidel DAF LF.

Kořeny Leyland Trucks sahají až do roku 1896, kdy byla založena The Lancashire Steam Motor Company. Na základech této firmy vznikla v roce 1907 společnost Leyland Motors Limited, která přímým předchůdcem současného výrobce nákladních vozů.

V roce 1987 začíná spojení britské firmy s nizozemskou automobilkou DAF, která získala 60% podíl v Leyland Trucks. Tehdy se objevuje jméno Leyland DAF. O devět let později, v roce 1996, vstupuje na scénu skupina PACCAR. Ta získala společnost DAF, která měla tehdy finanční potíže. V roce 1998 pak PACCAR koupil i britský Leyland pro jeho zkušenosti s vývojem a výrobou lehkých a středních nákladních vozidel.

Historie modelové řady DAF LF navržené a vyráběné právě u Leyland Trucks začíná v roce 2001, kdy byla představena a získala titul Truck of the Year 2002. Druhé bylo v této prestižní anketě Volvo FH12 a třetí tehdy skončil Renault Magnum.

V roce 2009 se modelová řada LF představila s inovovaným interiérem a optimalizovanou pohonnou soustavou. Na konci roku 2010 se rozběhla sériová výroba modelu LF Hybrid a DAF se tak stal jednou z prvních značek, které mají ve své nabídce nákladní automobil s hybridním pohonem.

V současnosti je DAF LF nabízen v řadě verzí s celkovou hmotností od 6 do 21 tun. Zákazníci mají možnost volby mezi dvěma druhy krátké denní kabiny nebo jednou delší spací kabinou. Konfigurace podvozku jsou nabízeny 4x2 a 6x2.

Paleta pohonných jednotek obsahuje čtyř a šestiválcové vznětové motory PACCAR, splňující emisní normy Euro 5 a EEV. Čtyřválcový motor PACCAR FR o objemu 4,5 litru je dodáván s výkony 103 kW (140 k), 118 kW (160 k), 136 kW (185 k) a 152 kW (207 k) a příslušnými točivými momenty 550 Nm, 600 Nm, 700 Nm a 760 Nm. Šestiválec PACCAR GR nabízejí z objemu 6,7 litru výkon 165 kW (220 k), 184 kW (250 k), 210 kW (286 k) a 220 kW (300 k) a točivý moment 850 Nm, 950 Nm, 1020 Nm nebo 1100 Nm.