Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Libanonskému trhu s novými auty vládne Toyota

Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
52 Fotogalerie
Roman Šitner
Diskuze (0)

Izraelská armáda v pondělí vstoupila do Libanonu. V ulicích tam bude nejvíce potkávat japonská auta. Trhu s náskokem kraluje Toyota. Ta zde v letošním prvním pololetí měla dokonce 36procentní podíl. To je mírně více než má Škoda na českém trhu, což je samo o sobě v Evropě unikát.

Nejprodávanějším modelem v Libanonu je Toyota Land Cruiser. Jde ale o nejspíše mimořádnost, na první pozici ji katapultovalo meziroční zečtyřnásobení prodejů. Za to nejspíše může velká dodávka. 

* číslo za loňský rok není k dispozici, byl na desáté pozici Land Rover
Nejprodávanější značky v Libanonu (prodeje v počtu vozů)
PořadíZnačka1. pololetí 2024Rok 2023
1.Toyota49267793
2.Nissan37542679
3.Mitsubishi12161927
4.Lexus6531063
5.Kia3941204
6.Renault3841425
7.Mercedes3331045
8.MG327580
9.Volkswagen313831
10.Suzuki267neuvedeno*

Toyotě v první libanonské trojici sekundují Nissan a Mitsubishi, značky, které si v Evropě o takové pozici mohou nechat jen zdát. Nissanu nejvíce pomáhá model Sunny, který je dvojkou. A jde o jedno z aut, které na českém trhu chybí. Dostupný jednoduchý sedan a atmosférickými motory někde zhruba v kategorii Dacie Jogger. A takových aut je v Libanonu více - vozy určené pro země třetího světa, které v Evropě k dostání vůbec nejsou.

Libanonský trh s novými auty je malý, za pololetí se prodalo jen necelých 14 tisíc vozů. Země má jen 5,5 milionu obyvatel a je poměrně chudá. Češi jsou v přepočtu na kupní sílu zhruba čtyřikrát bohatší. Pro srovnání: v Česku se za stejné období prodalo 120 tisíc aut. Nízké prodeje jsou v Libanonu doplněny i o velké výkyvy jak celého trhu, tak jednotlivých značek. Opět výrazný rozdíl proti Česku.

I první pozice poměrně drahého land cruiseru je dalším typickým jevem na chudších trzích - prim hrají často drahé modely a to čistě kvůli skladbě lidí, kteří si nové auto mohou dovolit. Loni se do desítky nejprodávanějších značek dostal i Land Rover, který udal podobně aut jako Volkswagen a o poznání více než Škoda, která v Libanonu také prodává.

Jedničkou mezi prémiovými značkami v Libanonu je odnož Toyoty v podobě Lexusu, který si udržuje náskok před druhým Mercedesem. 

Video placeholder
Martin Vaculík a Toyota Land Cruiser řady 70 • Zdroj: Auto.cz

Teroristická organizace Hizballáh využívá auta mnoha značek a trochu se tím liší například od Islámského státu či Talibanu, organizací, které ve velkém používaly (či používají) pickupy Toyota Hilux. Byť i tento model se v rukou Hizballáhu předělává na improvizované poloarmádní vozy.

Začít diskuzi